Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva må jeg se etter når jeg kjøper ny motor


Anbefalte innlegg

Hei!
Motoren til vår VW Polo 2009 modell har tatt kvelden, og vi har heller lyst til å finne en brukt motor enn å kjøpe en ny bil. 

 

Det jeg lurer på er, hva må jeg se etter når jeg kjøper ny motor, altså for at den skal passe til min bil.

 

Jeg har vært inne på sider som denne: Link og sjekket med registreringsnummer, men jeg trenger litt hjelp

 

Informasjon om bilen:

 

Reg nr: RK19059
VW Polo 2009 9N Diesel

Slagvolum: 1422
Effekt: 59 kW

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorkoden må stemme, den er på tre bokstaver, og du finner den på klisteret i serviceheftet. Ser ut som om motorkoden din trolig er BMS, men sjekk mot serviceheftet

Har sjekket i serviceheftet. Står på tysk, men det står følgende:

Polo A04 TDITREND

59 fTDIM5F

BMS- JDE

LDSQ 06

 

Søkte da opp etter motorkode på den nettsiden jeg nevnte i sta, men fikk bare opp 4 skoda motorer? Noe ide?

Lenke til kommentar

Bare å finne samme motor som du har stort sett. Du har en 9N2 (facelift), vil tro det ikke er noe forskjell på motoren før og etter facelift, men finn en med motorkode BMS fra en 9N/9N2 (2001-2009 hvis jeg ikke husker feil) som har samme motorstørrelse (vil tro 1.4TDi, 75KW), så er det bolt on :) 

 

Godt mulig at det stort sett er fra skoda motorene kommer fra

Lenke til kommentar

 

Motorkoden må stemme, den er på tre bokstaver, og du finner den på klisteret i serviceheftet. Ser ut som om motorkoden din trolig er BMS, men sjekk mot serviceheftet

Har sjekket i serviceheftet. Står på tysk, men det står følgende:

Polo A04 TDITREND

59 fTDIM5F

BMS- JDE

LDSQ 06

 

Søkte da opp etter motorkode på den nettsiden jeg nevnte i sta, men fikk bare opp 4 skoda motorer? Noe ide?

 

 

Volkswagen eier Skoda, og bilene er bygget av mer eller mindre samme deler. En BMS motor fra en Skoda skal i utganspunktet passe i din bil, men ingen garanti for at det ikke er noen små forskjeller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...