Gå til innhold

Win 10 Creators update - installere eller ikke ?


Anbefalte innlegg

Har nå i lengre  tid utsatt å installere Creators Update... redd for at noe går galt under installeringen, at maskinen blir ustabil etterpå osv....har W10 Pro nå, og den fungerer uten problemer.  Går oppdateringen uten problemer for de aller, aller fleste ?   Er creators update verdt oppdateringen, eller er det mye kosmetiske forandringer som en helt ordinær pc/windows bruker som meg godt kan klare seg uten ?  Får jevnlig påminnelse om at oppdateringen er klar for installering, og det kan jeg vel utsette så lenge jeg vil ? Eller blir den " tvangsinstallert " før eller siden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror den vil bli påtvunget etterhvert.

Når først en oppdatering kommer opp i listen over oppdateringer å bli installert, så må man bare finne seg i å installere dem alle, eller ingen!

Det finnes et *eksternt* verktøy fra Microsoft for å fjerne uønskede oppdateringer, men det fungerte rett og slett ikke da jeg brukte det en tid tilbake.

 

Når det gjelder selve Creators Update så er sikkert den ok. Jeg skal selv oppdatere, men ikke gjennom WU. Jeg tar en ren re-install med nyeste iso-fil fra Microsoft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man trenger ikke noe tredjepartiverktøy for å avinstalere oppdateringer for Windows, men det er ikke alle oppdateringer som kan fjernes.

 

xMwJnilbT8m3cwpDzs03Bg.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert 4 PC'er via WU til Creator Update, senest i går på laptopen til madamen, og har ikke hatt problemer i det hele tatt. Det vil si, prøvde tidligere å oppdatere laptopen til madamen, men det gikk ikke bra, programmer funket ikke, den var helv.... treg etc, så Creator Update ble avinstallert.

 

Men så oppgraderte jeg laptopen hennes ( Asus X555LAB) med en Crucial SSD og 8 GB RAM, og det gjorde underverker, ble en "ny" laptop og hun er veldig happy med den nå. Mulig at den gamle snurre disken og kun 4 GB RAM gjorde at Creator ikke funket skikkelig.Uansett, laptopen funker knall nå med Creator Update installert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste problemet med Creators update er hvis dere bruker svært gammel programvare eller tilleggsutstyr 

 

Creators Update begynte å autoinstallere på jobb for 4 uker siden. 
Vi fikk noen problemer med ett 10 år gammelt program. Date Time Picker : https://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/4cf03067-46c4-4962-af8c-f4b1483e88ba/date-time-picker-garbled-after-windows-10-creators-update?forum=windowsgeneraldevelopmentissues

 

Dette ble fikset automatisk av Windows Update noen få dager senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...