Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google Wifi og iptv fra canal digital


Anbefalte innlegg

Har i dag Telenor Fiber for Internett og to canal digital t-we boks koblet til zyxel p8702 router.

 

Kjøpte inn 3 stk Google Wifi bokser. Satte zyxel router opp i bridge modus. Det er kablet imellom zyxel og T-WE boksene, men TV fungerer ikke.

 

Noen som har tilsvarende oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modem -> Zyxel -> Google Wifi

 

Dette fungerer som en Workaround. Ulempen er at de kablede enhetene ikke ser de som er på wifi.

 

Modem -> Google Wifi = ingen TV

Modem -> zyxel (bridge Mode) -> Google Wifi = ingen TV

Modem -> zyxel (bridge Mode) = ingen TV

 

Google Wifi støtter ikke igmp, såvidt jeg forstår kreves dette for IPTV over fiber fra Telenor når de leverer canal digital sine signaler. Jeg kjennes ikke til hvordan andre leverandør gjør det.

 

Et alternativ kan være (ikke testet)

Modem -> switch -> zyxel

-> Google Wifi

 

Om Telenor deler ut to ip’er.

 

Da kan en skille ut IPTV boksene (T-We) fra øvrige dingser. I mitt tilfelle er jeg ikke opptatt av at disse er på nett i det hele tatt.

 

Siste utvei blir å si opp iptv :)

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

Har ikke Google WiFi selv, men ser at du IKKE kan ha "primary wifi point" i bridge mode dersom du har mer enn én Google WiFi: https://support.google.com/wifi/answer/6240987?hl=en&ref_topic=6246470 . Dersom du setter 8702 i bridge mode, må du ha en annen router/AP mellom Zyxel og Google WiFi (slik jeg leser info på googles sider).

 

I teorien burde enheter på Google WiFi se de som er koblet til Zyxel med kabel, med mindre det er en router eller en form for filtrering her. Får du samme IP-nett på alle enheter?

Lenke til kommentar

Zyxel og Google står begge og deler ut ip. Det blir dobbel NAT?

 

Jeg når zyxel sitt web grensesnitt fra Google sitt Wifi nett, men jeg når F.eks ikke appletv (kablet) fra et nettbrett. Det samme skjer fra nettbrett til Canal Digital sin dekoder T-WE (kablet), en skal kunne caste F.eks YouTube direkte fra dings.

AppleTV på Wifi fungerer som tidligere.

 

Litt irriterende når en har det meste kablet :)

Lenke til kommentar

Du sier i 1. post: "Satte zyxel router opp i bridge modus. Det er kablet imellom zyxel og T-WE boksene, men TV fungerer ikke." Hva sier CD om dette? Jeg har Altibox selv, og dersom jeg setter Zyxel fra dem i bridge mode, funker TV fint, og jeg kan koble opp min egen router etc i LAN-porten på Zyxel, og sikkert også Google WiFi.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Skal sjekke ut FW,

Google har en begrensning for mesh, kan ikke stå i bridge modus.

Kan tenkes iptv virker selv om en skrur av DHCP i zyxel?

(Teste når jeg er tilbake fra ferie.)

Hei,

 

Fant du ut av dette til slutt mister? Ser jeg sliter med nett på WiFi boksene både via Zyxel og rett fra modem.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
thorsan skrev (På 27.7.2017 den 13.30):

Skal sjekke ut FW,

Google har en begrensning for mesh, kan ikke stå i bridge modus.

 

Kan tenkes iptv virker selv om en skrur av DHCP i zyxel?

 

(Teste når jeg er tilbake fra ferie.)

Ser jo dette er en gammel tråd, men spør allikevel... Fant du ut av dette? Har nettopp skaffet den nye Google Nest Wifi og sliter med det samme. Prøver jeg å sette den opp med Zyxel'en etter med NAT på begge fungerer nettet som bare det, men ikke tv-signal. T-We boksen påstår imidlertid at den har nett (så den finner internet, men ikke tv-signalene på iptv)..

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjørnar Holmedahl said:

Ser jo dette er en gammel tråd, men spør allikevel... Fant du ut av dette? Har nettopp skaffet den nye Google Nest Wifi og sliter med det samme. Prøver jeg å sette den opp med Zyxel'en etter med NAT på begge fungerer nettet som bare det, men ikke tv-signal. T-We boksen påstår imidlertid at den har nett (så den finner internet, men ikke tv-signalene på iptv)..

 

Originale Google WiFi fikk etter hvert IGMP-støtte, slik at IPTV kunne kobles til Ethernet-porten på enheten som står som ruter. Usikker på om det er noe som må aktiveres. For Nest Wifi vet jeg ikke om det er støttet. Det hjelper ikke å koble Zyxel-en bak hvis igmp/multicast ikke er støttet av Nest Wifi. En annen ting er at du her vil få dobbel NAT, hvilket ødelegger for ukesarkiv og start-forfra på T-We-boksene. Så i utgangspunktet ville jeg vel da forsøkt å få Nest Wifi til å fungere, og samtidig levere IPTV. 

Generell anbefaling ellers i slike tilfeller er vel å styre unna Google sine enheter så lenge de ikke støtter bromodus....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...