Gå til innhold

Tredemølle vs ellipsemaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo to forskjellige treninger. Blir som å spørre om hva som er sunnest av situps eller pushups.

 

Situps og pushups er styrketrening av forskjellige muskler. Tredemølle og ellipse er utholdenhetstrening. Jeg ser for meg at ellipse fører til færre belastningsskader? Og at den kanskje er mer allsidig siden man bruker overkroppen mer?

Lenke til kommentar

Hva som er best kommer jo an på hva du ønsker å oppnå, men når det kommer til forbrenning er løping i en egen klasse. Ellipsemaskin er ikke dumt hvis du ikke kan eller vil løpe. Løping gir mer belastning, ja, men så lenge du ikke overdriver og pådrar deg belastningsskader blir du jo sterkere av den.

https://www.vektklubb.no/artikkel/10-paa-topp-i-forbrenning-20294720

http://www.kk.no/trening/l%C3%B8ping-er-den-beste-treningsformen-19823

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo to forskjellige treninger. Blir som å spørre om hva som er sunnest av situps eller pushups.

 

Situps og pushups er styrketrening av forskjellige muskler. Tredemølle og ellipse er utholdenhetstrening. Jeg ser for meg at ellipse fører til færre belastningsskader? Og at den kanskje er mer allsidig siden man bruker overkroppen mer?

 

Elipsemaskin er muskeltrening og kondistrening. Hva er sunnest av å gå i trapper og jogge?

Lenke til kommentar

"I tillegg vil belastningen på kroppen – det vil si støtet du får når du treffer bakken – ha en positiv effekt på skjelettet og gjøre det sterkere. "

 

Pussig, jeg har alltid trodd at dette var negativt, men det er altså positivt. Da er det bare å komme seg ut og løpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...