Gå til innhold

Vurderer du Oculus Rift? Da bør du slå til nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det:

 

" *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir."

Og ved utsjekk så står det 449 Euro totalt.

Endret av replex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke man kan stole på totalprisen, på amazon står det også samme en pris for varen uten toll\moms. Antakelig kun moms i det landet man kjøper i men ikke i landet det blir sendt til. Vesentlig forskjell.

Så tror selv hvis man hadde bestilt hadde pakken blitt stoppet i tollen og får regning på lagerkostnader + moms ++.

Så bedre å kjøpe på ebay med global shipping program. Selv også der kan man få sendingen gjennom UPS særlig usa som ikke direkte blir billig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det:

 

" *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir."

Og ved utsjekk så står det 449 Euro totalt.

Jeg mener også at prisen på Oculus Store er inkludert frakt og mva. Har bestilt derfra flere ganger og har ikke opplevd noe avvik i pris. Blir levert på døren etter 2-3 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurte på akkurat det samme når jeg bestilte oculus for ett års tid siden. Jeg stilte meg også svært tvilende til at mva kunne være inkludert i prisene, og var ganske så skråsikker på at de som sa dette tok feil. Men det viste seg faktisk å stemme. Prisene var inkludert alle avgifter. kom ingen ekstrakostnader på hverken briller eller touch kontrollene som jeg bestilte senere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker også at det ved lansering var store spørsmål angående toll og moms. Det virket faktisk ikke som om Oculus visste om dette var inkludert selv en gang, men som ohkaasa77 sier, har de, så vidt jeg vet, alltid selv betalt toll og moms ved at distributøren forhåndsbetaler dette ved innførsel til Norge, uten noen som helst ekstra kostnad eller jobb for kundene. Dette skjer på samme måte som om man bestiller fra "norske" nettbutikker med lager i utlandet. Eksempler på dette er vel maxfps som sender fra Sverige og Zalando som sender fra et eller annet land sør i Europa. 

Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det:

 

" *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir."

 

Flere Norske som har kjøpt fra Oculus direkte, de har ikke betalt noe mer enn 4500kr. Ser ut som at moms og toll er inkludert i prisen hos oculus.

Lenke til kommentar

Prøver å legge inn en bestilling, men får stadig feilmelding om "ugyldig leveringsadresse", uten noe spesifikt om hva som er feil. FAQ-en deres var det lite hjelp i. Noen som har erfaring med særegenheter i måten adresser må oppgis på for norske bestillinger?

 

Edit: Fikk omsider validert den via support. Var sannsynligvis for høy bøgda-faktor på adressen min for systemet deres.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, er bare å anta at en ny variant med høyere oppløsning er rett rundt hjørnet, derav må gamle lager tømmes.

 

Må nok skuffe deg litt der. Oculus (Facecbook) har offisielt sagt at det blir ingen nye VR briller til PC ute på minst 12 mnd (ble sagt i mai), og Vive sa lignende. Ser du på kommentarene fra både Vive og Facebook, ser det ut til at de sikter seg inn på en tid mellom sommer-høst 2019. Du kan google det selv. ;)

Lenke til kommentar

Ingen kryssbruk av utstyr. Er litt skuffende at hver produsent skal sitte på sin tue, og melke. Tenker spesiellt på Playstation i dette tilfellet, da PC gjerne er litt mer anvendelig, siden det vil være muligheter for at en PC kan bruke forskjellige operativssystemer og greier.

 

Noen som vet om det er Occulus-drivere i Linux, bare for å spørre et viktig nok spørsmål?

Lenke til kommentar

Ingen kryssbruk av utstyr. Er litt skuffende at hver produsent skal sitte på sin tue, og melke. Tenker spesiellt på Playstation i dette tilfellet, da PC gjerne er litt mer anvendelig, siden det vil være muligheter for at en PC kan bruke forskjellige operativssystemer og greier.

 

Noen som vet om det er Occulus-drivere i Linux, bare for å spørre et viktig nok spørsmål?

Oculus Rift støtter ikke Linux så vidt jeg har fått med meg. Vive har støtte for Linux og Mac via SteamVR, men spillstøtten til VR på Linux er ikke noe å skryte av.

 

Valve launches SteamVR support for Linux

https://www.engadget.com/2017/02/22/valve-launches-steamvr-support-for-linux/

 

Apple is bringing SteamVR and HTC Vive support to Macs

http://www.pcgamer.com/apple-is-bringing-steamvr-and-htc-vive-support-to-macs/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...