Gå til innhold

Hvordan slette innloggings passord i Windows 10?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke slette passordet (passord som i logon autentifiserings metode er påkrevet , og påse at du ikke glemmer det).

 

 

Du kan sette opp alternativ pålogging med windows hello om du har støtte i pcen for metodene.

https://support.microsoft.com/nb-no/help/17215/windows-10-what-is-hello

 

Ellers er det fremdeles mulig å konfigurere autologon.

Passordet er og forblir så sørg for at det ikke glemmes. Blir det et eller annet problem med user profilen er du låst ute av windowsen med kun en administrativ logon og glemt passord.

http://www.intowindows.com/how-to-automatically-login-in-windows-10/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Håper virkelig ikke kontoen er systemadministrator i tillegg.
Naivt å tro at man er den eneste som noengang kommer til å ha tilgang på PCen.

 

Jeg bruker 2 passord på PCen, en for brukeren jeg logger på med begrenset tilgang, og et langt passord for admin rettigheter (UAC).

Lenke til kommentar

Ikke bruk Windows uten passord eller pinkode! Det er like sikkert som å skrive pinkodene dine med tusj på kredittkort/bankkort/bankID.

Tull. Pin/passord gjør bare at man ikke kommer inn i Windows. Hvis du låner meg din pc så kan jeg boote Linux og hente ut dine dyrebare filer.
Lenke til kommentar

 

Ikke bruk Windows uten passord eller pinkode! Det er like sikkert som å skrive pinkodene dine med tusj på kredittkort/bankkort/bankID.

Tull. Pin/passord gjør bare at man ikke kommer inn i Windows. Hvis du låner meg din pc så kan jeg boote Linux og hente ut dine dyrebare filer.

 

 

Eller bare bruke Lazesoft eller tilsvarende, boote opp fra USB/CD, et par klikk og passord er enten fjernet eller byttet til det du vil.

Så har du full tilgang til pcen som var så "sikker" med passord :D :D eller som Thor sier, bare ta disken i en Linux eller annen Windows pc, og vips har du tilgang til alle filer. Så Windows passord er nokså bortkastet egentlig, hindrer kidsa under 12 kanskje, og garantert mor/far + besteforeldre, men hindrer ingen som har lyst til å kikke på inneholdet som går litt inn for det.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Tull at det ikke går an å logge inn uten passord.

 

 

Er du lei av å logge deg inn hver gang du starter Windows, kan du gjøre følgende:

  • Trykk på Windows-tast + R.

  • Skriv netplwiz, og klikk på OK.

  • Fjern haken ved punktet ”Oppgi brukernavn og passord for å bruke maskinen” , og klikk på Bruk..

  • Skriv brukernavn og passord to ganger.

  • Klikk på Bruk og OK.

Nå vil maskinen starte uten passord.

Lenke til kommentar

Tull at det ikke går an å logge inn uten passord.

 

 

Er du lei av å logge deg inn hver gang du starter Windows, kan du gjøre følgende:

  • Trykk på Windows-tast + R.

  • Skriv netplwiz, og klikk på OK.

  • Fjern haken ved punktet ”Oppgi brukernavn og passord for å bruke maskinen” , og klikk på Bruk..

  • Skriv brukernavn og passord to ganger.

  • Klikk på Bruk og OK.

Nå vil maskinen starte uten passord.

 

 

Den starter med autologon av brukeren og med passordet ditt som forklart #3

Det er fremdeles et passord på kontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...