Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Bollen123E skrev (26 minutter siden):

Takk for tipset! Virker jo nesten latterlig å ha penger i fond med den avkastningen man ser på f.eks bitcoins. Tenker å legge mye av framtidige sparepenger på kryptovaluta istedet. Kanskje fordele det utover flere for å senke risikoen?

Kjøp for f.eks.1000kr hver måned i Bitcoin da sprer du risken. Men ikke bruk penger du ikke er villig til å tape. Krypto er risikosport. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bollen123E skrev (6 timer siden):

Takk for tipset! Virker jo nesten latterlig å ha penger i fond med den avkastningen man ser på f.eks bitcoins. Tenker å legge mye av framtidige sparepenger på kryptovaluta istedet. Kanskje fordele det utover flere for å senke risikoen?

Det er mange fond med god avkastning også. Det jeg har mest penger i ligger på over 200% på de siste 12 mnd. Med lavere risiko enn for krypto, vil jeg påstå. 

En diversifisering er nok best. Jeg har litt i aksjer, en del i krypto men over halvparten i fond. 

Lenke til kommentar
Sitat

 

In January 2021, we updated our investment policy to provide us with more flexibility to further diversify and maximize returns on our cash that is not required to maintain adequate operating liquidity. As part of the policy, which was duly approved by the Audit Committee of our Board of Directors, we may invest a portion of such cash in certain alternative reserve assets including digital assets, gold bullion, gold exchange-traded funds and other assets as specified in the future. Thereafter, we invested an aggregate $1.50 billion in bitcoin under this policy and may acquire and hold digital assets from time to time or long-term. Moreover, we expect to begin accepting bitcoin as a form of payment for our products in the near future, subject to applicable laws and initially on a limited basis, which we may or may not liquidate upon receipt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er pris og brukervennlighet på Coinbase og etoro osv. sammenlignet med de norske, f.eks. Kaupang og MiraiEx? Og hvilken gratis kryptowallet er grei å bruke om man vil ha litt ulike, men ikke altfor ukjente?

Har lyst, men har ikke fått surra meg til å starte med dette helt enda, men synes det er litt uoversiktlig alt sammen... 

Lenke til kommentar
Bollen123E skrev (30 minutter siden):

Hvilken side kjøper dere krypto fra? Har kjøpt litt fra Kaupangkrypto, men det tar et par timer fra man kjøper til de mottar betalingen og låser kursen. Kjedelig om kursen endrer seg i mellomtiden.

Bitnord.no. Burde kanskje være forsiktig med Bitcoin hvis du er opptatt av volatilitet. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Celestrian skrev (31 minutter siden):

Hvordan er pris og brukervennlighet på Coinbase og etoro osv. sammenlignet med de norske, f.eks. Kaupang og MiraiEx? Og hvilken gratis kryptowallet er grei å bruke om man vil ha litt ulike, men ikke altfor ukjente?

Har lyst, men har ikke fått surra meg til å starte med dette helt enda, men synes det er litt uoversiktlig alt sammen... 

Etoro bør du holde deg unna, der får du ikke faktisk Crypto er mitt inntrykk. Uansett sketchy plattform. Norske er greit fordi du ikke trenger å laste opp all ID / pass o.l til utlandet og det tar ikke så lang tid å bli verifisert. Så med bank-id er norske greit. 

Lenke til kommentar
Bollen123E skrev (2 timer siden):

Hvilken side kjøper dere krypto fra? Har kjøpt litt fra Kaupangkrypto, men det tar et par timer fra man kjøper til de mottar betalingen og låser kursen. Kjedelig om kursen endrer seg i mellomtiden.

Enig, virker litt tungvint systemet hos Kaupangkrypto, for du kan ikke ha penger på konto der såvidt jeg vet. Du er avhengig av å ha en wallet utenom som de skal sende til også. Liker bedre Miraiex, der du kan ha både penger og kryptoen stående på konto hos dem, sånn at du kan kjøpe og selge akkurat når du vil.

Lenke til kommentar
Bollen123E skrev (8 timer siden):

Men det virker som kaupangkrypto er den eneste med bredt utvalg av valutar? Virker som miraiex har fem valutaer og bitnord har bare tre? 

Er vel greit å være kunde mer enn ett sted, og så bare bruker du dem etter behov.
Har ikke hørt om Bitnord før, men bokmerket meg den. Er også en som heter Bitruption.com. Det er også en Norsk som bruker bank ID for verifisering.

Lenke til kommentar

Muligens dumt spørsmål men jeg kjøpte bitcoin i 2017 da det ble hypet opp. Kjøpte da for 8 tusen som nå har blitt til 30 tusen. Hvis jeg velger å ta ut differensen på 22 tusen og fortsette å ha mine originale 8 tusen fortsatt der, ville jeg ha tapt noe hvis den fortsetter å øke?

Endret av Zaetar
Lenke til kommentar

Begynner å komme seg nå. Kava går til og med opp.

Theta:        ($0.296)    833%
Chainlink:  ($3.84)      553%
Aave:         ($33.9)     1334%
Zilliqa:       ($0.02)       422%
REN:          ($0.178)     449%
Cardano:   ($0.11)       652%
Polkadot:  ($3.99)       585%
Kava:         ($2.867)       72%

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Leon83 skrev (14 timer siden):

Begynner å komme seg nå. Kava går til og med opp.

Theta:        ($0.296)    833%
Chainlink:  ($3.84)      553%
Aave:         ($33.9)     1334%
Zilliqa:       ($0.02)       422%
REN:          ($0.178)     449%
Cardano:   ($0.11)       652%
Polkadot:  ($3.99)       585%
Kava:         ($2.867)       72%

Ja må si det er hyggelige tider å være ny i markedet

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er nybegynner! Er det noen her som har positive eller negative erfaringer fra nicehash.com? Ved første øyekast ser egentlig plattformen nokså idiotsikker ut. Det meste er intuitivt, herunder oppsett av miner, kjøp og salg etc. Jeg var også en tur innom MiraiEx, men der var utvalget av coins litt for begrenset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...