Gå til innhold

SNIKTITT: Plaato Norske Plaato ble en Kickstarter-suksess – vi har testet den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir selvsagt innkjøp av et par slike den dagen produktet er ferdig utviklet og stabilt. Håper det skjer ved lansering, og at alle feilene ved produktet Tek påpeker her er luket vekk allerede da.

Har sett bilder av den endelige appen, og den ser fin ut.

 

Blir et uunnværlig nerde-produkt for oss bryggenerder!

Lenke til kommentar

Det blir selvsagt innkjøp av et par slike den dagen produktet er ferdig utviklet og stabilt. Håper det skjer ved lansering, og at alle feilene ved produktet Tek påpeker her er luket vekk allerede da.

Har sett bilder av den endelige appen, og den ser fin ut.

 

Blir et uunnværlig nerde-produkt for oss bryggenerder!

 

Det er vel det mes unnværlige produktet i hele prosessen? Ett av de få brygge gadgets som ikke spiller inn på smak, tid eller lettvinthet.
Lenke til kommentar

 

Det blir selvsagt innkjøp av et par slike den dagen produktet er ferdig utviklet og stabilt. Håper det skjer ved lansering, og at alle feilene ved produktet Tek påpeker her er luket vekk allerede da.

Har sett bilder av den endelige appen, og den ser fin ut.

 

Blir et uunnværlig nerde-produkt for oss bryggenerder!

 

Det er vel det mes unnværlige produktet i hele prosessen? Ett av de få brygge gadgets som ikke spiller inn på smak, tid eller lettvinthet.

OK, vi tar det en gang til: Et uunværlig nerde-produkt for oss bryggenerder.

I motsetning til: Et uunværlig produkt for bryggere.

 

Ser du forskjelen, nbmofo?

Endret av =Christian=
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det blir selvsagt innkjøp av et par slike den dagen produktet er ferdig utviklet og stabilt. Håper det skjer ved lansering, og at alle feilene ved produktet Tek påpeker her er luket vekk allerede da.

Har sett bilder av den endelige appen, og den ser fin ut.

 

Blir et uunnværlig nerde-produkt for oss bryggenerder!

Hvorfor kaller du det for nerd? Det der er en trend som har vært de siste årene som det burde bli en slutt på. Jeg vet at "nerd" har fått betydningen en som er veldig interessert også, og ikke bare den opprinnelige betydningen, men det er så feil ord å bruke. Det er i grunn en nedverdigende betegnelse på folk som er veldig interessert i noe. Man burde heller kalle det connoisseurs hvis man er veldig flink da, eller entusiast. For det er helt idiotisk egentlig å ha et nedverdigende begrep om noen som er flinke i noe, for dette er faktisk nyttige mennesker. Det eneste feltet ordet nerd bør bli brukt er som datanerd, for datanerdene er de originale nerdene, og også gamingnerd.

 

Mens craft beer-nerd? Craft beer og brygging av øl er kult og mandig, og det er et yrke og en hobby med langvarige tradisjoner i Europa og Norge, så det er absolutt ingenting nerdete med ølbrygging. Jeg skjønner at du kanskje ikke mener det negativt, og du sier det til og med om deg selv, men allikevel er det en dårlig utvikling. Man kan også bare si hobbybrygger, det er jo det man egentlig er. Spesielt med tanke på det å drikke øl, det er det motsatte av å være nerdete, for de verste nerdene drikker ikke øl, de sitter hjemme og er nerder, eller er ute og leker Lord of The Rings-rollespill. Så selv om noe selvironi kan være positivt så tenker jeg at sånn det har blitt nå så har det uttrykket blitt normalisert, og med tanke på hva det egentlig betyr, så tenker jeg at det går litt forbi selvironi og heller er et tegn på manglende selvrespekt og klovning å kalle seg selv en bryggenerd.Og nå ikke sant, hvis man er sur for at noen kaller deg f.eks. en bilnerd, så er "man liksom den kjipe fyren" fordi det liksom skal være sånn at alle skal måtte tåle å være klovnete, ellers er man liksom kjip og så "veldig selvhøytidelig". Og ja, jeg er den typen som er opptatt av verdighet og respekt, og blir sett på som den kjipe fyren på grunn av det, fordi jeg ikke er en sånn tøysete og tullete fyr som folk nå om dagen liker i Norge. Men det driter jeg i, fordi jeg hater det. Jeg gidder ikke å være en klovn bare fordi det er det unge folk liker. Men uansett så burde folk slutte å kalle seg selv og andre nerder og geeks bare fordi de er spesielt interesserte i noe, din nerd (du har jo sagt det selv så).

 

 

Å nei, tenk at nerd ikke er tilstrekkelig nedverdigene lenger og brukes om en gruppe som du er i, mandig som du er. Du får tilgi meg at min sympati for din sak ikke er så høy.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for artig test, rett opp min gate! For anledningen må jeg kanskje først som sist presisere at jeg hverken kjenner gutta fra Plaato eller har noen interesser i firmaet enda, men jeg gleder meg til å teste Plaato'en når den kommer i butikk!

 

Men, som brygger i et lite mikrobryggeri, tror jeg kanskje jeg har ørlite tyngde(?) når jeg dessverre påpeker at dere muligens er litt i overkant bastante i konklusjonen deres?

 

Å teste OG/FG vha et hydrometer som dere gjør her er faktisk uhyre unøyaktig og befengt av en lang liste feilkilder, så at dere fastslår at målingen til Plaato er feil, grunnet deres opprinnelige og unøyaktige OG-måling faller litt på sin egen urimelighet. For alt dere vet, kan dere ha målt feil Original Gravity og dermed matet Plaato med inkorrekt start-informasjon. Dere kan også ha målt feil Final Gravity i deres siste måling. -Om Plaato mates med feil OG, er det logisk å tro at den også vil ende på feil verdi. Jeg foreslår derfor at dere korrigerer konklusjonen deres noe =)

 

Takk likevel for innblikket i Plaatoen! Jeg gleder meg til å se hva de kan produsere fram til launch!

 

-Alex

Lenke til kommentar

Bra test. Når det gjelder nøyaktighet, mener jeg at det egentlig er irrelevant - ettersom man stort sett kontrollmåler FG med hydrometer uansett. Det som er interresant, er å se hvordan gjæringen går, og ca. hvor SG ligger, over tid, slik at man ser når stormgjæring, og gjæring, er ferdig.

 

Jeg personlig holder meg til Tilt (https://tilthydrometer.com/), som man slipper oppi gjæringskaret, og sender BLE (Bluetooth Low-Energy) beacons med SG og vørtertemperatur, som kan plukkes opp av en Raspberry Pi. Den er forholdsvis rimelig (120$), veldig lett å rengjøre, og er nøyaktig nok for mitt formål.

 

Uansett, gøy å se andre måter å gjøre dette på, og jeg ønsker gjengen lykke til med produktet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...