Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (På 1.3.2021 den 13.25):

"Umulig" å få tak i de på support. Under andre henvendelser har de kun valg som "kontoinnehaver er død" osv.

Coinbase er kjent for å ha ikkeeksisterende kundeservice. De er også kjent for å være "ute av drift" når det skjer store svingninger. Skal du lagre crypto over lengre tid vil jeg anbefale trezor. Kun overfør til coinbase når du skal selge.

Lenke til kommentar
NAVer skrev (På 28.2.2021 den 23.33):

Kanskje litt dumt spørsmål, men hvor selger man ETH man har minet?

Jeg hodler selv, men om man planlegger å selge etter hvert så ville jeg minet direkte til en wallet address hos en børs slik at man slipper å betale for å sende pengene fra egen wallet til børsen. Skal man ha pengene ut i NOK synes jeg mining direkte til Miraiex virker fornuftig da det er enkelt å ta ut penger derfra og jeg har inntrykk av at prisen der ligger et lite hakk over de større børsene som Binance og Coinbase.

Lenke til kommentar

Noen som faktisk har tro på at crypto kan benyttes til noe fornuftig i fremtiden? For nå prøver de veldig hardt å finne tungvindte løsninger på allerede løste problemer. Crypto har vært helt gull for scammere dog. Og de som vil kjøpe narkotika på nett. Bortsett fra det dog? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, PgUp said:

Noen som faktisk har tro på at crypto kan benyttes til noe fornuftig i fremtiden? For nå prøver de veldig hardt å finne tungvindte løsninger på allerede løste problemer. Crypto har vært helt gull for scammere dog. Og de som vil kjøpe narkotika på nett. Bortsett fra det dog? 

Spør folk i Lebanon der bankkontoene deres ble fryst om de ville hatt bruk for krypto.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Salvesen. said:

Hva kunne de gjort med krypto? Hadde ikke fått mat og medisin for det. Eller foruten narkotika da😅

Hvorfor later du som at du vet hva du snakker om? Finnes flere kort du kan bruke med krypto. Om du sitter i en situasjon der du mister alle dine sparepenger pga en ubrukelig stat så kanskje du endrer mening, ellers kan du leve godt i Norge.

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (7 timer siden):

Hvorfor later du som at du vet hva du snakker om? Finnes flere kort du kan bruke med krypto. Om du sitter i en situasjon der du mister alle dine sparepenger pga en ubrukelig stat så kanskje du endrer mening, ellers kan du leve godt i Norge.

Jeg later ikke, derfor jeg bruker spørsmålstegn vet du. Gjerne bevis at disse kortene er Tilgjengelig og kan Brukes der.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 timer siden):

Jeg later ikke, derfor jeg bruker spørsmålstegn vet du. Gjerne bevis at disse kortene er Tilgjengelig og kan Brukes der.

Binance har et visa kort lansert nå og Bitpanda kommer straks, men det der er bare tull spør du meg, sjukt høye gebyrer på hver gang man bruker visa delen. Det er ikke slike kort som hjelper i stater det snakkes om her, les heller denne kommentaren:

edit: les også kommentarene fra WorkingLime på samme subreddit for å få et intrykk av hvordan de bruker krypto i Venezuela også
Endret av madmats
lagt til relevant innhold
Lenke til kommentar

På hverdags handling syns jeg crypto feiler hardt på både fart og transaksjonskostnad. Jeg kan heller se bruken for overføring av store beløp mellom land eller kontinenter, da dette kan gjøres relativt kjapt i forhold til en wire transfer, og er åpen 24/7. Man vet jo at både btc og monero er brukt for å overføre tildels betydelige summer.

Lenke til kommentar
1 minute ago, kremt said:

På hverdags handling syns jeg crypto feiler hardt på både fart og transaksjonskostnad. Jeg kan heller se bruken for overføring av store beløp mellom land eller kontinenter, da dette kan gjøres relativt kjapt i forhold til en wire transfer, og er åpen 24/7. Man vet jo at både btc og monero er brukt for å overføre tildels betydelige summer.

Og akkurat det du snakker om vil garantert forbedres heftig de neste 5-10 årene. Poenget var at han mente at det var umulig å gjøre noe med krypto utenom å kjøpe narko, noe som er direkte feil. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...