Gå til innhold

Få seg regnskaps/økonomijobb allerede som student?


Gjest medlem-400411

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-400411

Heisann folkens! Nå har det seg sånn at jeg veldig gjerne ønsker meg en ordentlig deltidsjobb innenfor noe med økonomi og regnskap å gjøre allerede nå, men problemet er at jeg fortsatt bare er en student som går 2.året på siviløkonomstudiet som varer i 5 år. Jeg er ikke veldig bekymret for mangel på tid for studiene mine. Har faktisk alt for mye tid til overs i og med at jeg ikke bruker tid på å møte opp til forelesninger, så jeg ønsker å bruke tiden fornuftig ved å jobbe med noe relevant. Er allerede med i et verv så dette er utelukket. 

 

Tror dere dette bare vil være bortkastet med tid å prøve å søke en jobb nå, med tanke på at jeg bare er på mitt 2.år? Har for øyeblikket bare A-er og B-er fra første året mitt, så dette hjelper vel kanskje litt?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster deg et par timer å skrive CV og ikke mange minuttene på å skrive søknader. Hvis du får napp så er det flott hvis ikke så har du ikke brukt mye av den ledige tiden din som du har mye av. Du leverer selvfølgelig også åpne søknader, altså sender søknader til steder der du er interresert i å jobbe selv om de ikke søker folk.

Lenke til kommentar

Bare tl å slenge ut søknader, men du bør ikke forvente for mye. Erfaringsmessig havner du opp som forsikringsselger, eller andre banktjenester, sitte i "kassen" i en bank osv. Typisk jobber som ikke krever store innsikten. Men det er jo en fordel å komme innenfor feks dnb om en ønsker å jobbe innenfor dette selskapet osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes flere delvis relevante deltidsjobber som ansetter studenter. Veldig ofte er det snakk om kundeservice-jobber innen bank, finans osv. og de ønsker ofte studenter som er tidlig i utdanningen slik at de kan jobbe der noen år. Jeg jobbet selv innen finans under studiene.

Hvilken by studerer du i?

 

 

edit: Jeg vil for øvrig advare deg mot å tro at arbeidsmengden første året er representativ. På masternivå har jeg hatt lengre perioder med 70-timersuker pga høy arbeidsmengde i en del fag. Det kommer sikkert an på hvor du studerer, men 100%-jobb er ikke å anbefale da du vil bli tvunget til å velge lette fag.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-400411

Det finnes flere delvis relevante deltidsjobber som ansetter studenter. Veldig ofte er det snakk om kundeservice-jobber innen bank, finans osv. og de ønsker ofte studenter som er tidlig i utdanningen slik at de kan jobbe der noen år. Jeg jobbet selv innen finans under studiene.

Hvilken by studerer du i?

 

 

edit: Jeg vil for øvrig advare deg mot å tro at arbeidsmengden første året er representativ. På masternivå har jeg hatt lengre perioder med 70-timersuker pga høy arbeidsmengde i en del fag. Det kommer sikkert an på hvor du studerer, men 100%-jobb er ikke å anbefale da du vil bli tvunget til å velge lette fag.

 

Jeg studerer i Kristiansand. Hvor var det du jobbet hen, og hvor mange timer i uka? Hvordan bør jeg egentlig søke disse jobbene? Sender jeg bare søknadene til dem på mail, eller er personlig oppmøte det som blir anbefalt når det gjelder slike jobber som dette?

Lenke til kommentar

Jeg studerer i Kristiansand. Hvor var det du jobbet hen, og hvor mange timer i uka? Hvordan bør jeg egentlig søke disse jobbene? Sender jeg bare søknadene til dem på mail, eller er personlig oppmøte det som blir anbefalt når det gjelder slike jobber som dette?

Jeg kjenner kun til Stavanger og Bergen. Jeg jobbet hos en fondsleverandør. Flere av mine medstudenter jobbet hos banker, forsikring osv. Alle har søkt på stillinger som var utlyst, så det gjelder å følge med. Usikker på hvor mye som finnes i Kristiansand.

Personlig oppmøte har jeg ikke tro på, men send gjerne en CV med kort introduksjon av deg selv og fortell hva du ser etter. Der jeg jobbet ble ikke alltid deltidsstillinger lyst ut (de ble tilbudt tidligere søkere f.eks. når man trengte nye folk).

Lenke til kommentar

Det kan jo aldri være dårlig investéring av tid å begynne å skule terrenget for hva som finnes og hvordan du best mulig kan nå ut til dét som finnes. Du kan i det minste begynne å forberéde deg. Bli kjent med selskaper som finnes, kulturen der, hvordan de ligger an i verdensmarkedet, og så videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...