Gå til innhold

Reisetips til 6 - 8 personer.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen har noen tips til destinasjoner (som nødvendigvis ikke er så dyre) for 6 - 8 voksne folk på tur? Så langt har jeg tittet litt på Dublin, Egypt og New York. Jeg ser på turer i 2018, gjerne på sensommer/høsten.

Det blir jo en del mennesker og vi alle er jo forskjellige, noen liker å være på farten hele tiden mens andre liker å ta det med ro - gjerne ved en strand eller i solstolen. Siden vi blir så mange så har jeg vurdert å leie leilighet/hus gjennom AirBnb, men jeg er helt tom for ideer på reisemål!

 

Gi meg inspirasjon, reiseglade folk! :)

 

Takk på forhånd.

Endret av Carinaandreajo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har reist endel og til litt uvanlige steder som feks Myanmar, Georgia, Armenia, Japan, Kina, Israel, Russland, Jordan osv.

Det kommer veldig an på hva du vil oppleve men:

Georgia har fantsastiske mennesker, og store muligheter for å komme seg ut I nature. Ta opp I Kaukasus og bo på en bondegård.

 

Israel var også veldig kult. Enormt mye kultur, politick osv. Lar seg kombinere med avslapping og sol I Tel Aviv, som har en fin strand, barer, nattliv etc. Så må man innom Jerusalem. Veldig greit å ha vært der, og man får et kjempegrunnlag til å forstå den politiske situasjonen. Når man er I Israel må man over til Jordan å besøke Petra, som er vanvittig.

 

Myanmar er spennende, var der i 4 uker, men litt mer krevende å reise I.

 

Dublin har jeg vært, typisk fin storby. Likte meg godt, men ikke så veldig interessant. Egypt og NY har jeg ikke vært I.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har kanskje ikke vært på like interessante steder som Aleksander over her, men jeg ville anbefalt Asia. Syns Indonesia er fantastisk, og her planlegger jeg nå en ferie med 12 personer til neste sommer. Det er da snakk om en reise rundt i Indonesia, men hovedsakelig leie av en fantastisk villa i Bali langs stranda. Dette er ikke spesielt dyrt, men virkelig en behagelig ferie. Mye å oppleve ellers i Indonesia, men det treffer de fleste ettersom man kan ha den slappe sydenferien for de som liker det eller en mer aktiv ferie med aktiviteter etc.

 

Har også vært på en roadtrip i USA med en større gjeng for 4 år siden, da var dollaren mye billigere, men dette var også en topp tur. Var fra SF - LA - Vegas - San Diego.

Lenke til kommentar

Pga sikkerhet og slitsom lokalbefolkning ville jeg droppet Egypt.

Pga. mye styr med visum ville jeg droppet Russland og Kina.

 

Barcelona eller Palma de Mallorca?

San Fransisco, Vancouver(om ikke før sent på høsten)

Har akkurat vært i Baku og Kiev (Med tur til Chernobyl) som begge kan gi noe for mange forskjellige interesser.

Tel Aviv og Jordan er gode forslag.

Georgia, Armenia og Myanmar er spennende, men kan bli litt smalt om gruppen har veldig forskjellige interesser.

Tokyo er spennende, men det er feil sesong for å reise dit.

 

Kroatia er også fint om høsten. Split er et fint utgangspunkt får å se og gjøre mye.

Lenke til kommentar

Du skriver veldig lite om hva du/dere ønsker. Det er stor forskjell på byferie og sol/strandferie.

Du ønsker noe som ikke er for dyrt, men hva legger du "dyrt"? Dette er relativt fra person til person...

 

Det er f.eks. stooor forskjell i pris på Dublin og New York. Jeg kan anbefale begge reisemålene, men Dublin er mer koselig og intimt og ikke minst billigere. Men i New York blir du aldri lei. Det tar noen dager å gjøre alle turistgreiene, men det går fortsatt an å slå ihjel flere uker med alle de skjulte perlene. Men regn med at NYC koster det mangedobbelte av hva en tur til Dublin koster.

 

Du skriver heller ingenting om varighet. Er det snakk om en uke eller to, eller bare noen dager, evt. en langhelg?

Hvis du ønsker storbyferie så er det vel så interessant å dra til de store europeiske hovedstedene som f.eks. Paris, London eller Berlin.

Dersom du skal ha det billigst mulig vi ljeg anbefale østeropa f.eks. Polen. Praha er også å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...