Gå til innhold

Stue-PC til mor


Anbefalte innlegg

TLDR: Hjelp meg å finne Micro ATX/ITX kabinett og hovedkort for Surfing (uten mange faner), nettbank o.l., netflix. 

 

Da muderns laptop har blitt gammel, utdatert og treig (og ikke er spesielt oppgraderbar) tenkte jeg jeg skulle snekre sammen noe nytt til henne mens jeg er hjemme på ferie.

Ville normalt ha funnet ut av dette selv, men det er noen år siden jeg har bygget en PC, og tiden er relativt knapp, siden jeg bare er hjemme et par uker.

 

Som et alternativ til en ny laptop tenkte jeg at en HTPC kunne vere et relativt godt alternativ.

 

Budsjett: Helst under 3000kr. (Med mindre kvalietsopplevelse og/eller levetid kan økes betydelig med en litt større investering?)

 

Bruksområde: Surfing (uten mange faner), nettbank o.l., netflix. 

 

Så gjennom Agentspoons 'Den Perfekte PC-pakke' tråden og tenker f.eks at jeg kan sette sammen et lignende oppsett som The Corporal , men uten GPU, og litt billigere komponenter ellers. (Blir vel noe helt annet til slutt, men en plass må man jo begynne)

 

PCen blir stående enten på en åpen hylle i TV-benken (dersom kabinettet er stilrent nok), eller inne i skapet (men det blir muligens et ventilasjonsproblem?).

 

Siden det ikke er noe krav til GPU ser jeg for meg å bruke et lite kabinett, og et micro-ATX eller ITX hovedkort. Ser andre har gått for løsninger som Intel NUC, men uavhengig av hvor bra det evt. fungerer så overskrider det budsjettet. Må vel da også ha CPU med integrert grafikkprosessor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3000 hørtes likevel lite ut. Og hvorfor ikke kjøpe en bærbar som kan kobles til TVen?

 

Edit: NUC er innenfor budsjettet: https://www.komplett.no/wishlist/shared/52480896-ef81-4852-8d61-7f896ef8a688

 

Du får likevel en dobbelt så rask til en relativt rimelig penge. Jeg anbefaler heller dette kjøpet: https://www.komplett.no/wishlist/shared/8d0f2408-58e6-4118-b64e-ef5735d049a2

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...