Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilket mobilabonnement er egentlig det beste, og lønner det seg å kjøpe mobil og abonnement hver for seg?

 

Jeg vil si jeg bruker mobilen en god del, minst 5 GB i mnd + 100 sms og 100 tale.
Er også ute etter nye telefon, min alle de skjulte kostnadene gjør meg forvirra. Er 21, så telenor sitt YNG er jo også aktuelt, men hvor bra er det egentlig? Sannsynligvis blir min neste telefon Huawei P10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder en knapp på Talkmore selv, om du vil ha 2 mnd.avgifter gratis så kan du sende meg en PM. Man kan også få gode avslag på de annonserte prisene om du kontakter dem når de to månedene er over. Jeg har 11 GB, og betaler i overkant av 300 pr måned.

Ikke verst! Ringt du dem etter 2 mnd. eller tok de kontakt med deg? Hvordan gikk du fram for å få en så god deal? :) 

Lenke til kommentar

Verver og den som blir vervet får 2 mnd gratis hos talkmore. Det er derfor Krokan er så ivrig ;)

 

Ellers kan du besøke www.mobilborsen.no eller www.mobilpriser.no for billigst abonnement for din bruk. Jeg har f.eks talkmore mobilt bredbånd 10 GB til 249,-/mnd og Telipol 39,-/mnd til tale, sms og mms. Sistnevnte operatør gir 50 av hver. 0 MB data inkl. Har telefon med dual sim.

Lenke til kommentar

Onecall har 99 per mnd med fri bruk i to måneder. Du kan jo bruke Onecall i 2 mnd og vurdere bytte når perioden er over. Bare pass på hva som står i kontrakten om oppsigelsestid.

Fikk en gjerrig idea nå, for Chess og Talkmore har akkuratt samme greia de første to månedene. For da går det jo ann å ha F.eks Talkmore gratis i 2 måneder, så Chess i 2 måneder og så Onecall i to måneder. Da vil jeg betale 398 for 6 mnd med masse GB!  :rofl:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For å forvirre totalt: hvis du kjøper deg en dual-Sim telefon kan du ha ICEs 99 kroners abo i den ene porten, og et passende bredbånds Sim i den andre.

Lenke til kommentar

Utro kunder betaler minst ja, jeg hadde forøvrig Chilimobil tidligere i år, men etter at de byttet til Telias nett så måtte jeg se meg om etter en annen operatør. (I tillegg til elendig kundeservice/nettside). Hadde Telias nett vært bedre for meg så hadde jeg nok hoppet rundt og benyttet meg av introduksjonstilbudene hos Chess, OneCall og Talkmore.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har aldri opplevd å få en krone i rabatt selv om jeg truer med å bytte selskap. Men jeg ville tro at om man har en rådyr leverandør som Talkmore og Telenor med flere, så kan de kanskje avse noen kroner. Oftest kommer man best og enklest ut ved å velge den billigste leverandøren som passer til forbruket. 

 

Det hjelper liksom ikke med 50% rabatt hos Telenor når det finnes billigere og bedre leverandører som opererer med under halve prisen av det Telenor tilbyr etter rabatt.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd å få en krone i rabatt selv om jeg truer med å bytte selskap. Men jeg ville tro at om man har en rådyr leverandør som Talkmore og Telenor med flere, så kan de kanskje avse noen kroner. Oftest kommer man best og enklest ut ved å velge den billigste leverandøren som passer til forbruket. 

 

Det hjelper liksom ikke med 50% rabatt hos Telenor når det finnes billigere og bedre leverandører som opererer med under halve prisen av det Telenor tilbyr etter rabatt.

 

Merkelig, jeg har fått rabatt (eller mer innhold for samme pris) hos blant annet Telia (den gangen Netcom), Telenor, Chess og Talkmore med flere ved å være "utro" mobilkunde. De beste tilbudene har pleid å komme når jeg har bestilt utportering til ny leverandør selv om dette har endret seg litt nå etter winback-metoder ikke lengre er tillatt.

 

Jeg hadde Telenor fra i fjor vår med fast rabatt på 100 kroner måneden uavhengig av abonnement, uten bindingstid. Fikk tilbudet når jeg bestilte utportering til annen leverandør kort tid etter jeg ble kunde. Da blir prisene deres tilsvarende andre operatører i tillegg til at de tilbyr mye større abonnement enn billigleverandørene (40+ GB), men det som helt klart er negativt er at de tar betalt for Bankid o.l. (utenom de aller dyreste abonnementene). Prøvde meg hos OneCall med deres "prøvekjøp" men vil ikke tilbake til en verden uten 4G Tale og Wifi Tale så jeg endte opp med Talkmore.

 

Talkmore har gitt meg det beste tilbudet for tiden som nevnt av andre over her, har 15 GB til 374,25 kroner måneden i 12 mnd uten bindingstid som for meg en kjempebra pris når det også inkluderer datasim til 0 kroner måneden. Om jeg vil opp- eller nedgradere så følger rabatten på 25% med og ingen bindingstid. I tillegg til at jeg ble vervet og dermed fikk to måneder gratis. Planen var egentlig å prøve Chess i to måneder også til 99 kr for 15 GB data og se hvordan Telia sin verden er med tjenestene 4G Tale og Wifi Tale men siden Talkmore ga meg et tilbud jeg kan leve med så blir jeg hos dem inntil videre.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Da jeg nylig gikk over til Talkmore fikk jeg 15GB til 249,- og muligheten til å verve andre på lignende tilbud. Så hvis noen ønsker godt tilbud er det bare å sende meg pm  :)

Sssshit! Hvor lenge varer dette tilbudet du fikk? 

 

Det varer i minimum 6 måneder, så håper å verve litt i tillegg  :p

Lenke til kommentar

Jeg venter med å vurdere talkmore igjen til de har kuttet ut 8xx xx xxx nr sitt til kundeservice. Ble så dyrt sist

Skjønner ikke hvorfor kunder skal måtte betale for å ringe til kundeservice :dontgetit:  Men fikk heldigvis tips om chat og direkte kontaktinformasjon til kundebehandleren, så slipper å tenke på det :)

Lenke til kommentar

Jeg venter med å vurdere talkmore igjen til de har kuttet ut 8xx xx xxx nr sitt til kundeservice. Ble så dyrt sist

Vil tro at det blir andre boller etter 15 oktober. Da er det ikke lengre lov å kreve betalt ved å bruke spesialnummer til kundeservice. Endret av Zimba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...