Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Montering av ctloc20 til original radio focus 2012


Anbefalte innlegg

Hei, skal montere en høy til lavnivå

adapter. Jeg lurte så på pluss og minusen. Kan jeg gi adapteren konstant spenning. Med og koble meg på ledningene som går inn til spilleren? Ser også at det er 2 jordinger inn til adapteren, hvorfor trengs det? Er den ene noen skjerming av noe slag?

 

Link til adapteren her https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/koblingsmatriell/connects2-ctloc20

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike adaptere skal slik jeg har skjønt ha konstant spenning, og strøm kan som du sier tas direkte fra spilleren. 

 

Hvorfor det er 2 jordinger vet jeg ikke. Ser de andre høy-lavnivå adapterne som selges ikke har dette. 

Gi meg gjerne update når du har montert, skal montere tilsvarende adapter med remote selv når det kommer i posten. 

Lenke til kommentar

Etter litt lesing på nettet fant jeg ut at man trenger bare og koble til 12v og jord. Vis man vil ha remote. Så jeg gjorde Det siden jeg trenger det på min forsterker. Å den ekstra jordinga. Skulle hjelpe vis man evt får dynamostøy eller lignende. Jeg brukte et multimeter for og finne 12v og jording bak spilleren min. Siden det ikke stod på noe skjema jeg fant. Men fikk ikke tid til og sjekke om den faktisk sender 12v igjennom remote når jeg skrur på spilleren. Det får jeg sjekke imorgen. Å forhåpentligvis trekt strøm til forsterkeren. Jeg skrudde gainen til 80-90% på right og left. Så får jeg se hvordan det blir når jeg har fått alt oppe og gå.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått alt koblet opp og det fungerte veldig bra, MEN ett stort problem er at etter ca 45sek så spiller bassen på fullt (bil av og låst). Jeg dro fram multimeteret og målte remoten. Den viser 12v ca 18sek etter jeg skrur av. Men så etter 15-20sek igjen skrur den seg på igjen. Å sånn fortsetter den.

 

Etter som jeg har forstått skal loc'en ha konstant spenning. Å den skal sende signaler og skru på forsterkeren via remote når den merker at det er strøm i høyttalerledningene.

 

Det er 3 ting jeg kan tenke meg at det kanskje blir forårsaket av.

 

1. Defekt loc

 

2. At bilen sender sporadisk strøm i høytalerne. Noe jeg ikke helt forstår fordi da burde jeg kunne hørt det fra høytalerne også. Å tro meg det er full trøkk på 30-50hz området fordi hele bilen rister.

 

3. At jeg har koblet noe feil, noe jeg heller ikke kan tro. Vis det er noe feil må det være pluss og minus inn til loc'en. Kan det kanskje skje vis den ikke får konstant spenning?

 

Inntil videre har jeg koblet fra strømmen på batteriet til jeg kan finne ut av det her. Setter veldig pris på om noen kan tenkte seg hva det her kommer av.

 

Kanskje det hadde hjulpet og koblet remote fra en annen kilde en loc'en? Men litt usikker hvem.

 

Fant en sikring i bagasjerommet til soltaket. Så trakk remote fra den og då fungerer endelig alt som det skal.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...