Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forum er stort sett veldedighet. Man kan ha reklame, men med tanke på driftskostnader så er det ikke akkurat noe man blir rik på eller klarer å leve på.

 

Sjekk antall brukere opp mot reklame og si at tusen (aktive/kontinuerlige) brukere er verdt kanskje 5,- i timen (optimistisk gjetning).. De som "jobber" her på Diskusjon gjør det gratis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder noen å jobbe gratis? Anerkjennelse?

Nope, jeg kan jo spørre deg hvorfor du gidder å poste her gratis?

 

 

Men for å svare TS, så er det vel få forum som drar inn nevneverdig fortjeneste, vet ikke hvordan det står til med forumet her men ser ikke for meg at det er veldig profitabelt. Det er nok mer pga interesse og behov man driver forum, for å ha ett samfunn for noe man selv brenner for.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor gidder noen å jobbe gratis? Anerkjennelse? Dét er et suckers game ^^

Bidra til et samfunn de liker å være en del av?

 

Ikke hvis det betyr å fylle andres lommer med penger for ingenting.

 

Jeg har lenge vurdért å lage et forum uten noe dilldall. Bare én hvit side, hvor alle kan poste om alt - og de nyeste trådene havner øverst. Hvorfor har ingen gjort dét før? Så enkelt, så genialt. Ikke noe surr og tull som krever hundre år med jobb først.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor gidder noen å jobbe gratis? Anerkjennelse?

Nope, jeg kan jo spørre deg hvorfor du gidder å poste her gratis?

 

Fordi jeg søker kunnskap. Dét skal ikke koste penger, hadde det kostet penger, så hadde jeg ikke vært her.

 

Hvis jeg hadde hatt fagutdannelse innen noe som helst, så hadde jeg sikkert krevd penger, men via et firma og timebestillinger. Ikke her.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor mye dette forumet drar inn av summer, men uansett må man jo huske på at det er jo nødvendigvis utgifter knyttet til den rent tekniske driften av forumet. Det er jo klart at det hjelper at så godt som alle på moderatorlaget gjør sin jobb her på frivillig og ubetalt basis. Jeg vil ikke tro at det er et spesielt godt marked for å tjene de store gryna på forum her i Norge. Norge er et land som det er håpløst å tjene penger basert på størrelsen på befolkningen. Skal man tjene skikkelig penger i Norge må man vel selge et nisjeprodukt eller en nisjetjeneste. 

 

Og for å svare Taurean ovenfor: slik jeg ser det så er mye av grunnen til at moderatorer faktisk er moderatorer her på forumet at de synes det er et flott forum og ønsker å bidra til å holde det flott.

Lenke til kommentar

Norge er et land som det er håpløst å tjene penger basert på størrelsen på befolkningen. Skal man tjene skikkelig penger i Norge må man vel selge et nisjeprodukt eller en nisjetjeneste. 

 

Ikke nødvendigvis, svært få nettsider i verden er så lønnsomme som Finn.no, de omsetter for milliarder av kroner hvert eneste år, hvorpå omtrent halvparten av omsetningen er ren fortjeneste.

 

Fora derimot er sjeldent lønnsomt, ettersom det er gratis å bruke de, samt at de færreste brukerne trykker på reklamen.

 

Likevel, har man nok sidevisninger kan det fort bli snakk om noen kroner. 

Dette forumet er vel norges største, og blant de 100 største i verden, med opp til 200 000 unike brukere i uken og 240 000 sidevisninger daglig.

 

Selv for et forum bør det bli noen millioner kroner i kassen hvert år med den statistikken.

Lenke til kommentar

240 000 sidevisninger daglig, det blir 87 600 000 visninger pr år

For å dra inn en milliard må altså hver visning generere over 10kr, det er drøyt mye.

 

Finn.no tjener mye fordi de tar MYE betalt for en del av sine tjenster.

 

Nå skrev jeg altså "noen millioner", ikke "tusen millioner".

 

Det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at dette forumet omsetter for en milliard i året?

Lenke til kommentar

Ja, hadde vi hatt en pålagt mengde med arbeidstimer/arbeidsmengde vi måtte gjøre per uke så hadde det vært annerledes. Men det er som sagt frivillig, noe som reflekteres i hvordan vi takler oppgavene som måtte komme. Vi tar det ved første anledning slik det passer oss selv, som regel. Vi er jo flere, er det noe prekært er det som regel noen andre som kan ta det om man ikke kan selv. Med mindre noe skjer midt på natta, da er vel reaksjonstiden litt treg. Vi har heller ikke vakttelefon. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...