Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt tilgode å oppleve en Android telefon som ikke har godt av en full wipe innimellom, spesielt hvis man har ørten tuse apper og masse rart på telefonen og det er større oppdateringer av hele operativsystemet.

 

Å ikke kjøre en factory reset når det er oppdatering mellom OS versjoner blir som å bæsje rett etter man har dusja  :tease:

I de fleste tilfeller er det helt unødvendig med en nullstilling, også etter OS oppgraderinger, å påstå noe annet er kvakksalveri etter min mening.

 

(denne påstanden er nok nærmere sannheten: "å ikke kjøre en factory reset etter en OS-oppgradering blir som å ikke vaske håret (for de som har det) med sjampo mens man dusjer", det går helt fint :green: )

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller er det helt unødvendig med en nullstilling, også etter OS oppgraderinger, å påstå noe annet er kvakksalveri etter min mening.

 

(denne påstanden er nok nærmere sannheten: "å ikke kjøre en factory reset etter en OS-oppgradering blir som å ikke vaske håret (for de som har det) med sjampo mens man dusjer", det går helt fint :green: )

Kvakksalveri er vel bare å slenge ut noe uten å ha grunnlag for det, men når man finner utallige tråder med batteri drain, apper som force quitter og lagg i operativsystemet etter oppdateringer, så er jo dette greie.

Lenke til kommentar

Kvakksalveri er vel bare å slenge ut noe uten å ha grunnlag for det, men når man finner utallige tråder med batteri drain, apper som force quitter og lagg i operativsystemet etter oppdateringer, så er jo dette greie.

Jeg brukte definisjonsutvidelsen fra Wikipedia: "Betegnelsen kvakksalvere brukes gjerne om personer som foreskriver eller selger remedier som ikke virker eller som er skadelige."

 

Nå er det jo slik at man kan få de samme symptomene du beskriver etter en clean install / nullstilling. De aller aller fleste opplever ikke disse symptomene, eller de er ikke relaterte til oppdateringer av systemet, men heller andre ting som apper, tjenester og servere man er koblet mot osv.

 

Ja, en nullstilling til fabrikkdata kan hjelpe i enkelte situasjoner som f.eks. boot loop, system app crash loop pga feil i oppdatering av format / database / bibliotek osv. , men på generelt grunnlag mener jeg at en slik nullstilling kun er nødvendig i disse akutte tilfellene.

 

Man har jo også andre verktøy tilgjengelig på telefonen, slik som nullstilling av innstillinger, nettverksinnstillinger, appinnstillinger, appdata.

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det så lovende ut. Den skal gi wifi-stabilitet, og jeg har hatt problemer med den siden jeg kom til Pie (i tillegg til at Bluetooth har Alzheimers på tilkoblede enheter). For hvis jeg går ut og kommer tilbake, så den har vært uten kontakt med nettet en stund, må jeg iblant slå av og på igjen wifi, ellers kommer den morsomme utropstegnet på ikonet.

Lenke til kommentar

bestilte feil temperert glass til mobilen min (s9+)  .

Oppdaget det når jeg fikk det i posten. fikk temperert glass for S9.

 

Istedenfor å sende det tilbake til amazon.com

Ta kontakt hvis noen av dere er interessert i å kjøpe det billig. Taper uansett penger på å sende det tilbake til amazon.com. Er helt ubrukt.

 

er denne det er snakk om: https://www.amazon.com/gp/product/B079F9YLHT/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

 

Er ikke snakk om mye her. 11 dollar pluss frakt som nytt fra amazon.com. så småpenger her.

 

Kan selvsagt ikke selge det "som nytt", men bruktpris.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Jeg sitter med en S7 og ser at S9 har Dual SIM, samt at den generelt er litt mer oppdatert.

 

Men hvordan er kameraene?

 

Jeg så på denne:

 

https://www.sammobile.com/news/galaxy-s9-vs-galaxy-s7-camera-comparison

 

Det kan virke som S7 faktisk har litt bedre bilder enn S9 enkelte ganger, i det minste i dagslys?

 

Er virkelig ikke kameraet i S9 bedre i alle situasjoner?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...