Gå til innhold

Gutt 18 år, rimelig tynn med lav fettprosent og veldig liten muskelmasse HJELP TIL TRENING


Anbefalte innlegg

Som sagt er jeg en gutt på 18 år, jeg vil veldig gjerne begynne å trene opp kroppen min før det blir for sent. Da tenker jeg på en mer atletsik kropp som både kan hjelpe meg i hverdagen og med damene ;) jeg har kompiser som tar trening seriøst, men vil helst starte opp litt for meg selv med tanke på at de er flere år foran meg og ingen har startet fra mitt utgangspunkt som er  ca 182 cm høy med en tynn kropp.

 

Jeg tar veldig gjerne imot tips til trening, hvordan jeg skal gjøre ting i starten, kosthold og kosttilskudd. vist denne tråden blir aktiv vil jeg legge ut bilder med progresjon osv. jeg bor ikke langt unna trenings senter og godt tur område vinter/sommer. jeg går forøvrig på vgs nå og har en ekstrahjelp stilling hos en sportsbutikk. Jeg er veldig motivert og klar for flere år med hard trening. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen treningsekspert, men jeg har delvis vært i dine sko. Eneste måten å gå opp i vekt på er å spise mye, mer enn du trenger og kombinere dette med styrketrening. Kom deg på studio, be kompisene dine om å lære deg teknikk, eventuelt bruk en PT. Spis store posjoner og alle mellommåltider. Proteinpulver etter trening osv.

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Ja her er det som allerede nevnt NOK MAT som gjelder.

Sørg for at du sakte men sikkert går opp i vekt samtidig som du trener bra - da får du resultater nesten uansett, så sant treninga di ikke er helt på jordet.

Jeg tør nesten påstå at kostholdet står for 90% av resultatene du får på treningen.

 

Det er kostholdet som er vanskelig for folk flest - treningen er enkel.

 

Proteinpulver er riktignok totalt unødvendig for deg. Det eneste positive med proteinpulver i din situasjon ville vært de ekstra kaloriene de gav.

Proteinpulver er fint for de som skal ned i vekt - altså i motsatt situasjon enn den du er i - og er avhengig av høyt proteininntak, eller for de som bevisst unngår proteinkilder i kosten. Er du i kalorioverskudd, noe du absolutt bør være i, er det ingenting annet enn bortkastede penger.

 

Glem kosttilskudd. Fokuser på "normal mat" som du finner i butikken.

 

Så er det viktig å tenke langsiktig. Tenk år, ikke uker eller måneder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Som sagt er jeg en gutt på 18 år, jeg vil veldig gjerne begynne å trene opp kroppen min før det blir for sent. Da tenker jeg på en mer atletsik kropp som både kan hjelpe meg i hverdagen og med damene ;) jeg har kompiser som tar trening seriøst, men vil helst starte opp litt for meg selv med tanke på at de er flere år foran meg og ingen har startet fra mitt utgangspunkt som er  ca 182 cm høy med en tynn kropp.

 

Jeg tar veldig gjerne imot tips til trening, hvordan jeg skal gjøre ting i starten, kosthold og kosttilskudd. vist denne tråden blir aktiv vil jeg legge ut bilder med progresjon osv. jeg bor ikke langt unna trenings senter og godt tur område vinter/sommer. jeg går forøvrig på vgs nå og har en ekstrahjelp stilling hos en sportsbutikk. Jeg er veldig motivert og klar for flere år med hard trening. 

Spis så du går opp 0,5-1kg per måned i kroppsvekt, og løft baseøvelser med god teknikk. Hvilket treningsprogram du kjører betyr omtrent ingenting i begynnelsen. Øker ikke kroppsvekt fra måned til måned, spiser du for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...