Gå til innhold

Hvordan få rippet NOBEL BluRay uten å få med kopibeskyttelsen?


Anbefalte innlegg

Veldig usikker på hvor denne hører hjemme, men det er jo nødevendigvis et Windows program jeg trenger.

 

Bruker i dag DVDfab til å rippe DVD og BluRay plater jeg kjøper til min digitale film samling. Har selvsagt kjøpt programmet, så det er til en hver tid alltid oppdatert.

Aldri opplevd noen problemer med kopibeskyttelse på det jeg har rippet.

 

Kjøpte nylig NRK serien Nobel på BluRay, og får også rippet disse på vanlig måte. Likevel så ser jeg fort at disse platene bruker en eller annen form for kopibeskyttelse, for etter noen minutter avspilling får jeg opp en kopibeskyttelses beskjed.

 

Jeg har prøvd å rippe en og en episode, jeg har prøvd å rippe hele platen som .mkv, jeg har prøvd å rippe hele platen som BluRay mappe på disken (100% kopi), jeg har prøvd å rippe direkte til .iso fil, som jeg da bruker PowerDVD til å spille av direkte.

Også prøvd å spille av .mkv filene + .iso filene fra VLC

Men uansett hva jeg prøver så funker det ikke, kopibeskyttelsen kommer opp uansett.

 

Har også prøvd å bruke et annet program til å rippe platene direkte til .iso filer, men samme feil der.

 

Hvordan kan jeg komme meg rundt dette? Eneste grunn til jeg kjøpte Nobel var jo for å legge den inn i samlingen min. Stuepcen og soverompcen er Intel NUCer, så de har jo ikke BluRay spiller, og pcen som har BluRay spiller er bare en server uten skjerm.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper du har kommet over en Blu-ray med Cinavia beskyttelse. Hva sier kopibeskyttelse beskjeden?

http://blog.dvdfab.cn/cinavia-protection.html

 

Advarselen er på Norsk og er en heldekkende skjerm som sier at dette enten er en piratkopiert kopi eller at platen spilles av på enhet som har programvare som kan brukes til piratkopiering.

Ved å rippe alt som .mkv kommer ikke denne meldingen opp, men ved avspilling så starter den automatisk på episode 2, og ikke 1, og etter noen minutter avspilling som hopper den noen minutter frem, viser dette i noen sekunder, for å så hoppe tilbake der den var. Meget irriterende.

Lenke til kommentar

Du får nok svar som muligens kan bekrefte dette om du går på forumet til DVDFab eller samarbeider med dem ved å la dem analysere platen. Høres mest ut som en avart av en annen type beskyttelse som ikke er støttet av DVDFab.

Hvis målet er å se via NUC så får du tak i USB-baserte Blu-ray spillere.

Lenke til kommentar

Du får nok svar som muligens kan bekrefte dette om du går på forumet til DVDFab eller samarbeider med dem ved å la dem analysere platen. Høres mest ut som en avart av en annen type beskyttelse som ikke er støttet av DVDFab.

Hvis målet er å se via NUC så får du tak i USB-baserte Blu-ray spillere.

 

Målet er at platene skal inngå i min digitale samling sli kat jeg kan se de over nettverket fra begge NUCene uten å måtte koble til noe som helst på dem, som en BluRay spiller.

 

Ser er at det ikke er Cinavia beskyttelse, den har ikke det ikonet som den ev. skulle ha i DVDfab

 

160717nobel1.jpg

Lenke til kommentar

Er vel ikke noen krise med akkurat denne da Nobel ligger på NRK Nett TV og kan streames i HD.

 

Sett denne:

http://www.myce.com/news/dvdfab-we-will-not-decrypt-or-circumvent-aacs-2-0-in-the-days-to-come-78698/

 

Fortsatt brukt penger på å kjøpe Nobel på BluRay og ønsker å få den inn i samlingen min. Er jo faktisk eneste grunn til at jeg kjøpe den. Kan jo ikke være slik at Norge ligger i verdenstoppen med kopibeskyttelse som ikke kan knekkes...og det på en NRK serie liksom. ;)

 

Den artikkelen omhandler jo 4K BluRay plater, og det er ikke Nobel.

Lenke til kommentar

 

Er vel ikke noen krise med akkurat denne da Nobel ligger på NRK Nett TV og kan streames i HD.

Sett denne:http://www.myce.com/news/dvdfab-we-will-not-decrypt-or-circumvent-aacs-2-0-in-the-days-to-come-78698/

 

 

Fortsatt brukt penger på å kjøpe Nobel på BluRay og ønsker å få den inn i samlingen min. Er jo faktisk eneste grunn til at jeg kjøpe den. Kan jo ikke være slik at Norge ligger i verdenstoppen med kopibeskyttelse som ikke kan knekkes...og det på en NRK serie liksom. ;)

 

Den artikkelen omhandler jo 4K BluRay plater, og det er ikke Nobel.

Disken trenger ikke være UHD for å benytte AACS 2.0

Lenke til kommentar

Det er nok bare en av de utallige avartene av beskyttelse som lages for å optimalisere salgvinduet før noe kommer ferdig fikset på piratmarkedet. Dessverre blir legitime kunder offer i dette spillet. Det er ofte snakk om mye penger som tapes om beskyttelsen blir knekt for fort.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Du kan teste en prøveversjon av RedFox AnyDVD HD, og se om det programmet klarer å rippe blu-ray plata.

 

https://www.redfox.bz/no/download.html

 

Dette programmet gjorde susen ser det ut som. Alle de stedene i starten som fikk feil grunnet beskyttelsen, får i alle fall ikke feil nå. Må selvsagt faktisk se noen episoder i sin helhet for å bekrefte, men virker veldig lovende.

Men 1000 kroner for lisens er jo nokså mye, siden jeg har syltet ned nokså mye i DVDfab, så får vurdere det om det skulle komme mange nye filmer/serier med denne typen beskyttelse. Er jo første gang dette skjer, og jeg har rippet ca 500 BluRay plater inn i samlingen min til nå.

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at det (trolig) funket :)

1000 kroner er mye ja, men de er ledende på feltet ;)

Forhåpentligvis så støter du ikke på flere slike kjipe blu-ray plater.

 

Joa, har jo brukt flere tusen på DVDfab og alle tilleggene der med livstidslisenser. Trolig rundt 3-4.000 kroner tenker jeg siden jeg har kjøpt litt her og der og ikke en totalpakke.

Men da vet jeg ev. om jeg støter på flere slike vanskelige BluRay plater, så er det Redfox som er tingen ;):D

Lenke til kommentar

Disken trenger ikke være UHD for å benytte AACS 2.0

Jo.

 

Når man kjøper en BluRay plate så må man forvente at denne virker på alle BluRay spillere som er blitt solgt de siste årene. Kun nye UHD bluray spillere støtter AACS 2.0.

 

Det ville vært tullete (selv til fimbransjen å være) å bruke AACS 2.0 på en eldre standard hvor ingen avspillere kan spille de nye platene av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...