Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Har hatt Samsung S9 en mnd nå, kjører både Snapchat og Instagram, ikke noe bugs her. Forøvrig ikke noe på resten av telefonen heller.

Sleit med at video hakket på snap når man tok opp og så ble bildene så dårlige, men det var pga dette med at den bare tar et screenshot av viewfinderen. Alpha appen var imo bedre her.

 

Insta fungerte egentlig greit, men den hadde feil aspekt ratio slik at om en skulle se stories med tekst på så fikk en ikke med seg teksten i kantene. Det betyr forsåvidt at alle bilder ikke vises i sin helhet. Småbugs, men fryktelig irriterende. Insta utviklerne burde sørge for at dette ble likt presentert uansett hvilken enhet som var brukt. Nå virker det som det er litt opp til hvilken skjerm telefonen har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funket her, Beta 10.47.9.0

 

Men så bruker jeg ikke snap til at det plager meg nok, facebook messenger sitt kamera derimot...

 

 

**

Har tenkt litt på det du har skrevet om notifikasjoner, flashet den ene Note 9'en jeg har og fikk faktisk det problemet du snakket om, tok en factory reset så var ting som de skulle igjen...

Lenke til kommentar

Funket her, Beta 10.47.9.0

 

Men så bruker jeg ikke snap til at det plager meg nok, facebook messenger sitt kamera derimot...

 

 

 

Har tenkt litt på det du har skrevet om notifikasjoner, flashet den ene Note 9'en jeg har og fikk faktisk det problemet du snakket om, tok en factory reset så var ting som de skulle igjen...

Pokker.. da har jeg sikkert hatt maks uflaks..

 

Funker alphaen av snap bedre hos deg?

Lenke til kommentar

Mulig det, men jeg forventer å ikke måtte åpne appen for å se om jeg har fått en notifikasjon på outlook/snap/insta/Twitter/Facebook. Spurte og søkte rundt om dette på de tre siste Android telefonene jeg hadde (note8,9 og mate 20pro), men fant ingen løsning på det. Kom til at det sikkert er normalt siden folk ikke legger merke til alt annet av småbugs.

Hvis du har noen konkrete feil i apper med din S9, så si gjerne i fra i denne tråden, men generell whine om hvordan varsler fungerer på Android er off-topic synes jeg. Konklusjonen om at "folk ikke legger merke til alt annet av småbugs" er heller en farget oppfatning av mobilbrukere et eller annet sted enn "fakta".

 

"Note: Apps that are on the Doze whitelist are exempted from the app standby bucket-based restrictions."

https://developer.android.com/about/versions/pie/power

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hvis du har noen konkrete feil i apper med din S9, så si gjerne i fra i denne tråden, men generell whine om hvordan varsler fungerer på Android er off-topic synes jeg. Konklusjonen om at "folk ikke legger merke til alt annet av småbugs" er heller en farget oppfatning av mobilbrukere et eller annet sted enn "fakta".

 

"Note: Apps that are on the Doze whitelist are exempted from the app standby bucket-based restrictions."

https://developer.android.com/about/versions/pie/power

Jeg nevner konkrete feil i apper som vil være der på S9 også siden feilene ligger i selve appen og det var kun et velment råd til Torbjørn siden han vurderer å bytte over akkurat slik jeg nettopp har forsøkt to ganger. Da er det greit å ha forventningene der de bør være så han slipper å skifte for så å bli skuffet. Jeg hadde blitt mindre skuffet om noen hadde fortalt meg om problemer i forkant så hadde jeg gått inn med en innstilling om at slik er det bare i stede for å forvente at ting virker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nevner konkrete feil i apper som vil være der på S9 også siden feilene ligger i selve appen og det var kun et velment råd til Torbjørn siden han vurderer å bytte over akkurat slik jeg nettopp har forsøkt to ganger. Da er det greit å ha forventningene der de bør være så han slipper å skifte for så å bli skuffet. Jeg hadde blitt mindre skuffet om noen hadde fortalt meg om problemer i forkant så hadde jeg gått inn med en innstilling om at slik er det bare i stede for å forvente at ting virker.

Er det dette du refererer til?

 

 

Mulig det, men jeg forventer å ikke måtte åpne appen for å se om jeg har fått en notifikasjon på outlook/snap/insta/Twitter/Facebook.

Mener du at du tror at alle disse appene har feil med varsler på Android? Vil disse feilene da kunne ses av alle som bruker Android telefoner med visse OS versjoner? Har du eventuelt lenker til noen kilder, helst feilrapporter, eller steg hvordan jeg selv kan reprodusere disse feilene på min S9? Jeg tipper brukerfeil og fanboyisme er like sannsynlig som bugs.

 

Ellers foreslår jeg at du tar det videre i en av "varsler ikke fungerer" trådene, f.eks.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829013

Lenke til kommentar

Nei les litt lenger tilbake hvor jeg svarer Torbjørn. Dette var bare videre diskusjon rundt dette. Han skulle kjøpe S9 og da er det relevant å spørre (og få svar) her.

 

Ja, men siden det er såpass mange apps så ligger det nok i OSet. Se bare fem poster opp her hvor mariusjs som bruker Note9 såvidt jeg vet fikk samme problem og måtte ta en factory reset. Er plenty av slikt om du googler også så spar meg for fanboism... Hadde ikke gått å kjøpt to nye topp telefoner på få måneder og kastet penger rett ut av vinduet ved å selge dem igjen på brukten om problemene ikke var reelle. Jeg digger som sagt hardwaren og innstillingsmuligheter generelt på Samsung/Huawei, men det må lov å være kritisk softwaren på velkjente problemer uten at man skal få fanboi og offtopic kortet kastet etter seg.

 

Jeg har ikke noe behov for å diskutere eller dra denne posten offtopic. Som sagt var det bare et råd til han som sto i samme situasjon som meg. Det er bare å legge ballen død for min del da jeg har fått formidlet rådet mitt til han som stilte det opprinnelige (on topic) spørsmålet.

 

Edit: kjapp Google viser også en drøss med treff med lignende problemer. Bare å Google om du vil lese mer om det ^^

https://www.technobezz.com/how-to-fix-galaxy-s9-notification-issues/

 

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s9-plus/help/galaxy-s9-s9-notifications-problem-fix-t3843491

Endret av minim
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noe av dette på min S9. Og om instagram ikke greier å lage appen sin til å støtte forskjellige type skjermstørrelser, så er det vel de som er problemet. Har dog ikke noe problem med Instagram på min S9.

 

Snapchat tar utrolig bra bilder hos meg, så om du sier at de har enda mer å gå på, så må jeg si at da tror ikke jeg at jeg kommer til å se noe forskjell. Vil uansett ikke kalle dette heller en S9 feil..

 

Det med å Google etter feil gjelder alle type mobiler, feks her: https://www.imobie.com/support/ios-12-notifications-not-working.htm

 

Og hva må man ut med for tilsvarende specs som S9 for å kjøpe en Apple?

Endret av RickyG
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som tenker over slikt.. Noen er knallfornøyd med at Snapchat screenshotter viewfinder og det er jo du et eksempel på. Ikke noe galt i det, men jeg må få lov å være kritisk til noe som vil være en nedgradering for vedkommende. Jeg er ikke her for å starte noen diskusjon.. Som sagt svarer jeg en som var i en lik situasjon som meg på hva han kan forvente seg siden jeg har relevant erfaring med hva han mest sannsynlig kommer til å støte på av utfordringer.

 

Jeg vet det, men det er rimelig påfallende at en bruker fem poster opp i tråden her har opplevd det samme og jeg har gjort det på flere enheter nå. Jeg tenkte også at en gang kan være en tilfeldighet, men to ganger da begynner det å bli mindre sannsynlig. På tredje devicen var det mer en bekreftelse..

 

Hva er egentlig greia med å forsvare feil som dette? Jeg har da ingen lønn i fra noen for å komme med feilaktige påstander for å sverte den ene eller den andre. Jeg har bare testet begge deler i praktisk bruk relativt nylig og kommer med mine observasjoner. Vedkommende må gjerne kjøpe S9 for min del og det er helt sikkert en god telefon, men la nå folk få lov til å høre annet en solskinnshistorier også så slipper en å bli skuffet etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med å forsvare feil som dette? Jeg har da ingen lønn i fra noen for å komme med feilaktige påstander for å sverte den ene eller den andre. Jeg har bare testet begge deler i praktisk bruk relativt nylig og kommer med mine observasjoner. Vedkommende må gjerne kjøpe S9 for min del og det er helt sikkert en god telefon, men la nå folk få lov til å høre annet en solskinnshistorier også så slipper en å bli skuffet etterpå.

Solskinnshistorier er de som man vanligvis ikke leser om, for da fungerer ting som de skal. Det er de som er skuffet, frustrerte, sinte osv. som er mer tilbøyelige til å gjentatt fortelle om sine dårlige opplevelser.

 

Det er ingen her som forsvarer påståtte feil. Hvis det er en feil som opptrer ofte, må det vel gå an å beskrive den slik at andre kan prøve å reprodusere og bekrefte feilen? Et av poengene med en slik tråd er å hjelpe hverandre å løse problemer som dukker opp, og for å kunne bidra må folk få mest mulig informasjon; for programvarefeil betyr det feks miljø (programvareversjoner), steg som skal til for å utløse feilen (brukervalgte innstillinger osv), forventet og faktisk oppførsel.

 

=> https://issuetracker.google.com/issues?q=missing%20notifications

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Det jeg ville frem til er at problemer med forskjellige apper er ikke unikt bare på S9, og skyldes heller ikke en feil i S9.

 

Det florerer av lignende problemer også for IOS, ta et søk, feks https://discussions.apple.com/thread/8539507

 

S9 til 4800kr er et kupp.

Dette er jo på en PAD like etter en stor update før de har fått rettet problemet. Jeg snakker om noe som er på både Android 8 og 9 versjonen. Dessuten vet han nok hva han har i dag og at det virker bra så hva er poenget med å vise til slikt? Det er uansett greit å være klar over hva man går til.

 

Nei det er ikke unikt for S9, men det er en følge av at man går over til Android os. Hva er galt med at man får vite om dette før man kjøper? Ikke sikkert at det er avgjorde i det hele tatt, men da kan man ta det med i pro/con listen før kjøp.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Dette er jo på en PAD like etter en stor update før de har fått rettet problemet. Jeg snakker om noe som er på både Android 8 og 9 versjonen. Dessuten vet han nok hva han har i dag og at det virker bra så hva er poenget med å vise til slikt? Det er uansett greit å være klar over hva man går til.

 

Nei det er ikke unikt for S9, men det er en følge av at man går over til Android os. Hva er galt med at man får vite om dette før man kjøper? Ikke sikkert at det er avgjorde i det hele tatt, men da kan man ta det med i pro/con listen før kjøp.

Ut fra det jeg har forstått er problemet at varsler i apper ikke dukker opp før du åpner appen.

Det høres for meg ut som en litt vel aggressiv strømsparingsalgoritme, men jeg har aldri opplevd noe lignende selv.

Jeg har ikke brukt en Samsung Galaxy i mer enn et par dager siden 2015, så det er kanskje der det ligger?

 

Opplevde mye rart da jeg hadde en Huawei Mate 9 Pro da, den skrudde av apper hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har en S9 som ble kjøpt umiddelbart ved release. I den senere tid går lading utrolig tregt. Når batteriet først er ladet, holder det normalt lenge, men opplading er treg uansett original eller annen lader.

Noen som har en god forklaring på dette tro?

 

Jeg har samme "problem". Etter å ha byttet ladekabel, så funker det å lade normalt igjen. Hvor lang tid bruker du i snitt fra 20% til 100%?

Lenke til kommentar

Dette er jo på en PAD like etter en stor update før de har fått rettet problemet. Jeg snakker om noe som er på både Android 8 og 9 versjonen. Dessuten vet han nok hva han har i dag og at det virker bra så hva er poenget med å vise til slikt? Det er uansett greit å være klar over hva man går til.

 

Nei det er ikke unikt for S9, men det er en følge av at man går over til Android os. Hva er galt med at man får vite om dette før man kjøper? Ikke sikkert at det er avgjorde i det hele tatt, men da kan man ta det med i pro/con listen før kjøp.

Det var sikker 10.000 andre treff, ville bare frem til at disse appene man installerer ikke fungerer likt på alle telefoner, men de fungerer.

Ingen ting er galt, men når man fremlegger det som at det er feil på S9 fordi et par apps fungerer, men ikke fungerer på samme måte som en annen modell, så måtte jeg bare kommentere. Skal stoppe nå. Lykke til med valg av ny mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...