Gå til innhold

Ingeniørutdanning - hjelp?


PetterK445

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har sittet fast på tankene rundt ingeniørutdanning i sikkert snart ett år. Jeg mistet jobben i Nordsjøen og står nå på bar bakke. Har en datter og leilighet så er avhengig av å ta utdanningen nettbasert. Føler at uansett hvor mye jeg søker/leser og graver om måter å ta ingeniørutdanningen på blir jeg ikke klokere. Jeg trodde min eneste mulighet var å ta nettstudiet.

 

Jeg har sett mye inne på NKI.no og slik jeg har forstått det kan jeg starte når som helst da det er løpende opptak. Hær vil alt fagstoff legges ut på nett så det er tilgjengelig 24/7. Er ikke blitt klok på om det er samlinger/hvor mange eller hvor de evt. Holdes.

 

I senere tid har mange sagt til meg: "bare meld deg opp hos skolen, du trenger ikke møte opp". Hær blir jeg forvirret. Kan jeg melde meg opp på en hvilken som helst skole og betale 750kr i semesteravgift isteden for og betale 25 000,- for nettstudiet til NKI? Slik jeg ser det nå (?) Kan jeg enten melde meg på nettstudiet og betale 25000 for så å ta eksamen neste sommer - eller "miste" ett år for å melde meg opp til skole neste år. Sistnevnte skal da spare meg for masse penger?

 

Er det slik at hele ingeniørutdanningen kan tas nettbasert? Syns egentlig det høres helt sykt ut å ta en 4 årig utdanning gjennom datamaskinen.

 

Kan noen snille sjeler der ute prøve å gjøre meg klok på disse tingene og gjerne komme med noen råd/tips/erfaringer på hvordan jeg burde gå frem?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke gjennomføre et hvilket som helst studium uten å møte opp, de fleste har noe obligatorisk laboratoriearbeid og gruppearbeid som fordrer at du møter opp på skolen. Når det er sagt er det også noen studier ved de offentlige institusjonene som er lagt opp for fjernstudenter, ved NTNU Gjøvik finner du for eksempel byggingeniør og elkraftingeniør nettbasert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De alle fleste universitet og høgskoler har tilrettelagt samskipnaden for foreldre, så det er ingen unnskyldning og ikke kunne dra hvor som helst for å ta utdannelsen. Leiligheten er sikkert ingen problemer med å leie ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...