Gå til innhold

Utfordring: klar deg en uke uten sim-kort I smarttelefonen


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Behøver vi mobilnett for at smarttelefonen skal fungere? Med wifi-overalt, og kommunikasjonsapper i mengder, kan vi klare oss uten sim i telefonen? Er det noen som tar utfordringen og prøver å overleve uten sim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ser for meg at for de fleste er utfordringen manglende data på steder hvor man ikke har tilgang til wifi. Mange klarer seg nok uten vanlige telefonsamtaler og SMS, men det er ikke bare det man mister ved å fjerne SIM-kortet.

 

Jeg har for øvrig bruk for vanlig telefon og SMS med tanke på jobben, så jeg tar ikke utfordringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Det ville jeg klart uten tvil, har kontantkort fra chess i min Pixel XL.

Fylte på 200kr i starten av juni og har fortsatt 125.45kr igjen, klarer meg helt fint uten nett de få minuttene jeg beveger meg mellom wifi.

Lenke til kommentar

Med wifi-overalt,

WIfi er på ingen måter overalt og det er en rekke utfordringer:

-Utenom bysentrum er det sjelden wifi i det hele tatt

-De fleste nett er helt lukkede.

-Det er nett som skal ha betalt.

-Det er nett som skal ha så mye personalia og tillatelser som å virdereselge din e-post og mobilnummer at man blir skremt.

-Det er en for lang prosess å finne et nett man kan få aksess til og så komme seg inn der om man forflytter seg.

-Det er veldig ofte tekniske feil med wifi. DHCP virker ikke eller nettet har ikke aksess til Internett.

-Det er ofte for dårlig kapasitet på wlan. Er nå på et hotell hvor det kan ta et minutt å få opp en vanlig webside når alle ligger rundt bassenget og surfer. Selv PC kobler jeg da opp til nettet via mobilen.

 

Joda, enkelte steder kan wifi fungere og man kan spare noen MB trafikk, men det har langt fra samme utbredelse, stabilitet og hastighet som mobildata.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel heller gjøre det litt vanskeligere, legg vekk smarttelefonen og bruk en "dumtelefon" i en uke. 

 

Mye mer realistisk og "fornuftig" utfordring :-)

 

Tror det er gjort tidligere, men husker ikke om det var her eller et annet sted.

 

Evt. slå av wifi og mobildata i en uke.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Jeg kunne jo ha moderert litt og sagt: klar deg med en Nokia 3310 en uke.

Dette har jeg faktisk prøvd. Er faktisk både fint og uvant samtidig. Blir mye mer observant på omverdenen.

 

På bakgrunn av dette. Er det noen som vet om noen nyere telefoner som kun har knapper. Med elegant design.

Endret av Reinarrr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...