Gå til innhold

Microsoft forbereder seg på å økse Paint


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker paint en del til å lime inn screenshots, crop'e de, og synes at jåleriet av og til er nyttig (farger, streker, sirkler, firkanter med mere)..

 

Hva må jeg inn med som erstatterprogramvare for å få så enkel og så lik funksjonalitet som mulig?

 

Større programmer har jeg og det er uaktuellt til så simpel bruk som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Bruker paint en del til å lime inn screenshots, crop'e de, og synes at jåleriet av og til er nyttig (farger, streker, sirkler, firkanter med mere)..

 

Hva må jeg inn med som erstatterprogramvare for å få så enkel og så lik funksjonalitet som mulig?

 

Større programmer har jeg og det er uaktuellt til så simpel bruk som dette.

 

Greenshot har en innebygd image editor som er veldig grei å bruke når du skal lage guider, utheve områder på et screenshot osv.

Lenke til kommentar

Bruker paint en del til å lime inn screenshots, crop'e de, og synes at jåleriet av og til er nyttig (farger, streker, sirkler, firkanter med mere)..

 

Hva må jeg inn med som erstatterprogramvare for å få så enkel og så lik funksjonalitet som mulig?

 

Større programmer har jeg og det er uaktuellt til så simpel bruk som dette.

 

Snipping tool er innebygd og er fin til screen capture dersom ikke ctrl/alt+prtscr er for klumsete.

Jeg kommer til å savne mspaint. Jeg tegner og tester en del på pixel nivå, og zoomen til mspaint samt pixel kontrollen er unik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det følger jo Microsoft sin linje de siste årene med å ta bort stadig flere funksjoner, strippe systemet, oversimplifisere og generelt sett gjøre systemet ubrukelig for annet enn fjas.

 

Microsoft går fra å være et operativsystem til å bli et nettlesersystem hvor folk kan fjase på Facebook. Brukergrensesnittet er stort sett gjort ubrukelig, noe som gir fortgang til prosessen bort fra operativsystem til nettlesersystem.

 

Stripper Microsoft bort flere funksjoner nå, vil systemet bli en parallell til ChromeOS.

 

Mange IT selskaper følger denne linjen og tar bort nyttige funksjoner og oversimplifiserer alt til det blir helt ubrukelig. Firefox er et annet eksempel hvor ting blir verre og verre, heller enn bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så kan man sikkert legge inn gamle paint som man kunne med de gamle windows spillene som fulgte med w7, må jo reinstallere for hver gang en ny versjon kommer, men det tar nå ikke så lang tid.
Er jo genialt for meg å bare trykke prtscn knappen, lime inn, lagre eller beskjære bildet fort å gæli når det bare er noe random man skal vise.

 

Men dessverre så gjør MS som alle andre, fjerner det man er vandt til pga av at de har en eller anna agenda og jeg hater at alt skal tilrettelegges for touch, de som vil seg selv så vondt med en pc kan få kjøpe en egen specialspecial edition for alt jeg bryr meg om.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker paint en del til å lime inn screenshots, crop'e de, og synes at jåleriet av og til er nyttig (farger, streker, sirkler, firkanter med mere)..

 

Hva må jeg inn med som erstatterprogramvare for å få så enkel og så lik funksjonalitet som mulig?

 

Større programmer har jeg og det er uaktuellt til så simpel bruk som dette.

Det er vel dette mange bruket paint til, særlig på kontorplasser. Den har nok en viktigere funksjon enn Microsoft mener. Hvorfor er den foreldet, programvaren til Paint kan også utvikles..?

På kontorer med låste nettverksoppsett m m. er Paint god å ha, til det som er nevnt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det følger jo Microsoft sin linje de siste årene med å ta bort stadig flere funksjoner, strippe systemet, oversimplifisere og generelt sett gjøre systemet ubrukelig for annet enn fjas.

 

Microsoft går fra å være et operativsystem til å bli et nettlesersystem hvor folk kan fjase på Facebook. Brukergrensesnittet er stort sett gjort ubrukelig, noe som gir fortgang til prosessen bort fra operativsystem til nettlesersystem.

 

Stripper Microsoft bort flere funksjoner nå, vil systemet bli en parallell til ChromeOS.

 

Mange IT selskaper følger denne linjen og tar bort nyttige funksjoner og oversimplifiserer alt til det blir helt ubrukelig. Firefox er et annet eksempel hvor ting blir verre og verre, heller enn bedre.

 

Dette er bare tull, Windows 10 er på ingen måte dummet ned i forhold til tidligere Windowsversjoner. Å sammenligne med Chrome OS blir på grensen til banalt. De gjør endringer, greit nok, lev med det. Det høyt elskede Windows XP ble omtalt som et Fisherprice OS når det ble lansert, det gikk bra det også.
Lenke til kommentar

Dette er bare tull, Windows 10 er på ingen måte dummet ned i forhold til tidligere Windowsversjoner. Å sammenligne med Chrome OS blir på grensen til banalt. De gjør endringer, greit nok, lev med det. Det høyt elskede Windows XP ble omtalt som et Fisherprice OS når det ble lansert, det gikk bra det også.

Jeg er uening. Windows 10 er svært dummet ned. Nesten som det er laget for dumme folk.

 

Helt ubrukelig OS for folk som kan mer enn å klikke på nettleseren og skrive inn "Facebook.com"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...