Gå til innhold

ANMELDELSE: Uncharted: The Lost Legacy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uncharted 4 var en kjempe imponerende opplevelse, mye skyting til tross. Men hele mekanikken og skytingen var fantastisk mye bedre enn den dritten man har i de foregående spillene, så det plaget meg aldri nevneverdig der. Men hadde likevel håpet det vat litt mer nedtonet i dette spillet og mer fokus på andre ting.

 

Men må jo nesten sjekke ut dette her også til tross.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først må jeg si at det er den mest velskrevne og beste review'en jeg har lest på Gamer.no på lenge! :thumbup:

 

Så må jeg si at jeg er litt overasket over at det skytingen som trekkes frem som negativt. Det morsomme i 4'ern var jo ikke "all guns blazing", men å snike seg rundt i gresset eller på stilaser og ta ut fienden i det stille. Akkurat den mekanikken er mistenkelig lik i lignende spill nå for tiden. Overasker meg om man ikke kan gjøre det i dette spillet også.

 

Skulle jeg ta frem noe fra 4'ern å sette fingeren på noe i 4'ern er det ikke skytingen som bidrar til spenning, men den tidvis endeløse klatringen som bidrar til det motsatte. Liker dere klatringenså mye altså?? Horizon Zero Dawn er et skoleeksempel på hvor mye klatring som er greit (de hadde lært den leksa), forøvrig Far Cry Primal også.

 

Videre synes jeg at popcorn-stilen til Uncharted også går begge veier. Morsomt og koselig for det meste, men man savner det mer alvorlige og intense ifra f.eks Last of Us tidvis. Popcorn-stilen kan bli litt pjattete.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så mye dårligere enn Uncharted 4 altså.

Ikke i mine øyne. Det er nok litt dårligere, fordi det rett og slett har mindre nytt enn det fireren hadde da det kom ut, men hvis du leser teksten vil du se at jeg flere ganger peker på hvor like de to spillene er.

 

Jada, forstår det. Men Uncharted 4 var unikt kun forbigått av The last of us. Viss dette bare er i nærheten av kvaliteten av disse synes jeg 7 hørres lavt ut.

Lenke til kommentar

Trur eg står over dette, sjølv om eg er stor fan av Uncharted 1-4, med Among Thives som en soleklar favoritt totalt sett. Uncharted 3 merket eg at eg begynte og få nok av Uncharted, et bra spill, men manglet noe eg ikke helt klarer og sette fingeren på i forhold til Among Thives spesielt, Kankje blei det for likt eller for mye av det samme, men etter min meining det svakeste i serien. Med Uncharted 4 kom Drake sterkt tilbake, der fekk vi en verdig avslutning der alt er polert fra topp til og tå og forbedringer med det tekniske og fine områder og utforske, et verdig kapitell og avslutning på eventyret til Nathan Drake. Og et spill i samme serie uten Nathan Drake trur eg blir helt feil for min del da eg digger karakteren og er en så stor del av spillene som gjør dei så bra. Men kan hende eg plukker det opp når prisen synker, men føler meg egentlig ferdig med Uncharted for øyeblikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Heseblesende feminist action.

Er det en dame i hovedrollen er det heseblesende feminist action. Er det en mann i hovedrollen er det heseblesende machotøv. Uansett blir det feil. :p

Men i følge brødhoder så er bare en av disse feil.

 

Poenget er at folk vil klage uansett hva man gjør, så det beste man kan gjøre er å lage det beste spillet man kan, og drite i hva folk synes. Er det bra, vil folk kjøpe det. De kan lage et turbasert Uncharted satt flere hundre år inn i fremtiden på Mars, og folk vil kjøpe det hvis det er et bra spill. At fansen ikke liker det er en annen sak, men de er nok i mindretall, og ikke så viktige som de kanskje tror. ;)

Lenke til kommentar

For 349 er jeg ekstremt fornøyd med The Lost Legacy...

Jeg var klar over at spillet i utgangspunktet skulle være en DLC til U4 og forventet derfor ikke et så komplett og gjennomført spill selvom det tross alt er Naughty Dog som har laget det..

Var litt rart i starten å spille et Uncharted spill uten han som faktisk gjør Uncharted spillene til en unik opplevelse, men etterhvert klarte jeg å sette pris på Chloe som hovedperson, og dynamikken hun og Nadine har.

Jeg simpelten Elsker Uncharted og håper dette kan være starten på flere sidestoryer..

Helt fair at noen blir lei og føler det er mer av det samme, men ingen skal komme her og si at dette ikke er et solid,heseblesende og utrolig vakkert spill og fortjener et høyt terningkast

Lenke til kommentar

 

 

 

Heseblesende feminist action.

Er det en dame i hovedrollen er det heseblesende feminist action. Er det en mann i hovedrollen er det heseblesende machotøv. Uansett blir det feil. :p

Men i følge brødhoder så er bare en av disse feil.

 

Poenget er at folk vil klage uansett hva man gjør, så det beste man kan gjøre er å lage det beste spillet man kan, og drite i hva folk synes. Er det bra, vil folk kjøpe det. De kan lage et turbasert Uncharted satt flere hundre år inn i fremtiden på Mars, og folk vil kjøpe det hvis det er et bra spill. At fansen ikke liker det er en annen sak, men de er nok i mindretall, og ikke så viktige som de kanskje tror. ;)

 

 

 

Vel, det var en objektiv måte å se det på. Jeg er ikke særlig objektiv der hvor mine interesser er involvert. Jeg har alltid elsket serien, jeg kommer ikke til å godta at serien blir voldtatt av utviklerne bare fordi de skal trekke inn et annet publikum.

 

Samme sa jeg om final fantasy. Dette var en serie med mange blodfans som hadde vært lojale i sikkert et par tiår. Turn based spill var ikke noe for meg på den tiden, men plutselig skulle de endre alt for å appellere bredere. Heldigvis for meg ble endringene noe som gjorde serien spillbar for meg, men jeg ønsket ikke at de skulle ødelegge en serie for min del. Jeg likte ikke final fantasy, ferdig med det. Det at alle spill skal appellere til alle er moderne ukultur som forhindrer at ekte juveler blir produsert.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Så mye dårligere enn Uncharted 4 altså.

 

Uncharted 4 var jo helt fantastisk, så at dette spillet er dårligere betyder jo ikke automatisk at det ikke er bra. 

 

Jeg ble ferdig med det igår og syns det var helt utmerket underholdning.  Kanskje litt overpriset til 399 kr, men jeg er uansett fornøyd.  

 

Historien er dog veldig svak og forholdet og interaksjonen mellem de to kvinner både uinteressant og urealistisk.  Mens Chloe fortsatt er en karakter det er lett å like, er Nadine konstant irriterende å høre på og hvorfor denne leiemorder ikke ble drept i forrige spill er for meg en gåte. 

 

Jeg forstår forsåvidt den tidligere kommentaren at det er et "feministisk actionspil", for disse to kvinnene er utrolig nok fysisk overlegne alle de professionelle mannlige soldatene i spillet (og hvorfor er ikke noen av de kvinner?) og det virker som der er lesbiske undertoner mellem de to på slutten av spillet.  Jeg skjønner ikke hva som er poenget med det, men kanskje for å skape litt blest om spillet.  

 

Så litt skuffende totalt sett, men hvis man kan se på det uten å sammenligne med tidligere Uncharted spil syns jeg fortsatt det er bra og verd å kjøpe. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...