Gå til innhold

Da 41-åringen fikk sparken tok det ikke mange timene før alle IT-systemene på fabrikken døde helt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

 

Det er ikke sikkert at det fungerer likt i USA som i Norge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig.

 

Så morale er at det er greit å gjøra noe ulovlig (som å sabotera tidligare arbeidsgivar), bare unngå å bli tatt?

 

Det hadde ikkje eg skrive under fullt namn...

All den tid han øyensynlig jobber som konsulent innen avfallshåndtering i Cowi så hadde han jo en morsom vri på løsningen på problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

 

Nå er det ofte sporing på servere og det samles inn fra PCer og Laptoper som er knyttet til nettverket/domenet. Så ikke så enkelt dersom du ikke har full tilgang til alt, noe ingen bør ha i en bedrift som er avhengig av IT...

Og så er det vel litt dumt å anta at han hadden en egen privat bærbar PC som ble brukt på jobb. Tror ikke de fleste kan ta med seg Laptop som jobben eier hjem etter en oppsigelse...

Lenke til kommentar

Når en arbeidsgiver gir en ansatt tilgang til maskin parken sin og behandler

den ansatte dårlig er arbeidsgiver bare dum. når det er sagt, når man

er ansatt og får sparkern setter man seg heller ikke ned å nekter å gå..

 

18 månder fengsel for å ikke ha evnen til å kommunisere med sjefen

på normalt vis, er feil. Når man er maskin mester for en maskin park

er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet. Skulle likt å se sjefen få

18 månder jeg , for bare SANSYNLIGVIS dårlig behandling av ansatte =)

 

Ps . jeg liker du begynner å se ting fra kriminelles ståsted mr Tom Bäcker, =)

Jeg er også en del av samfundet :D

Lenke til kommentar

 

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

 

Nå er det ofte sporing på servere og det samles inn fra PCer og Laptoper som er knyttet til nettverket/domenet. Så ikke så enkelt dersom du ikke har full tilgang til alt, noe ingen bør ha i en bedrift som er avhengig av IT...

Og så er det vel litt dumt å anta at han hadden en egen privat bærbar PC som ble brukt på jobb. Tror ikke de fleste kan ta med seg Laptop som jobben eier hjem etter en oppsigelse...

Private Datamaskiner på jobb, er HELT vanlig i IT-Bransjen, og store deler av den vestlige verden. se https://en.wikipedia.org/wiki/Bring_your_own_device

 

Og det å ta med seg laptop eid av jobben er heller ikke direkte uvanlig, spesielt i oppsigelser. (Det er en ting mindre som er surt ifm noe slikt, ansatte har ofte private eiendeler på jobb/privat maskiner i tillegg er det mye "jobbrelatert" de ansatte eier, som er bedre å bare la dem ta med seg)

 

Når det er sagt, så har de hatt en dårlig prosedyre ifm oppsigleser av it-ansatte her.

Eksempelvis er en god prossedyre, kall ansatt til et oppsigelsesmøte, og imens han sitter i det møte så skal authorisasjonen hans fjernes, fysisk og it-relaterte, derretter eskorters han tilbake til kontoret sitt for å hente eiendeler osv som er private, og får sakt farvell til kolleger osv. derretter kan han eskorteres ut av bygget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette en fleip? Den typen personalhåndtering hørte jeg sist om på nittitallet, da bankene kjørte masseoppsigelser.

 

Kan bekrefte at dette fortsatt er prosedyre i større selskap over dammen. Masseoppsigelser skjer forøvrig i oljebransjen.

Lenke til kommentar

Når man er maskin mester for en maskin park er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet.

Dog innenfor en ørliten nisje...

 

Er Magnus Carlsen smartere enn Jens Stoltenberg? Innenfor sjakk, ja... Innenfor det meste annet, trolig ikke.

 

Jeg vil si at det er et slags generelt problem med IT-eksperter dette. De jobber innenfor et område som regnes for å være "intellektuelt krevende", på et vis. Det fører lett til den type arroganse som du beskriver her, hvor man regner seg selv som "mer intelligent enn sjefen". Man glemmer litt at nisjekunnskap innenfor et veldig snevert felt (f.eks. programmering eller IT-drift) ikke nødvendigvis gir noe grøntkort til å kunne regne seg som reflektert eller smart innenfor andre fagdomener, som f.eks. ledelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

 

Hvis du har denne moralen bør du be om hjelp.

Det er direkte tåpent å forsøke å hjelpe kriminelle mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kan noen hjelpe meg?

 

Edit: de fleste som har fulgt med på nyheter, har lest om diverse kriminelle som har blitt tatt pga ting som har ligget på PCen deres. Hvis du er kriminell med et minimum av intelligens, skjønner du derfor at det i noen tilfeller kan være nødvendig å kvitte deg med PCen din. Jeg hjelper ikke kriminelle ut av politiets klør, jeg bidrar til at PCen blir gjenvunnet på en miljømessig forsvarlig måte, i stedet for at PCen blir... ooops nå holdt jeg på å hjelpe de kriminelle igjen.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Når man er maskin mester for en maskin park er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet.

Dog innenfor en ørliten nisje...

 

Er Magnus Carlsen smartere enn Jens Stoltenberg? Innenfor sjakk, ja... Innenfor det meste annet, trolig ikke.

 

Jeg vil si at det er et slags generelt problem med IT-eksperter dette. De jobber innenfor et område som regnes for å være "intellektuelt krevende", på et vis. Det fører lett til den type arroganse som du beskriver her, hvor man regner seg selv som "mer intelligent enn sjefen". Man glemmer litt at nisjekunnskap innenfor et veldig snevert felt (f.eks. programmering eller IT-drift) ikke nødvendigvis gir noe grøntkort til å kunne regne seg som reflektert eller smart innenfor andre fagdomener, som f.eks. ledelse.

 

Du har veldig rett, veldig stereotypisk IT-folk

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når man er maskin mester for en maskin park er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet.

Dog innenfor en ørliten nisje...

 

Er Magnus Carlsen smartere enn Jens Stoltenberg? Innenfor sjakk, ja... Innenfor det meste annet, trolig ikke.

 

Jeg vil si at det er et slags generelt problem med IT-eksperter dette. De jobber innenfor et område som regnes for å være "intellektuelt krevende", på et vis. Det fører lett til den type arroganse som du beskriver her, hvor man regner seg selv som "mer intelligent enn sjefen". Man glemmer litt at nisjekunnskap innenfor et veldig snevert felt (f.eks. programmering eller IT-drift) ikke nødvendigvis gir noe grøntkort til å kunne regne seg som reflektert eller smart innenfor andre fagdomener, som f.eks. ledelse.

 

Du har veldig rett, veldig stereotypisk IT-folk

 

https://www.youtube.com/watch?v=rIw7no7Wbd0

mhm... her er en video som viser stereotypen for resten av hierarkiet.

 

<p><iframe id="ytplayer" class="EmbeddedVideo" type="text/html" src="https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg?html5=1&fs=1" allowfullscreen="" webkitallowfullscreen="" height="390" width="640" frameborder="0"></iframe>

Lenke til kommentar

 

 

 

Når man er maskin mester for en maskin park er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet.

Dog innenfor en ørliten nisje...

 

Er Magnus Carlsen smartere enn Jens Stoltenberg? Innenfor sjakk, ja... Innenfor det meste annet, trolig ikke.

 

Jeg vil si at det er et slags generelt problem med IT-eksperter dette. De jobber innenfor et område som regnes for å være "intellektuelt krevende", på et vis. Det fører lett til den type arroganse som du beskriver her, hvor man regner seg selv som "mer intelligent enn sjefen". Man glemmer litt at nisjekunnskap innenfor et veldig snevert felt (f.eks. programmering eller IT-drift) ikke nødvendigvis gir noe grøntkort til å kunne regne seg som reflektert eller smart innenfor andre fagdomener, som f.eks. ledelse.

 

Du har veldig rett, veldig stereotypisk IT-folk

 

mhm... her er en video som viser stereotypen for resten av hierarkiet.

 

<p><iframe id="ytplayer" class="EmbeddedVideo" type="text/html" src="https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg?html5=1&fs=1" allowfullscreen="" webkitallowfullscreen="" height="390" width="640" frameborder="0"></iframe>

 

 yepp ;) Mye sant der, om så noe overdrevent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...