Gå til innhold

Hvor blir det av alle VR relaterte artikler?


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart at dere nesten aldri skriver om noe som er VR relatert. Det skjer ufattelig mye på VR-fronten, og det kommer stadig ut nye spill. Det er som om dere lukker øynene for noe som er i ferd med å bli veldig stort.. Mitt liv som gamer har endret seg etter VR kom på markedet. Har vært med på dette i mange år, siden tidlig developer kit tiden. For meg så er det nesten kun VR som gjelder, og jeg savner virkelig at dere skriver mer om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rart at dere nesten aldri skriver om noe som er VR relatert. Det skjer ufattelig mye på VR-fronten, og det kommer stadig ut nye spill. Det er som om dere lukker øynene for noe som er i ferd med å bli veldig stort.. Mitt liv som gamer har endret seg etter VR kom på markedet. Har vært med på dette i mange år, siden tidlig developer kit tiden. For meg så er det nesten kun VR som gjelder, og jeg savner virkelig at dere skriver mer om dette.

Antar denne er rettet til oss i Gamer. :) 

 

Det stemmer nok at VR-dekningen vår har blitt litt begrenset i det siste. Vi skriver noen artikler hver måned om nye VR-spill som kommer, men har ikke fokusert mye på segmentet i det siste. Selv om vi har som mål å dekke bredt har vi ikke ressurser til å investere i bred VR-dekning før vi ser at publikummet er på plass for både artikler og spill. 

 

Hovedgrunnen til manglende dekning er at det er svært få i redaksjonen som har utstyret. Vi har et PlayStation VR-kit som går på rundgang hos skribenter i Oslo-området når det kommer nye spill. Dermed har vi greid å gjøre anmeldelser av spill som Superhot VR og Farpoint i de siste månedene. Samtidig har vi kun én skribent (så vidt jeg vet) med HTC Vive-headsett. Jeg skal høre med ham hvordan det ligger an for ham med plattformen nå. 

 

Den andre grunnen til at vi ikke dekker VR-spill så mye er, og du får unnskylde meg om jeg forenkler litt mye nå, er at vi ikke har sett de helt store spillopplevelsene på plattformen riktig ennå. Noen interessante spill dukker opp her og der, men det er ikke så mange per dags dato. Vi ser at Bethesda særlig ønsker å få ut VR-spill og VR-versjoner av eksisterende spill, men disse kommer ikke før utpå høsten. Capcom lykkes med Resident Evil 7 tidligere i år, og spill som Thumper og Superhot VR er absolutt spennende. Men vi trenger flere slike spill, og jeg håper de kommer i tiden fremover. 

 

VR-spill har som du sier et potensial fremover, og vi skal prøve å følge med bedre, men slik det er nå er det et segment vi ikke kan sette mye ressurser på. 

Lenke til kommentar

Hei Gamer! Takk for god og utfyllende svar :) Jeg håper dette vil endre seg i tiden som kommer fremover. Det er også en god del AAA spill som har kommet til Oculus i det siste som fortjener oppmerksomhet, for eksempel Lone Echo. Dette er bare ett eksempel av flere.. Jeg kan se problemet på Vive fronten, fordi det er ikke utviklet like mange polerte spill til denne plattformen enda. Men også Oculus Home spill fortjener oppmerksomhet selvom de er eksklusive for øyeblikket. Disse kan også testes av deres anmelder ved å bruke Revive. Men hold gjerne litt utkikk fremover hvis dere finner ressurser til det. Jeg tipper at i det lange løp så vil VR bli ganske stort, så det vil jo være litt klokt av dere å satse litt på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...