Gå til innhold

Jeg kom inn på suppleringsopptaket i en annen by - hva nå?


Inventory

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et ganske så stort luksusproblem. Jeg kom inn på et av de studiene jeg ønsket i siste liten, hvilket innebærer at jeg må flytte til Tromsø. 

Jeg søkte i utgangspunktet hybel hos Samskipnaden i Dramsvegen Panorama, men jeg slettet søknaden etter hovedopptaket, da jeg lå flere mil bak på venteliste og "var garantert" å ikke komme inn på studiet. Lite viste jeg at jeg skulle komme inn på suppleringsopptaket halvannen uke senere. Finn.no og Hybel.no er skrapt for hybler og leiligheter, og det finnes ikke mange leiligheter å kjøpe heller.

 

Jeg sendte inn en ny bolig søknad til dramsvegen panorama (da det bare er denne som frister) i går, men har selvfølgelig ikke hørt noen ting. Det er _UMULIG_ å få kontakt med Student Samskipnaden i Tromsø overhodet. I dag åpnet de telefonlinjene klokken 08:00, og jeg har stått i telefonkø siden 08:00:00. Det er vel ikke vits å sende mail, hvis de ikke har tid til å ta telefonen? 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? 

Endret av Inventory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leie privat? Er nok ganske skrapet der og (og det koster sjorta) men siden du alikevell vurderer å kjøpe regner jeg med du har mye penger (koster sjorta det og i tromsø)

 

Bodde selv på Strandvegen Studenthjem for noen år siden. Veldig billig og bra.

 

Er forbeholdt elever som skal studere læreryrket, men har dem ledig hybel får andre studenter slippe til. (Noe veldig få vet, derfor lite pågang)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva med de andre områdene som samskipnaden har i Tromsø. Setter du deg ikke på liste der også eller må du bo i den nyeste og flotteste de har og ingenting annet? Hva er det du ønsker å snakke med samskipnaden om? Regner med de er rimelig overarbeidet i disse dager.

 

Tromsø er en rå by på leiepriser.

 

Her er to leiligheter til salgs og veldig nær UiT.

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=100766484

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=96566258

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...