Jump to content
Andreas Bjørnbekk @Gamer

ANMELDELSE: Hellblade: Senua's Sacrifice

Recommended Posts

Annonse

Kunne ikke sagt meg mer enig med anmelderen, dette virkelig viser hva spillmediet er istand til å formidle av følelser og sanseinntrykk, meget god mulighet for å bli mitt GOTY.

  • Like 3

Share this post


Link to post

" Skulle man miste livet så mange ganger at viruset tar overhånd, må man se seg slått, og eventyret ender for godt."

 

Dette ble jo avfeid som løgn. kan noen av/bekrefte?

Share this post


Link to post

" Skulle man miste livet så mange ganger at viruset tar overhånd, må man se seg slått, og eventyret ender for godt."

 

Dette ble jo avfeid som løgn. kan noen av/bekrefte?

 

Det kommer opp med stor tekst i begynnelsen av spillet, at hvis man dør mange nok ganger er spillet over.

Share this post


Link to post

 

" Skulle man miste livet så mange ganger at viruset tar overhånd, må man se seg slått, og eventyret ender for godt."

 

Dette ble jo avfeid som løgn. kan noen av/bekrefte?

 

Det kommer opp med stor tekst i begynnelsen av spillet, at hvis man dør mange nok ganger er spillet over.

Hellblade: Senua’s Sacrifice Permadeath Bluff Is A Masterstroke

It was a ploy all along, but Hellblade's alleged permadeath system was a genius idea from immersion and marketing perspectives.

 

 

Google it! Det var et markedsføringstriks

Share this post


Link to post

 

 

" Skulle man miste livet så mange ganger at viruset tar overhånd, må man se seg slått, og eventyret ender for godt."

 

Dette ble jo avfeid som løgn. kan noen av/bekrefte?

Det kommer opp med stor tekst i begynnelsen av spillet, at hvis man dør mange nok ganger er spillet over.

Hellblade: Senua’s Sacrifice Permadeath Bluff Is A Masterstroke

It was a ploy all along, but Hellblade's alleged permadeath system was a genius idea from immersion and marketing perspectives.

 

 

Google it! Det var et markedsføringstriks

 

Tja, kanskje det. Men jeg holder meg til informasjonen til spillet og vil forholde meg til det, men tanken var god. :)

Share this post


Link to post

 

Har dere sluttet med karakterer?

 

Står nederst under konklusjonen. :)

 

10/10 "Vakkert, forferdelig og unikt."

Det gjorde ikke det tidligere.

Share this post


Link to post

 

 

" Skulle man miste livet så mange ganger at viruset tar overhånd, må man se seg slått, og eventyret ender for godt."

 

Dette ble jo avfeid som løgn. kan noen av/bekrefte?

 

Det kommer opp med stor tekst i begynnelsen av spillet, at hvis man dør mange nok ganger er spillet over.

Hellblade: Senua’s Sacrifice Permadeath Bluff Is A Masterstroke

It was a ploy all along, but Hellblade's alleged permadeath system was a genius idea from immersion and marketing perspectives.

 

 

Google it! Det var et markedsføringstriks

https://motherboard.vice.com/en_us/article/7xxp5e/this-video-game-lies-to-players-to-try-to-simulate-mental-illness

 

Denne summere det godt opp..

Share this post


Link to post

Enhver person som har satt seg bare minimalt inn i hva spillet dreier seg om med en halvt fungerende hjernecelle vil være istand til å forstå dette og meningen bak det. Dessverre skulle visse såkalte spillkritikere på youtube blåse dette ut av proporsjoner med lange rants på twitter og reddit om hvor kundefiendtlig og sløsing av spillerens tid dette med permadeath var og videre dra med seg sine fullstendig ukritiske fanskarer på dette. Deres mangel på den minste kritiske vurderingsevne førte jo til en helt ufortjent backlash uten like for utvikleren som førte til at alle og en hver som følger litt med fikk med seg den helt enorme spoileren om at permadeath i spillet ikke var reelt men bare et virkemiddel for å videreformidle en følelse og sådan har fått en del av spillet ødelagt. Jeg fikk dessverre med meg alt dette dramaet før jeg rakk å runde spillet å jeg vil si at det mistet mye av effekten på grunn av det.

 

Egentlig komitragisk hele opplegget.

 

edit: innlegget kan virke litt skarpt, ikke rettet mot deg på noen måte, men mer de som skapte denne kontroversen som førte med seg alt denne backlashen. Bare for å oppklare det da jeg så at det ikke kom helt godt frem i innlegget.

Edited by Evil-Duck
  • Like 1

Share this post


Link to post

Skulle ønske Ninja Theory hadde laget et Dark Souls spill i framtida for dette kan de best tydeligvis. Utrolig bra laget.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Her er jeg veldig uening med anmelder.

Jeg tror vi også får se en mer realistisk omtale når flere spillere gir tilbakemelding på steam.

Spillet minner veldig, spillemekanisk, om Mass Effect 1. En variant av "på skinner" gameplay, hvor bevegelsesfrihet er ekstremt begrenset.
Noen ganger er det så kuratert at det føles som man spiller en dungeon crawler bestående av èn enkelt korridor.

Store deler av spilletiden er viet til cut scenes, noe som, i mine øyne, er en suboptimal og foreldet fortellerteknikk når det kommer til spill.

Kampsystemet er designet slik at det både er for enkelt og frustrerende på samme tid. Det er godt gjort.

Spillet har helt sikkert en fantastisk historie å fortelle, men det besudles av svak spillemekanikk.

Et spill som får 10/10 bør ha akkurat 0 svakheter.
Dette spillet har ikke null svakheter.

5/10

Edited by raserbil

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...