Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett i smartly leilighet, Altibox/Lyse.


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig flyttet inn i et nytt bygg, hvor boden min er et teknisk rom (med betongvegger). I dette rommet har de plassert alt av tekniske ting til leiligheten, samt hjemmesentralen til altibox noe som medfører at signalet på 2.4ghz og 5 ghz er svært begrenset. Leiligheten er på ett plan, rundt 60m2, med nettverkstilgang i vegg i stue. Problemet er at når jeg tar speedtest via kabel på data og apple tv viser det at jeg ikke får mer enn 90-95mbps i stuen, og når jeg da betaler for 300/300 linje er dette svært irriterende. Har forøvrig zyxel p2812ac hjemmesentral, med kun én pc port. 

 

Kjøpte ny switch,da gamle Lyse/Altibox hadde begrensning på 100mbps, men denne hadde ikke PoE, som da gjorde at smartly-enheten min sluttet å virke. Ikke at den er så viktig å ha fungerende da jeg har flere enheter med smartly appen installert, men det kan være greit å ha det fungerende da det er en kul gimmick. Problemet var at denne ikke ville videreføre internett. Enheten lyse har installert heter Dlink DES1005P. 

 

Kjøpte i dag ny switch med PoE,TP-link TL-SG1008P. Denne gjorde at smartly enheten min fungerte, men link videre til stuen fungerer ikke. Så spørsmålet mitt er hva er det som gjør at dlink fungerer, men ikke noen andre enheter? Og hva er det jeg kan gjøre? Kundeservice på lyse skiftet navn på nettverket og mente det skulle hjelpe, så det beskriver jo kunnskapsnivået. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...