Gå til innhold

TEST: Altibox-dekoder 2017 – Huawei Q22


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

 

Jeg ble også overasket over at artikkel overhode ikke berører dette, og at kun du og jeg synes prisen var litt vel i kommentarfeltet.

Dere må huske at dette er inkludert 300/300 (500/500 første året) internett.

Jeg for min del, fikk raskere nett og ny tv løsning billigere enn det jeg før hadde fra Altibox

Poenget noen har omkring priser, så er det er Altibox ikke tilbyr billigere pakker.

Svært mange har ikke brukt får de høye hastighetene Altibox selger.

Altibox har grei pris for dem som aktivt ønsker og har behov for spesielt høye hastigheter.

Trolig så har kun fåtallet med Altibox mulighet til å velge noe annet, da Altibox har monopol på sine ledninger og det sjeldent er slik at man har flere ledninger fra ulike aktører inn til huset.

Når det gjelder TV og internett pakke så er ikke Altibox konkurransedyktig på pris, på «mer ordinære hastigheter».

Når det gjelder rabatert pris første år så er Get sitt tilbud på 250 Mbit nett og mye bedre TV pakke inkludert HBO i prisen, for kr 579,- i mnd bedre enn Altibox på kr 990,- i mnd.

Da tar jeg utgangspunkt i at hastighet over 250 Mbit er unødvendig for 95% av privatkunder…

 

Men hva er prisen hos get etter 1 år? Jeg finner ingen info på get sin side om dette.

 

I Norge er alt over 65hk unødvendig i bil. Så at så mange velger å kjøpe større motor er lkke unødvendig som å kjøpe raskere nett ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått tilbud om å oppgradere til den nye TV løsningen. De vil ha 1990kr i etablering. Synes det er litt dyrt når jeg allerede har Altibox fra før (tv/internett/telefon)

Noen andre som har fått tilsvarende "tilbud"?

Jeg måtte ut med 990,- i etablering. Men det var fordi jeg hadde gammel hjemmesentral, og denne måtte byttes av montør.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke Altibox som styrer slike priser? Altibox er vel innholdsleverandør i denne sammenhengen, det lokale nettet og infrastrukturen styres og driftes lokalt. Du har Lyse i Stavangerområdet, EB i Drammensområdet osv.. Så prisene på etablering er det vel disse som setter og ikke Altibox? Så det vil jo helt sikkert variere fra området til området.

Lenke til kommentar

[klipp]

 

Svært mange har ikke brukt får de høye hastighetene Altibox selger.

Altibox har grei pris for dem som aktivt ønsker og har behov for spesielt høye hastigheter.

Trolig så har kun fåtallet med Altibox mulighet til å velge noe annet, da Altibox har monopol på sine ledninger og det sjeldent er slik at man har flere ledninger fra ulike aktører inn til huset.

Når det gjelder TV og internett pakke så er ikke Altibox konkurransedyktig på pris, på «mer ordinære hastigheter».

Når det gjelder rabatert pris første år så er Get sitt tilbud på 250 Mbit nett og mye bedre TV pakke inkludert HBO i prisen, for kr 579,- i mnd bedre enn Altibox på kr 990,- i mnd.

Da tar jeg utgangspunkt i at hastighet over 250 Mbit er unødvendig for 95% av privatkunder…

 

Nettopp!

Lenke til kommentar

 

Men hva er prisen hos get etter 1 år? Jeg finner ingen info på get sin side om dette.

 

I Norge er alt over 65hk unødvendig i bil. Så at så mange velger å kjøpe større motor er lkke unødvendig som å kjøpe raskere nett ;-)

 

 

Mer enn 65hk kan være nyttig i forbikjøringer og i fjellet. ;-)

Ingen har selvsagt noe imot 250 Mbit eller eller en Jaguar i Pace, men når man ikke taket på sitt 20Mbit ab. til under 300kr, eller kommer seg frem med sin standard bil, er det fristende å unngå 750.000kr eller 999kr og heller bruke det på bolig. Så er jeg klar over at man i tenårene eller i begynnelsen av tjueårene ikke trenger å tenkte på det.  :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Fikk 3 ulike tilbud :

899,- med 150 / 150

1049,- med 300/300*

1499,- med 500/500**

 

* = 500/500 første året

** = 1000/1000 første året

 

Alle pakkene har 43 TV-Kanaler + annet

 

Jeg må bytte hjemmesentralen og det vil koste meg 990,- som er kampanjepris (ordinært 1990,-)

Lenke til kommentar

 

Men hva er prisen hos get etter 1 år? Jeg finner ingen info på get sin side om dette.

I Norge er alt over 65hk unødvendig i bil. Så at så mange velger å kjøpe større motor er lkke unødvendig som å kjøpe raskere nett ;-)

 

 

Mer enn 65hk kan være nyttig i forbikjøringer og i fjellet. ;-)

Ingen har selvsagt noe imot 250 Mbit eller eller en Jaguar i Pace, men når man ikke taket på sitt 20Mbit ab. til under 300kr, eller kommer seg frem med sin standard bil, er det fristende å unngå 750.000kr eller 999kr og heller bruke det på bolig. Så er jeg klar over at man i tenårene eller i begynnelsen av tjueårene ikke trenger å tenkte på det.  :)

Jeg er hverken i tenårene eller i begynnelsen av 20 årene.. Har hus og 2 biler (med mye mer enn 65hk) og jeg synes 999.- er en billig pris for den tjenesten Altibox leverer nå.

Den nye tv løsningen er virkelig et løft. Stabiliteten har alltid vært veldig bra på Altibox.

Lenke til kommentar

 

 

Men hva er prisen hos get etter 1 år? Jeg finner ingen info på get sin side om dette.

I Norge er alt over 65hk unødvendig i bil. Så at så mange velger å kjøpe større motor er lkke unødvendig som å kjøpe raskere nett ;-)

 

Mer enn 65hk kan være nyttig i forbikjøringer og i fjellet. ;-)

Ingen har selvsagt noe imot 250 Mbit eller eller en Jaguar i Pace, men når man ikke taket på sitt 20Mbit ab. til under 300kr, eller kommer seg frem med sin standard bil, er det fristende å unngå 750.000kr eller 999kr og heller bruke det på bolig. Så er jeg klar over at man i tenårene eller i begynnelsen av tjueårene ikke trenger å tenkte på det.  :)

Jeg er hverken i tenårene eller i begynnelsen av 20 årene.. Har hus og 2 biler (med mye mer enn 65hk) og jeg synes 999.- er en billig pris for den tjenesten Altibox leverer nå.

Den nye tv løsningen er virkelig et løft. Stabiliteten har alltid vært veldig bra på Altibox.

 

 

Jeg synes også den nye TV-løsningen er et skikkelig løft. Ikke alt er bra, men det er uansett mye bedre enn den gamle.

Lenke til kommentar

Med en LG oled b6 så får jeg maks 4k-30Hz fra den nye dekoderen. Har testet med ulike hdmi-kabler og jeg får svart skjerm om jeg går opp i 50 eller 60Hz. Noen som klarer å få ut 60Hz?

 

Jeg har ikke testet hos meg (har også en LG OLED), siden det antakelig er bedre å la TVen gjøre oppskaleringen enn dekoderen. Så lenge sendingene kun er HD, så tror jeg det er det beste. Noe annet er det når/om sendingen faktisk er 4k, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Viken Fiber har nå åpna for å kunne velge kanaler :-)

 

1 poeng pr kanal og 40 for HBO eller Viasat sport.

https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/#pakkene

 

Flott. Da har dem tatt en ren kopi av Get, bortsett fra et mer redusert utvalg av kanaler enn Get.

Det var dette som ble lovet når jeg tidligere sa ja til å bli kunde i oktober.

 

Get gir 79 valgfrie kanaler, Altibox 54.

Så for meg som liker dokumentar kanaler og musikk kanaler kommer Altibox dårlig ut.

 

Det er litt rart At altibox ikke prøver å matche både Get og Canal digital bedre på utvalg av kanaler.

Nå er det jo fortsatt stort marked for TV delen. TV kanaler er ikke utdøende ennå og gir penger i kassa til Altibox.

Get og Canal digital matcher hverandre ganske likt på TV delen.

 

For øvrig kan jeg ikke helt holde meg på følgende spørsmål om netthastighet:

Hvorfor trenger man mer enn 40-60 mbit når man ser HD film og surfer på nett, 2-3 personer?

Altså uten noe bruk av ned og opplasting av store ("piratvirksomhet"?) filer i stor skala.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Viken Fiber har nå åpna for å kunne velge kanaler :-)

 

1 poeng pr kanal og 40 for HBO eller Viasat sport.

https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/#pakkene

 

Flott. Da har dem tatt en ren kopi av Get, bortsett fra et mer redusert utvalg av kanaler enn Get.

Det var dette som ble lovet når jeg tidligere sa ja til å bli kunde i oktober.

 

Get gir 79 valgfrie kanaler, Altibox 54.

Så for meg som liker dokumentar kanaler og musikk kanaler kommer Altibox dårlig ut.

 

Det er litt rart At altibox ikke prøver å matche både Get og Canal digital bedre på utvalg av kanaler.

Nå er det jo fortsatt stort marked for TV delen. TV kanaler er ikke utdøende ennå og gir penger i kassa til Altibox.

Get og Canal digital matcher hverandre ganske likt på TV delen.

 

For øvrig kan jeg ikke helt holde meg på følgende spørsmål om netthastighet:

Hvorfor trenger man mer enn 40-60 mbit når man ser HD film og surfer på nett, 2-3 personer?

Altså uten noe bruk av ned og opplasting av store ("piratvirksomhet"?) filer i stor skala.

 

 

Ja, enig. Skulle ønske de laget en minipakke omtrent slik:

* Fiberbredbånd 70/70
* Tv-pakke med 10 valgfrie poeng
* Start forfra
* Søk og anbefalinger
* Film og Serier
* Altibox-appen
* Programarkiv
* Opptil 200 timer opptak
* Se offline
 
Trenger ikke mer enn dette, så det hadde vært topp! (så lenge prisen hadde vært riktig da selvsagt)
Lenke til kommentar

Håper de kommer med at man kan velge bort eller legge til alle kanalene og at det kommer musikk kanaler for eksempel, er mange kanaler jeg ikke har bruk for, samtidig håper jeg at man kan få prisreduksjon om man velger bort alle de ørten kanalene man ikke har bruk for, joda greitt nok at man kan velge Hbo for 40 poeng, men det eneste jeg ser på Hbo er GOT å nå er jo siste episode sendt av denne sesongen, så da blir det å si det opp til neste sesong kommer.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Ja, enig. Skulle ønske de laget en minipakke omtrent slik:

* Fiberbredbånd 70/70
* Tv-pakke med 10 valgfrie poeng
* Start forfra
* Søk og anbefalinger
* Film og Serier
* Altibox-appen
* Programarkiv
* Opptil 200 timer opptak
* Se offline
 
Trenger ikke mer enn dette, så det hadde vært topp! (så lenge prisen hadde vært riktig da selvsagt)

Altibox har kommet med nesten det du etterspør: https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/#pakkene

80/80 og 500 timer opptak. Står ikke noen pris enda så det kan jeg ikke si noe om.

På den store pakka får man 100 poeng og Viasat film slik jeg leser det.

Lenke til kommentar

 

Ja, enig. Skulle ønske de laget en minipakke omtrent slik:

* Fiberbredbånd 70/70
* Tv-pakke med 10 valgfrie poeng
* Start forfra
* Søk og anbefalinger
* Film og Serier
* Altibox-appen
* Programarkiv
* Opptil 200 timer opptak
* Se offline
 
Trenger ikke mer enn dette, så det hadde vært topp! (så lenge prisen hadde vært riktig da selvsagt)

Altibox har kommet med nesten det du etterspør: https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/#pakkene

80/80 og 500 timer opptak. Står ikke noen pris enda så det kan jeg ikke si noe om.

På den store pakka får man 100 poeng og Viasat film slik jeg leser det.

 

Rart, den var der i går (pakka Medium), men nå er den tatt bort igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...