Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Steke" -lyd fra prosessor/vifte? Nå er maskinen død


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte en masse deler og bygde min PC ifjor, den er 1 år og 1 måned gammel.

Den har funket plettfritt i hele år, helt til nå idag.

Når jeg kom hjem fra jobb skrudde jeg på pcen, med engang merket jeg en høy lyd fra pcen. Den lagde en slags stekelyd, en slik lyd du hører når du steker bacon. PCen gikk på som vanlig men når jeg skulle åpne f.eks Google Chrome så fikk jeg opp med engang at "chrome har sluttet å funke" Temperaturen steg også på prosessoren når jeg prøvde å åpne program.

 

Jeg valgte å sjekke ut hvor lyden kom fra, så jeg åpnet sidepanelet og hørte med engang at den kom fra prosessor/viften til prosessoren. Jeg har vannkjøling så først trodde jeg at det kanskje var et problem med luft i røret eller noe lignende, så jeg tok av prosessorviften som er koblet med vannrør. Prøvde å lokalisere problemet med null hell, siden jeg hadde fjernet viften så måtte ny pasta til, fjernet gamle pastaen med isopropyl og en klut. Da alt så bra ut og ny pasta var på plass, valgte jeg og prøve og skru på pcen i håp om at mine magiske fingre hadde fikset problemet, det ble desverre ikke slik jeg håpte. Jeg ble møtt med et stort lysflash og ingeting gikk. PSU var nå også død.

 

Nå sitter jeg her og lurer på (unnskyld meg) hva faen som skjedde.

 

Takker for alle bidrag til hjelp

 

-Jørgen

 

Specs:

 

Motherboard:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...