Gå til innhold

Minisystemet The 64 får massevis av spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- "Det skal også være mulig å legge til egne spill."

Jeg håper det blir tilfellet for den listen manglet veldig mange av mine barndomsminner.

By the way...
Den listen burde ha vært satt opp alfabetisk.

Side note...:
Synd at den ikke har fungerende tastatur, siden mer enn en håndfull av favorittene mine fra C=64 var text- eller semi-text-based.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Side note...:

Synd at den ikke har fungerende tastatur, siden mer enn en håndfull av favorittene mine fra C=64 var text- eller semi-text-based.

 

 

 

Ihverfall får man håpe at run/stop restore funker.

 

 

 

- *Facepalm*

 

Jeg må virkelig ha vært i ørska da jeg leste artikkelen for jeg overså fulstendig, følgende...:

 

"The 64 Console vil selges med en mengde innebygde spill, og heldigvis vil man også kunne plugge inn et USB-tastatur om man ønsker det – ettersom denne versjonen ikke får et fungerende tastatur."

 

Men uansett så blir denne saken en emulator-basert console, så jeg regner med at loading og eventuelle saves blir utført via menyer på lik linje som med funksjoner som "Run/Stop-Restore".

 

Blir spennende å se hvor populær denne saken blir når den kommer, med tanke på at der allerede finnes et fluss av emulatorer der ute til mange forskjellige platformer.

 

Selv er jeg stor fan av C=64-emulatoren CCS64 for windows.

Den har mange avanserte muligheter, men er alikevel veldig lett å bruke av folk som ikke har peiling.

 

Har ekte vare liggende stuet vekk i et skap, men for enkelhetens skyld så bruker jeg CCS64 når jeg føler for å være litt nostalgisk.

100% nostalgisk blir jeg ikke, da siden den ikke byr på den ikoniske ventingen som den ekte varen hadde.

Særlig på kassetter...

 

Jeg husker når "Super-Turbo-Tape" og "V2-Turbo-Tape" kom.

Alle måpte over hvor kjapt det gikk i forhold til før.

I dag tar det ikke mange sekundene å loade inn selv de seigeste spillene på en PC.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

At det ikke er tastatur er faktisk et megaproblem. Mange spill krever nemlig at man trykker "any key", F1 e.l. for å starte. Eller trykke space for å skippe crack introer.

 

Og spill som The Last Ninja 1,2,3 bruker tastaturet til masse ting i tillegg til joysticken.

 

Det cripplet konsollversjonen av C64 som Commodore selv slapp på slutten av 80-tallet. Ingen utviklere gjorde annet enn å kopiere spillene over til cartridge, og dermed var masse av spillene helt umulig å starte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Side note...:

Synd at den ikke har fungerende tastatur, siden mer enn en håndfull av favorittene mine fra C=64 var text- eller semi-text-based.

 

Nå lurer jeg - har du noen gang prøvd å spille de text-baserte spillene igjen i moderne tid?

Jeg tror jeg trygt kan anbefale deg om å la de minnene forbli minner. Jeg selv har prøvd meg på Sierras Quest-spill fra Amiga barndommen min og disse spillene tålte virkelig ikke tidens tann. 

Jeg kan se for meg at C64s rene text-spill blir enda verre å ta fram igjen i dag :)

Lenke til kommentar

Det er også mange spill som bruker F-tastene til diverse funksjoner. Så å ikke ha noe som helst tastatur er å skyte seg selv i foten mtp hvilke spill som faktisk kan spilles.

 

Edit:

Så nå at man kan plugge inn USB-tastatur. Men det blir jo nesten som å ha en PC med emulator da. Hva er vitsen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er forresten enig i at C64 ikke passer seg i en mini-utgave uten tastatur. Den autentiske følelsen forsvinner med et eksternt tastatur og det er for mange spill som var avhengig av tastaturet til at man kan klare seg uten.

 

En autentisk mini-C64 med fungerende tastatur hadde derimot vært ganske kult, spesielt med en mSD-leser som tar TAP og D64 filer :)

Lenke til kommentar

Commodore faila hardt på C64GS...de tok ikke hensyn til at de fleste spillene krever tastatur for å starte. Men utviklerne gadd ikke legge noe ekstra jobb i det, de bare dumpa spillene sine over på cartridge. Så uten tastatur ble de spillene umulige å spille selv om folk hadde kjøpt de..veldig bra tenkt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Side note...:

Synd at den ikke har fungerende tastatur, siden mer enn en håndfull av favorittene mine fra C=64 var text- eller semi-text-based.

 

 

 

 

 

Nå lurer jeg - har du noen gang prøvd å spille de text-baserte spillene igjen i moderne tid?

Jeg tror jeg trygt kan anbefale deg om å la de minnene forbli minner.

Jeg selv har prøvd meg på Sierras Quest-spill fra Amiga barndommen min og disse spillene tålte virkelig ikke tidens tann. 

Jeg kan se for meg at C64s rene text-spill blir enda verre å ta fram igjen i dag :)

 

 

 

- Ja, faktisk så har jeg fortsatt å spille Text-based(Med og uten grafikk.) og Semi-Text-based(Med joystick.) spill.

Men de senere årene nå så har jeg som nevnt brukt emulatoren CCS64 for Windows istedet for ekte vare.

Men bortsett fra kortere ventetid ved loading så gir det meg en nostalgisk følelse.

 

Mange av spillene er pretty Basic, men det er en del av sjarmen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...