Gå til innhold

SAMLETEST: Elsykkel under 20 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva man legger i ordet tek er subjektivt. Hvis man legger ordet teknologi i ordet tek, så favner jo det alt av maskiner og utstyr.

Det gamle Hardware.no (hw.no) er borte.

 

Jeg stiller meg derimot bak undring om kompetansen til å teste så bredt utvalg av alt mulig utstyr som nå.

Jeg tror mange vil brenne seg på anbefalinger fra tek.no. Når man tester noe ut fra et ensidig teknologisk perspektiv, mister man andre sider som robusthet, brukerbehov m.m.

 

Tek.no er en pengemaskin med de fordeler og ulemper det har.

Tek.no serverer fortsatt gode tester, og mer tvilsomme.

Det jeg misliker mest er misbruk av falske overskrifter uten belegg i artikkelen. Falske og sterk misvisende overskrifter kun med formål å fange klikk, med påfølgende penger inn, grunnet mange klikk.

Uansett, å "sutre" over dette hjelper lite.

Samtidig håper jeg mange vil fortsette med sin gode hjelpende hånd på diskusjon.no, når tek.no avslutter sitt samarbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir som jeg fryktet en avart av dinside.no og vil bli et forbrukerlignende nettsted der det sporadisk vil dukke opp hardware-nyheter innen PC. Dette er litt trist for dette er et nettsted som har fulgt meg i femten år og hatt troen på at dette skulle bli bra frem til nå og at vg ville gi de en sjanse. Dette har også vært det eneste norskspråklige nettstedet jeg har fulgt innenfor teknologi. Det blir mange nye hardwarenyheter utover høsten med Vega og Threadripper. Om det ikke kommer noen relevante kvalitetstester fra disse er det over og ut for min del

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og sånn starter nedturen for tek etter at vg kjøpte....

 

Jepp, jeg gjorde det eneste rette... Sa opp ekstra.

Gjorde det samme selv, etter å ha betalt siden 2013. "Best av de billige", hadde da forventet test av elsykler i 5-10 tusen kroners klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med motstandsdyktighet i forhold til vær og vind? Type motor og batterikapasitet er nå en ting, og viktig på sin måte, men for meg så er det viktigste hvordan sykkelen tåler vær og vind.

 

Har i dag en Develo Power MB, og det er en fin fin sykkel med nav-motor, som kostet snaue 11000 kr for tre år siden. Men det som trekker ned på sykkelen er batteriet (klarer kun 45km på middels belastning, noe jeg syntes er snaue 50km for lite) og når det regner så kutter giret ut (av alle ting), så det er kun mulig å gire til laveste eller høyeste gir. Vurderer derfor å bytte den ut med en litt mer værbestandig el-sykkel.

 

Hvordan er disse syklene dere har testet her sett i forhold til vær og vind? Det vil jeg gjerne vite. Tåler de et skikkelig regnskyll? Eller begynner bremser, gir og motor å takke for seg når det blir litt fuktighet på sykkelen? DET skulle jeg gjerne likt å vite, for meg er det mye viktigere en motortype, belastning i oppoverbakker (selv om det er kjekt å kunne cruise opp bakken, som om det gikk rett frem) og batterikapasitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og sånn starter nedturen for tek etter at vg kjøpte....

 

Jepp, jeg gjorde det eneste rette... Sa opp ekstra.

Gjorde det samme selv, etter å ha betalt siden 2013. "Best av de billige", hadde da forventet test av elsykler i 5-10 tusen kroners klassen.

Ville du ha kjøpt en elsykkel til 5-10000?! Du kan få en alright konvensjonell sykkel til den prisen, mrn heller ikke noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes testen var fornuftig  jeg :)

Planen er å kjøpe en elsykkel for meg neste år, jeg har 40km hver vei til og fra jobb.

Jeg har brukt vanlig sykkel et par ganger, men ved fint vær kunne jeg tenkt meg å gjøre det oftere.

Jeg kunne dog tenkt meg mer info:

  • Maks vektbelasting.
  • IP nivå på utstyr (tåler det fuktighet, regn, vestlandsvær, kulde etc).
  • Rekkeviddetest (kilometer)
Endret av AllFather
  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Enig med Dubious. Dette blir som å teste biler under overskriften: 

 

SAMLETEST - biler under 190 000 kr
Dette er bilen du burde kjøpe, og de du burde styre unna

 

Bevares, Skoda Citigo er sikkert en grei bil for pengene, men mesteparten av det som er forsvarlig som en langtidsinvestering i transportmiddel, finner man i et litt høyere prisleie. Tenker da på f.eks Mustache, Trek, Riese & Müller, Haibike, Specialized, Focus, Kalkhoff osv. Dette er sykler som består av kjente deler og som selges av butikker med skikkelige servicerutiner. 

Lenke til kommentar

Enig med Dubious. Dette blir som å teste biler under overskriften: 

 

SAMLETEST - biler under 190 000 kr

Dette er bilen du burde kjøpe, og de du burde styre unna

 

Bevares, Skoda Citigo er sikkert en grei bil for pengene, men mesteparten av det som er forsvarlig som en langtidsinvestering i transportmiddel, finner man i et litt høyere prisleie. Tenker da på f.eks Mustache, Trek, Riese & Müller, Haibike, Specialized, Focus, Kalkhoff osv. Dette er sykler som består av kjente deler og som selges av butikker med skikkelige servicerutiner. 

 

Hvilken sykkel ville du ansett som den beste da?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...