Gå til innhold

TEST: Altibox-dekoder 2017 – Huawei Q22


Anbefalte innlegg

 

 

Kan jeg sette hjemmesentralen i Bridgemode (passiv wifi)?

Nei. Den nye tv-løsningen krever at hjemmesentralen er på nett. Tv-løsningen kombinerer IPTV-signaler og internettrafikk, noe som ikke er mulig dersom hjemmesentralen står i bridgemode. Vil du bruke din egen ruter for å få bedre trådløst nett må denne settes opp som et rent aksesspunkt. Sjekk produsentens bruksanvisning for å se hvordan dette gjøres på din ruter. Benytter du Altibox WiFi Pluss vil denne bli konfigurert automatisk når du kobler den til en Altibox hjemmesentral.

 

Det var da som F*

 

Jeg bruker egen router utenom og det fungerer helt greitt selv om Altibox sin ikke står i Bridge modus.

Men da klarer du ikke å nå dine "servere" fra internett via Altibox via din router ? Det blir som NAT på NAT. Du snakker om den nye Altibox løsningen ?

Du får problemer ja. Men vet noen "kreative" teknikere bruker DMZ porten til slikt i en mellomfase frem til bridge støtte forhåpentligvis kommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter denne noe mer enn det appen til Altibox gjør (Apple TV)? Bortsett fra 4K da.

Jeg ønsker bare å kunne abonnere på en app som gir samme tilgang uten noe krav til tuner og hvem som må levere internett-linjen.

 

Du skal kunne gjøre alt i apple tv appen sier reklamen, så du kan droppe dekoder. Det har jeg fått bekreftet fra teknisk i altibox. Men appen er ikke ferdig enda.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan jeg sette hjemmesentralen i Bridgemode (passiv wifi)?

Nei. Den nye tv-løsningen krever at hjemmesentralen er på nett. Tv-løsningen kombinerer IPTV-signaler og internettrafikk, noe som ikke er mulig dersom hjemmesentralen står i bridgemode. Vil du bruke din egen ruter for å få bedre trådløst nett må denne settes opp som et rent aksesspunkt. Sjekk produsentens bruksanvisning for å se hvordan dette gjøres på din ruter. Benytter du Altibox WiFi Pluss vil denne bli konfigurert automatisk når du kobler den til en Altibox hjemmesentral.

 

Det var da som F*

 

Jeg bruker egen router utenom og det fungerer helt greitt selv om Altibox sin ikke står i Bridge modus.

Men da klarer du ikke å nå dine "servere" fra internett via Altibox via din router ? Det blir som NAT på NAT. Du snakker om den nye Altibox løsningen ?

Du får problemer ja. Men vet noen "kreative" teknikere bruker DMZ porten til slikt i en mellomfase frem til bridge støtte forhåpentligvis kommer

Ja tenkte at DMZ måtte være den "beste" måten akkurat nå ..

Lenke til kommentar

 

 

Kan jeg sette hjemmesentralen i Bridgemode (passiv wifi)?

Nei. Den nye tv-løsningen krever at hjemmesentralen er på nett. Tv-løsningen kombinerer IPTV-signaler og internettrafikk, noe som ikke er mulig dersom hjemmesentralen står i bridgemode. Vil du bruke din egen ruter for å få bedre trådløst nett må denne settes opp som et rent aksesspunkt. Sjekk produsentens bruksanvisning for å se hvordan dette gjøres på din ruter. Benytter du Altibox WiFi Pluss vil denne bli konfigurert automatisk når du kobler den til en Altibox hjemmesentral.

 

Det var da som F*

 

Jeg bruker egen router utenom og det fungerer helt greitt selv om Altibox sin ikke står i Bridge modus.

Men da klarer du ikke å nå dine "servere" fra internett via Altibox via din router ? Det blir som NAT på NAT. Du snakker om den nye Altibox løsningen ?

 

Hei Pjokki,

 

Jeg fikk nye Altibox TV i sommer og er kjempe fornøyd! Jeg fryktet at bridge modus ville bli en show stopper men det har vist seg å IKKE være noe problem. 

 

Følgende har jeg gjort:

Ny Altibox TV boks er koblet med TP kabel rett i hjemmesentralen slik at den fungerer (kan ikke kobles i din egen router... ennå)

Din egen router kobles med egen kabel til hjemmesentralen og vil få en egen intern IP adresse. 

HELDIGVIS lar hjemmesentralen deg bruke DMZ, så du setter routeren din i DMZ på hjemmesentralen.

Det betyr at all ekstern IP trafikk går rett til routeren din. Slå av WIFI på hjemmesentralen, og bruk evnt. wifi på din egen slik at all internett trafikk styres av din egen router.

 

Vi er 4 i hustanden som gamer og ser film samtidig og alt fungerer perfekt med 500/500 hastighet.

 

Jeg har også behov for å nå "mine ting" når jeg ikke er hjemme og min router har openVPN. Denne når jeg fint utenfra med oppsettet beskrevet over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

For min del, har jeg betalt samme pris for kun 300/300 Mb og aksepterer det nye tilbudet med glede. La meg utdype:

Altibox Fiberbredbånd 300/300 (Mbps)*

Nye Altibox TV**

PVR-tjeneste (opptak)***

Eurosport tv-pakke

 

Totalpris per måned: kr 999,-

Engangspris for etablering: kr 490,

 

*Bonushastighet på 500/500 Mbps første året.

Endret av Cipher Panda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

 

Reagerte også på prisen. Helt til jeg summerte opp det jeg betaler i dag for tv-basis+pvr+50/50 linje så kom jeg til omtrent samme pris. Da ble valget enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

 

Dette er da ikke dyrt.... Haug med Tv kanaler og sinnsykt raskt og stabilt nett. Har 500/500 og måler 450/450 på trådløst i hele huset, garasjen og hagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

For min del, har jeg betalt samme pris for kun 300/300 Mb og aksepterer det nye tilbudet med glede. La meg utdype:

Altibox Fiberbredbånd 300/300 (Mbps)*

Nye Altibox TV**

PVR-tjeneste (opptak)***

Eurosport tv-pakke

 

Totalpris per måned: kr 999,-

Engangspris for etablering: kr 490,

 

*Bonushastighet på 500/500 Mbps første året.

Hvor får du opp at etableringen er på 490?? Jeg fikk beskjed at jeg måtte ut med 990 for etablering + 1049 i mnd for standard pakken.....

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er litt overrasket over at ingen reagerer på prisen. Fra 1000 kr i måneden er fullstendig uaktuelt for min del. Kanskje det er noe ved denne jeg overser. Hvorfor mener dere at prisen er verdt det?

For min del, har jeg betalt samme pris for kun 300/300 Mb og aksepterer det nye tilbudet med glede. La meg utdype:

Altibox Fiberbredbånd 300/300 (Mbps)*

Nye Altibox TV**

PVR-tjeneste (opptak)***

Eurosport tv-pakke

 

Totalpris per måned: kr 999,-

Engangspris for etablering: kr 490,

 

*Bonushastighet på 500/500 Mbps første året.

Hvor får du opp at etableringen er på 490?? Jeg fikk beskjed at jeg måtte ut med 990 for etablering + 1049 i mnd for standard pakken.....

 

Dette må du spørre din tilbyder om, evt. salgsavdelingen. Overrasker meg ikke at prisen differensierer fra fylke til fylke, kan nevne at jeg benytter Viken Fiber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at dette er reklame for Altibox  :wee:

Ihvertfall etter å ha mottatt reklame i posten flere ganger, siden jeg er kun bredbåndsabonnent av Altibox.

 

Et abonnement på Netflix er en betydelig besparelse i forhold til å abonnere på TV-biten av Altibox  :p  ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror umulig Tek har testa denne opp imot canaldigital sin satelitt dekoder. Det har nemmelig jeg gjort.

 

canaldigital har mye mer informasjon i bildene og mye mindre støy.

Etter som jeg kan forstå kommer dette av at canaldigital over satelitt komprimerer bildene sine mindre en det altibox gjør over fiber.

 

Håper Tek kan bli litt bedre på å sjekke ut fakta før de påstår at noe er like bra som noe annet før de har satt de opp mot hverandre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan jeg sette hjemmesentralen i Bridgemode (passiv wifi)?

Nei. Den nye tv-løsningen krever at hjemmesentralen er på nett. Tv-løsningen kombinerer IPTV-signaler og internettrafikk, noe som ikke er mulig dersom hjemmesentralen står i bridgemode. Vil du bruke din egen ruter for å få bedre trådløst nett må denne settes opp som et rent aksesspunkt. Sjekk produsentens bruksanvisning for å se hvordan dette gjøres på din ruter. Benytter du Altibox WiFi Pluss vil denne bli konfigurert automatisk når du kobler den til en Altibox hjemmesentral.

 

Det var da som F*

 

Det vil jo også si at man mister båndbredde når noen ser på tv.

I dag har man jo f.eks 100/100 dedikert til internett.

Med den nye løsningen så deler man 100/100 til internett og tv (eller 300/300 evt 500/500).

Om man da også mister muligheten til å bruke egen skikkelig router, så vil jeg ikke over på den nye løsningen før de har en løsning klar for oss som gjerne vil ha litt mer kontroll på nettlinja vår...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...