Gå til innhold

Erfaringer med Altibox og TV løsning (lansert i 2017)


Anbefalte innlegg

12 minutes ago, plankeby said:

Fikk Andriod 7 nå i januar. Trolig så handler ikke oppdateringen bare om det som ligger i Android plattformen, men trolig også andre optimaliseringer.

Merker en stor forbedring ved avspilling av opptak, fra treg respons til raskere respons.

Forøvrig er det merkelig at det ikke lagres opptaksbuffer i skyen fra NRK. Dvs. at man ikke kan hoppe tilbake til tidligere program på dagen på NRK. Altibox henvise rf da til NRK appen, men der er ikke dagens program tilgjengelig umiddelbart.

Om du velger Programarkiv via Altibox knappen så kan du søke opp hver enkelt kanal og se en stund tilbake i tid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skabbetuss skrev (1 time siden):

Om du velger Programarkiv via Altibox knappen så kan du søke opp hver enkelt kanal og se en stund tilbake i tid

Som sagt ikke NRK.... Fatter ikke hva som er begrunnelsen fra Altibox til å ikke tilby det på en av de største kanalene.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
3 hours ago, plankeby said:

Fikk Andriod 7 nå i januar. Trolig så handler ikke oppdateringen bare om det som ligger i Android plattformen, men trolig også andre optimaliseringer.

Merker en stor forbedring ved avspilling av opptak, fra treg respons til raskere respons.

Forøvrig er det merkelig at det ikke lagres opptaksbuffer i skyen fra NRK. Dvs. at man ikke kan hoppe tilbake til tidligere program på dagen på NRK. Altibox henvise rf da til NRK appen, men der er ikke dagens program tilgjengelig umiddelbart.

Rettigheter..

Lenke til kommentar
Skabbetuss skrev (11 timer siden):

Skjønner hva du mente nå plankeby, det var mulighet for å velge innholdet Fra NRK før (rundt et års tid siden ca) men nå er det nrk appen som kommer opp

Det stemmer nok, mener det var mulig å hoppe tilbake på NRK når den nye TV løsningen kom i 2017.

Nyheter, sport og annet er ikke tilgjengelig i NRK appen med en gang, ikke alt kommer dit heller.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har merket meg at Altibox sliter med å ha en god løsning på serieopptak.

Flere kanaler sender samme episode ulike tider på døgnet, dermed kommer det mange like episoder etter hverandre.

Se eksempelbilde, der er en og samme episode tatt opp seks ganger...

Dette handler nok om løsningen Altibox har med koding/navning av program m.m.

DSC_1266.JPG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
On 2/12/2020 at 9:03 AM, plankeby said:

Har merket meg at Altibox sliter med å ha en god løsning på serieopptak.

Flere kanaler sender samme episode ulike tider på døgnet, dermed kommer det mange like episoder etter hverandre.

Se eksempelbilde, der er en og samme episode tatt opp seks ganger...

Dette handler nok om løsningen Altibox har med koding/navning av program m.m.

DSC_1266.JPG

NatGeo har vært et problem på Canal Digital Satellitt og Telenor T-We også. Mistenker vel at det handler om dataene som kommer fra NatGeo til TV-leverandørene. Har merket det selv på Air Crash Investigation (mitt favorittprogram på TV...). 

Lenke til kommentar

Brått har denne meldingen dukket opp når vi ser på et program. Det er et program som ses bare litt forsinket, altså nesten direkte, men pauset et par ganger. Altså ikke et opptak som har gått ut.

Brått får man ikke se mer på programmet.

Vi er kun to voksne, ingen er pålogget noe annet på Altibox. En dekoder.

Litt dårlig bilde men leselig.

_20200315_213118.JPG

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg startet denne tråden med utgangspunkt i diverse rariteter med Altibox. Nå fikk vi ny hjemmesentral i år etter å ha spurt etter det i to år. Det løste problemet med ustabil WiFi. Kun en meter foran sentralen. 

TV tjenesten har fortsatt merkeligheter, men er litt mer stabil enn før.

Brått dukker det sporadisk opp feilmeldinger, som f.eks. disse to under. Merk at vi har kun EN "dekoder"!!!... Melding om at opptak har utløpt er fra når man spoler tilbake i en TV sending som ikke er sendt ferdig:

 

IMG_20200501_224726.jpg

_20200315_213118.JPG

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
dragmore88 skrev (3 timer siden):

@plankeby Er best at du tar disse sakene direkte med kundesupport. Andre linje kan hjelpe deg med vårt provisjonerinssystem slik at dette kan bli korrigert. Aner ikke hvem du er, eller hvilken av våre 2 IPTV plattformen du befinner deg på.

Har vært i kontakt med Altibox Viken fiber. De forstår ikke dette selv. Har gitt opp, siden det er monopol på fiber og coax kan vi ikke velge noe annet.

Heldigvis har vi Altibox sin Android app på nettbrett. Der virker alltid TV tjenester, opptak, tidsbuffring m.m. helt fint. 

Stakkars de på gulvet hos Altibox, gjør sitt beste, men ledelsen der... ? 

Altibox tar så høy pris for basis Internett, at vi ikke har råd til å gå over til parabol på TV, slik andre i gata vår faktisk har gjort. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

@plankeby

1. At Viken Fiber ikke forstår dette kan jeg ikke uttrykke meg om, men det er jo kjipt. Hvis du sender meg en PM så kan jeg sende det videre i systemet og se hva vi kan gjøre.

2.Android Appen bruker eksakt samme backend som STB, så problemet ligger ikke der.

3.Vi gutta på gulvet og ledelsen gjør så godt vi kan, men vi tar gledelig imot konstruktiv kritikk ;) Altibox er en leverandør til Viken Fiber! Altså ikke det samme/samme firma.

Lenke til kommentar
dragmore88 skrev (På 6.5.2020 den 22.31):

Det gjøres god jobb på gulvet, ser ut til å være god opplæring og kunnskap. Desverre har det vært gjort avtaler som senere ikke er fulgt opp. F.eks. lovnad om å sende ny hjemmesentral, som de ikke sendte allikevel, uten å informere. Måtte etterlyse den flere ganger og det var en del surr i svar.

Hvis noe er kritikk eller misnøye, så er det tatt opp med Altibox. Litt synd å vente to år på å bytte hjemmesentral, som da løste et stsbilitetsproblem. 

Ellers er bildene i post over sendt til Altibox. 

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nå mottatt en oppdatering som gir en ny layout på menyene. 

Det hele er mer responsivt nå. Det er en radikal forbedring på programarkiv. Avspilling av arkiv er mange ganger raskere: Fra å måtte vente normalt 5-8 sekunder til å nå vente 1-2 sekunder. 

Da gjenstår det å se om denne forbedringen er varig.

Det er litt synd at NRK Super nå har blitt mer vanskelig å finne. Nå må man innom menysystemet til Altibox barn og så klikke seg til app derfra. Den kunne med fordel vært i strømmetjenester.

IMG_20200514_232344.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...