Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Grandis, eller andre?


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å bytte ut bilparken. Etter å ha sjekket kontoen, så har jeg brukt 25k i diesel de siste 12 mnd. Da har jeg samtidig syklet 3k km på elsykkel.

 

Bilparken i dag består av en Nissan X-Trail og en Mitsubishi Pajero.

 

Planen er å bytte ut X-Trailen med en Nissan Leaf. Denne skal brukes til 95% av all kjøring.

 

Men jeg trenger en bil nr. 2 til lange turer, Sverigeferier med campingvogn og de dager jeg ikke kan sykle til jobb av diverse årsaker.

 

Kravene mine er:

- Air Condition

- Krok med mest mulig hengervekt, helst over 1600kg

- Stasjonsvogn, masse plass

- Pris rundt 50k

 

Siden dette er en bil som bare blir brukt 2-4 ganger pr. mnd ønsker jeg ikke å bruke mer enn 50k. Jeg fant Grandis som ser ut som at den er perfekt.

 

Er det noen adnre som er bedre? Audi A6, VW Passat, Scoda Octavia, Mazda 6? Andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bytte ut Pajeroen også?

 

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

 

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Skal du bytte ut Pajeroen også?

 

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

 

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

 

Madamen kan jo også byttes ut! ;)

Lenke til kommentar

 

 

Skal du bytte ut Pajeroen også?

 

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

 

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

 

Madamen kan jo også byttes ut! ;)

 

 

Mindre kostbart å bytte bil :p

Lenke til kommentar

Mulighet for å leie bil de to gangene i mnd du har behov?

 

Egentlig ikke. Det er spontanturer på søppelfyllinga, hente ting til huset med henger, kjøre på jobb osv.

 

Jeg bor utenfor bysentrum i Tromsø. Går kun distriktbuss her. Så jeg må nesten ha to biler tilgjengelig uansett hvordan man ser på det.

 

Og madammen liker ikke å være hjemme med ungene uten å ha bil tilgjengelig hvis det skulle skje noe.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

 

Skal du bytte ut Pajeroen også?

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

 

 

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

Huff da... Her er det motsatt, liker å sitte høyt og se ned på de som kjører Leaf :)

Lenke til kommentar

 

 

Skal du bytte ut Pajeroen også?

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

 

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

Huff da... Her er det motsatt, liker å sitte høyt og se ned på de som kjører Leaf :)

Når det koster 1kr/mil i drivstoffkostnader kontra 12kr på Pajeroen så er det bare å sitte lavt :D

 

Faktisk så er Leafen ganske høy. Marginalt lavere enn X-trailen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Skal du bytte ut Pajeroen også?

Grandis er nokså OK etter min mening, men har dårlig erfaring med VAG motoren de har puttet i den (fra en annen bil vi eide tidligere), så der er det bare vonde og dyre minner.

Ja, det er Pajeroen som skal byttes ut med Grandis eller lignende. Mest fordi madammen nekter å kjøre den noe særlig nærmere enn bygrensen.

Huff da... Her er det motsatt, liker å sitte høyt og se ned på de som kjører Leaf :)
Når det koster 1kr/mil i drivstoffkostnader kontra 12kr på Pajeroen så er det bare å sitte lavt :D

Faktisk så er Leafen ganske høy. Marginalt lavere enn X-trailen.

Ja Leaf er nok ikke så gærne i høyden vil jeg tro :)

 

Som andre sier så er Mondeo absolutt noe å studere nærmere på, gode biler.

 

12 kroner mila er nok rimelig korrekt, det jeg måler på min når jeg pendler til kontoret.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Holder også en knapp på Mondeo. De trekker 1800 kg !?!

Den det var linket til her er oppgitt til å kunne trekke 1600kg.

 

Men det varierer nok litt utifra ukjente faktorer for meg. Jeg så på 2 like grandiser der den ene kunne trekke 1600 og den andre 1800. Samme motor, begge manuell.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...