Gå til innhold

Valve har annonsert nytt spill


Anbefalte innlegg

 

 

Sånn for ordens skyld, alle forfatterne bak Half-Life serien har forlatt Valve. Hald-Life 3 kommer aldri. Og det er helt greit. Middelmådig serie på sitt beste.

Ekstremt uenig. Revolusjonerende spill, iallefall på single player. Om de i dag tilbyr en god spillopplevelse for de som ikke har prøvd det før, er vel tvilsomt, men i sin tid var de fantastiske.
Ødla masse. Plutselig skulle FPS ha historie og scripta events.

Og nå er det trukket så langt at man har fått en interaktive filmer og dritt. FPS nådde høyden med Duke Nukem 3D/shadow warrior.

Etter det har det godt nedover.

Historie og dialog høres hjemme i RPG ikke FPS.

 

 

 

Vel, hver sin smak! Syntes det var på tide at all den artige førstepersonsskytingen jeg hadde gjort i årevis plutselig fikk litt mer mening enn frag count. Duke Nukem var gøy, men hvis du syntes at FPS ikke burde ha fett gameplay men lite historie, så ville jeg heller ha dratt frem Quake som et bedre eksempel. Spillet ga egentlig lite mening i single player, men det var en heidundrande actionfest i multiplayer og tok nivået på spillere mange hakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Sånn for ordens skyld, alle forfatterne bak Half-Life serien har forlatt Valve. Hald-Life 3 kommer aldri. Og det er helt greit. Middelmådig serie på sitt beste.

Ekstremt uenig. Revolusjonerende spill, iallefall på single player. Om de i dag tilbyr en god spillopplevelse for de som ikke har prøvd det før, er vel tvilsomt, men i sin tid var de fantastiske.
Ødla masse. Plutselig skulle FPS ha historie og scripta events.

Og nå er det trukket så langt at man har fått en interaktive filmer og dritt. FPS nådde høyden med Duke Nukem 3D/shadow warrior.

Etter det har det godt nedover.

Historie og dialog høres hjemme i RPG ikke FPS.

 

 

 

Vel, hver sin smak! Syntes det var på tide at all den artige førstepersonsskytingen jeg hadde gjort i årevis plutselig fikk litt mer mening enn frag count. Duke Nukem var gøy, men hvis du syntes at FPS ikke burde ha fett gameplay men lite historie, så ville jeg heller ha dratt frem Quake som et bedre eksempel. Spillet ga egentlig lite mening i single player, men det var en heidundrande actionfest i multiplayer og tok nivået på spillere mange hakk.

 

Det er forskjell på  lit histoire og ikke noe, Duke og spesielt Shadow Warrior hadde passe mengde histoire. 

Det er ikke at Half Life i seg selv var kjempe dårlig, men det starta noe som balla på seg. I det ekstreme får man jo da Modern military shooter som er så on rail du kan få noe. Og disse spillene fortrengte ekte FPS. Nå har heldigvis Doom(og det første remaken av Shadow warrior)  fiksa litt på det. Men nå er det looter shooters som går og ødlegger FPS sjageren(ødla Shadow warrior 2) 

Lenke til kommentar

 

Sånn for ordens skyld, alle forfatterne bak Half-Life serien har forlatt Valve. Hald-Life 3 kommer aldri. Og det er helt greit. Middelmådig serie på sitt beste.

Ekstremt uenig. Revolusjonerende spill, iallefall på single player. Om de i dag tilbyr en god spillopplevelse for de som ikke har prøvd det før, er vel tvilsomt, men i sin tid var de fantastiske.

 

 

HL1 var meget bra for sin tid, HL2/episodes er oppskrytt men helt fint gjennomførte spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Historie og dialog høres hjemme i RPG ikke FPS.

Hva er det for en tullete regel?

Du må jo mene hva du vil selv, men jeg tror de aller fleste setter pris på en god og velpresentert historie i en FPS, og det viser vel mottagelsen til Half Life-spillene tydelig ;)

 

 

De fleste vil ha on rail moderen military shooter, det ser man jo fordi COD selger bra!

Nei folk er hjerne døde og tar det de får. De tror de vil ha 90% høre på kjedelig dialog, 10% skyting. Akurrat som de tror de vil ha Trump  som president eller Brexit, folk er iditoter og vet sjeldent sitt egent beste.

Lenke til kommentar

 

 

Historie og dialog høres hjemme i RPG ikke FPS.

Hva er det for en tullete regel?

Du må jo mene hva du vil selv, men jeg tror de aller fleste setter pris på en god og velpresentert historie i en FPS, og det viser vel mottagelsen til Half Life-spillene tydelig ;)

 

 

De fleste vil ha on rail moderen military shooter, det ser man jo fordi COD selger bra!

Nei folk er hjerne døde og tar det de får. De tror de vil ha 90% høre på kjedelig dialog, 10% skyting. Akurrat som de tror de vil ha Trump  som president eller Brexit, folk er iditoter og vet sjeldent sitt egent beste.

 

 

 

Hehe, typisk holdning som preger dette forumet litt for mye. 

 

"Om du ikke liker det jeg liker, er du hjernedød"

 

Ta deg en bolle og aksepter at vi foretrekker ulike sjangere. Hater du dagens FPS kan du holde deg unna sjangeren, ikke dra ned de som finner gleden i det. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

 

 

 

Historie og dialog høres hjemme i RPG ikke FPS.

Hva er det for en tullete regel?

Du må jo mene hva du vil selv, men jeg tror de aller fleste setter pris på en god og velpresentert historie i en FPS, og det viser vel mottagelsen til Half Life-spillene tydelig ;)

 

 

De fleste vil ha on rail moderen military shooter, det ser man jo fordi COD selger bra!

Nei folk er hjerne døde og tar det de får. De tror de vil ha 90% høre på kjedelig dialog, 10% skyting. Akurrat som de tror de vil ha Trump  som president eller Brexit, folk er iditoter og vet sjeldent sitt egent beste.

 

 

 

Hehe, typisk holdning som preger dette forumet litt for mye. 

 

"Om du ikke liker det jeg liker, er du hjernedød"

 

Ta deg en bolle og aksepter at vi foretrekker ulike sjangere. Hater du dagens FPS kan du holde deg unna sjangeren, ikke dra ned de som finner gleden i det. 

 

 

Jeg sa ikke jeg hater den, jeg sa HL1 lagde en presidens som har tidvis vært ekstremt negativ. HL1 skal ha mye om ikke all skylda for for at FPS i nesten 20 år måtte ha en historie med dialog, ofte til skade for selve spillet. 

Lenke til kommentar

 

 

Sånn for ordens skyld, alle forfatterne bak Half-Life serien har forlatt Valve. Hald-Life 3 kommer aldri. Og det er helt greit. Middelmådig serie på sitt beste.

 

Ekstremt uenig. Revolusjonerende spill, iallefall på single player. Om de i dag tilbyr en god spillopplevelse for de som ikke har prøvd det før, er vel tvilsomt, men i sin tid var de fantastiske.

 

HL1 var meget bra for sin tid, HL2/episodes er oppskrytt men helt fint gjennomførte spill.

 

AtW

HL2 var en tech demo for source.

Lenke til kommentar

 

HL2/episodes er oppskrytt men helt fint gjennomførte spill.

Jaja, så feil kan man ta. :)

 

 

HL2 har hatt mye påvirkning, hadde endel gode konsepter, detaljerte omgivelser, og "god regi". Så det er et spill som har påvirket endel, mens om selvstendig spill? Skytedelene er bra, men ikke fantastiske, alt for mye kjøring av båt og bil som er kjedelig, og historien er dårligere enn i HL1. Jeg mente det da, og jeg  står fortsatt for det, HL2 er bra, fint gjennomført, men ikke fantastisk på noe vis som spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente det da, og jeg  står fortsatt for det, HL2 er bra, fint gjennomført, men ikke fantastisk på noe vis som spill.

Det høres mye bedre ut og får faktisk mer troverdighet når man poengterer at det er ens egen mening, og ikke en universell regel.

 

I akkurat HL2-tilfellet tilhører du nok minoriteten. Jeg synes det er nesten er et like fantastisk bra spill i dag som den gangen. Kun muligens overgått av Red Dead Redemption, HL1 og Portal.

Lenke til kommentar

 

Jeg mente det da, og jeg  står fortsatt for det, HL2 er bra, fint gjennomført, men ikke fantastisk på noe vis som spill.

Det høres mye bedre ut og får faktisk mer troverdighet når man poengterer at det er ens egen mening, og ikke en universell regel.

 

I akkurat HL2-tilfellet tilhører du nok minoriteten. Jeg synes det er nesten er et like fantastisk bra spill i dag som den gangen. Kun muligens overgått av Red Dead Redemption, HL1 og Portal.

 

 

Det synes jeg faktisk ikke er nødvendig, når man snakker om spill og om de er bra, så er det jo selvsagt at det er ens egne meninger og ikke noen universell regel. Nesten alt man diskuterer er meninger, og det synes jeg kommer godt fram av kontekst.

 

Og joda, er klar over at HL2 er et godt ansatt spill blant mange.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...