Gå til innhold

Trekker du ut kontakten når det tordner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg og fruen flytter, så skal alt dette oppgraderes. Jeg har noen gamle fin-vern, men mye har skjedd på 5 år.

 

Ser for meg minimum 10 minutter burde holde for å skru av det vanlige. Og minimum en time på NAS-serveren.

 

Så lenge det er mest sannsynlig at en innboforsikring ikke vil dekke alt. Anbefaler jeg alle å ta med dette når du bygger en ny pc eller kjøper nytt og dyrt utstyr.

Endret av hugin_q3
Lenke til kommentar

 

Slik kan du heller fortsette å surfe og se på TV i uværet.

Det kan også komme lyn inn igjennom telefonledningen, så helt trygt er det ikke.
"APC SurgeArrest Home/Office er en strømpadde til rundt 400 kroner, som ifølge produsenten skal kunne ta unna kraftige spenningspulser med en energi inntil 2030 joules. Du kan også føre telefonledninger gjennom denne, dersom du fortsatt har slikt i bruk. Dersom du får Internett og kabel-TV gjennom en såkalt coax-kabel har den støtte for det også."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Når jeg og fruen flytter, så skal alt dette oppgraderes.

Jeg har noen gamle fin-vern, men mye har skjedd på 5 år.

 

Ser for meg minimum 10 minutter burde holde for å skru av det vanlige.

Og minimum en time på NAS-serveren.

 

Så lenge det er mest sannsynlig at en innboforsikring ikke vil dekke alt.

Anbefaler jeg alle å ta med dette når du bygger en ny pc eller kjøper nytt og dyrt utstyr.

 

 

 

- Verdiforsikkring er alltid greit å ha i tillegg til innboforsikkring.

Særlig på de dyeste tingene man eier.

Endret av BizzyX78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når jeg og fruen flytter, så skal alt dette oppgraderes.

Jeg har noen gamle fin-vern, men mye har skjedd på 5 år.

Ser for meg minimum 10 minutter burde holde for å skru av det vanlige.

Og minimum en time på NAS-serveren.

Så lenge det er mest sannsynlig at en innboforsikring ikke vil dekke alt.

Anbefaler jeg alle å ta med dette når du bygger en ny pc eller kjøper nytt og dyrt utstyr.

 

- Verdiforsikkring er alltid greit å ha i tillegg til innboforsikkring.

Særlig på de dyeste tingene man eier.

Jada, klar over det. Jeg har en sånn avtale. Mulig dette har blitt bedre. Skal høre med forsikringsselskapet om de muligheter jeg har til å utvide/ reforhandle forsikringer.

 

Takk for tipset!

Endret av hugin_q3
Lenke til kommentar

Når jeg og fruen flytter, så skal alt dette oppgraderes. Jeg har noen gamle fin-vern, men mye har skjedd på 5 år.

 

Ser for meg minimum 10 minutter burde holde for å skru av det vanlige. Og minimum en time på NAS-serveren.

 

Så lenge det er mest sannsynlig at en innboforsikring ikke vil dekke alt. Anbefaler jeg alle å ta med dette når du bygger en ny pc eller kjøper nytt og dyrt utstyr.

 

Du snakker om UPS, ikke overspenningsvern som artikkelen handler om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke mellomvern som sitter i sikringsskapet?

 

For de som ellers har et teknisk rom hvor sikringsskapet er, og hvor de ellers har en del utstyr - f.eks. for bredbånd, ruter og NAS. Det er vel påkrevd at det skal være en del meter kabel mellom mellomvernet i sikringsskapet og finverk som utstyret igjen er koblet til for at det skal være effektiv beskyttelse.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...