Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vann-lyd i øret i lang tid nå


Anbefalte innlegg

Hei! Har over en lengre periode hatt en vann-lyd følelse i øret. Hadde i oktober en episode med altfor mye vann og det ble betennelse.

 

Denne vann lyd følelsen skjer når jeg skriker veldig høyt, da kjenner jeg det i venstre øret. Det skjer også når noen hamrer ved siden av meg, da kjenner jeg det i venstre øret.

 

Hva kan det være?



Anonymous poster hash: 3b91a...dfb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du har for mye ørevoks. Jeg bestemte meg for å gjøre som doktoren sier og sluttet å vaske meg i ørene med Q-tips. Det resulterte i en klump voks som holdt vann fanget mot trommehinnen til jeg fikk skylt den ut.

Nope, er ikke den følelsen. Jeg har hatt denne følelsen helt siden jeg fikk vann i ørene i oktober..

 

Irriterende at det kommer poppe lyd når jeg skriker høyt.

 

Anonymous poster hash: 3b91a...dfb

Lenke til kommentar

Babyolje kan løse opp hvis du har en "propp", hvis ikke er spesialist en god ide.

 

Aldri lurt å la ting dure og gå over tid.

Det er ikke ørevoks.

 

Det må være noe med vann, men usikker på hva det kan være. Jeg var hos spesialist i februar og han så inn i øret osv, ikke noe. Ble en liten betennelse bare.

 

Kan jeg ennå ha litt vann i øret? Evt prøve nesespray kanskje?

 

Anonymous poster hash: 3b91a...dfb

Lenke til kommentar

Det finnes en eske på apoteket med ørespray, da får du med en slik "skylleballong" ^^ som du fyller med lunkent vann, og spyler inn i øret med. Den er genial til å vaske øregangen med (q-tips er bare lureri) men det virker for meg også som at den "hjelper" innestengt vann med å slippe ut. Den koster ca 180 kr. Den øre-sprayen virka også bra. Hadde brukt q-tips og var tett i øret.

 

Du kan også holde hodet sidelengs og "headbange", sånn at du "kaster ut" vannet. Dét fungérer for meg.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å dra til fastlegen, slik at legen fysisk kan kikke inn i øret ditt med et otoskop, for å se om grunnen til at du har disse symptomene kan være synlig for legen.

 

Du skal ikke stikke inn Q-tips i øret eller fylle øret med olje. Hos legen vil du kunne få spylt øret ditt helt rent, og få det etterkontrollert ved at legen igjen ser inni øret ditt. Dette er det som funker best, og jeg ville anbefalt deg å la være å prøve ut noe på egenhånd. Stikker du en Q-tips inn i øret er sjansen større for at du gjør mer skade enn nytte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det tjukkeste man skal stappe inn i øret sitt er albuen. En fin tommelfingelregel ihvertfall. Selv klør jeg ut flass og ørevoks med lillefinger, som jo da er "forbudt"  :wee:

 

Heldigvis så er det vanskeligere for lillefinger å nå trommehinne enn hva det er for Q-tipsene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å dra til fastlegen, slik at legen fysisk kan kikke inn i øret ditt med et otoskop, for å se om grunnen til at du har disse symptomene kan være synlig for legen.

 

Du skal ikke stikke inn Q-tips i øret eller fylle øret med olje. Hos legen vil du kunne få spylt øret ditt helt rent, og få det etterkontrollert ved at legen igjen ser inni øret ditt. Dette er det som funker best, og jeg ville anbefalt deg å la være å prøve ut noe på egenhånd. Stikker du en Q-tips inn i øret er sjansen større for at du gjør mer skade enn nytte. 

Fikk beskjed av fastlegen om å fylle med olivenolje i en halvtime, noe jeg også gjorde. Fjernet bomullet fra en q-tip, helte litt olivenolje i et shotteglass. Deretter sugde jeg litt olivenolje opp i q-tiprøret, løftet det opp fra glasset, og holdt fingertupp på motsatt ende. Så legger man seg på sofaen klar for tv'en en halvtime, holder q-tiprøret ned i det aktuelle øret, og slipper fingeren fra enden, så oljen renner ned i øret.

 

Det hjalp ingenting ;D

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å dra til fastlegen, slik at legen fysisk kan kikke inn i øret ditt med et otoskop, for å se om grunnen til at du har disse symptomene kan være synlig for legen.

 

Du skal ikke stikke inn Q-tips i øret eller fylle øret med olje. Hos legen vil du kunne få spylt øret ditt helt rent, og få det etterkontrollert ved at legen igjen ser inni øret ditt. Dette er det som funker best, og jeg ville anbefalt deg å la være å prøve ut noe på egenhånd. Stikker du en Q-tips inn i øret er sjansen større for at du gjør mer skade enn nytte. 

Var hos legen i februar i år pga det vannet jeg sprayet inn i øre. Da ble det konstatert en liten betennelse. Og han tok ut ørevoks også. Han så også inni der

 

Men feks nå når jeg snakker veldig høyt så hører jeg kommer den "vann-lyden" i øret. Ellers er det ikke noe ubehag.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 3b91a...dfb

Lenke til kommentar

Det finnes en eske på apoteket med ørespray, da får du med en slik "skylleballong" ^^ som du fyller med lunkent vann, og spyler inn i øret med. Den er genial til å vaske øregangen med (q-tips er bare lureri) men det virker for meg også som at den "hjelper" innestengt vann med å slippe ut. Den koster ca 180 kr. Den øre-sprayen virka også bra. Hadde brukt q-tips og var tett i øret.

 

Du kan også holde hodet sidelengs og "headbange", sånn at du "kaster ut" vannet. Dét fungérer for meg.

Det der er heeeelt annet. Du snakker om vann man får ved å bade osv, det går jo ut etter 1-2 dager.

 

Anonymous poster hash: 3b91a...dfb

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

GUTTER, raskt svar asap!

 

Når jeg la meg å sove igår så kom jeg over to røde blodflekker så det ut som, på soveputa. Som da kommer fra venstre øre, det øret som jeg har hatt litt problemer med, pga veldig sensitiv for høye lyder og kommer litt dobellyd. Hva kan det være?? Skal jeg besøke fastlege eller spesialist?

Endret av coby
Lenke til kommentar

Du må jo bare komme deg til fastlegen asap og ikke let up før du har fått grundig vurdéring og behandling av spesialist.

Bestilt time hos fastlegen nå. Men hva kan det være?

 

Har som sagt slitt med høy lyd på venstre øret og føler det kan ha en sammenheng.

 

Som nå idag: Skulle ta ut oppvaska, tallerkener/gafler og den slags. Så tar jeg ut tallerkene og "kaster" dem med de andre tallerkene, noe som lager litt lyd, og da kjenner jeg den "dobbeltlyden" i venstre øret igjen. Hver eneste gang det kommer noe høy lyd, enten høy musikk fra øreproppene, noen hamrer løs ved siden av eller når jeg gaper.

 
Endret av coby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...