Gå til innhold

Finnes det noen TVer som kan måle seg med LG OLED55B6V?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det kommet noen TVer som kan måle seg med LG B6 til samme pris, eller er den fortsatt kongen? Jeg skal flytte, og har plass til større TV, så da lurer jeg på om jeg skal gå for en B6.

Ingen til samme pris og samme kvalitet i pris leie,men neste år kommer sikkert B7 til å være rundt samme prisen og den er hakke bedre med bilde støy og graderinger ut av sort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har det kommet noen TVer som kan måle seg med LG B6 til samme pris, eller er den fortsatt kongen? Jeg skal flytte, og har plass til større TV, så da lurer jeg på om jeg skal gå for en B6.

Ingen til samme pris og samme kvalitet i pris leie,men neste år kommer sikkert B7 til å være rundt samme prisen og den er hakke bedre med bilde støy og graderinger ut av sort.

 

 

Da tror jeg det blir B6. Kan ikke være uten TV så lenge :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TVen er innkjøpt, men har egentlig ikke plass til den før jeg flytter, så da blir den stående i pappen i et par uker...  :cry:

Kjør in B6n før bruk med full skjerm video .... har min på auto off 4timer slik at den kjører skjerm rensen sin.

Lg Oled kjører den etter 4timers bruk i ca 15min om den blir slått av med fjernkontroll eller auto off.

Lenke til kommentar

 

TVen er innkjøpt, men har egentlig ikke plass til den før jeg flytter, så da blir den stående i pappen i et par uker...  :cry:

Kjør in B6n før bruk med full skjerm video .... har min på auto off 4timer slik at den kjører skjerm rensen sin.

Lg Oled kjører den etter 4timers bruk i ca 15min om den blir slått av med fjernkontroll eller auto off.

 

 

Spille av en film første gangen jeg skrur den på? Hva er grunnen til det? Og hvorfor bør den skrus av etter 4 timer?

Lenke til kommentar

 

 

TVen er innkjøpt, men har egentlig ikke plass til den før jeg flytter, så da blir den stående i pappen i et par uker... :cry:

 

Kjør in B6n før bruk med full skjerm video .... har min på auto off 4timer slik at den kjører skjerm rensen sin.

Lg Oled kjører den etter 4timers bruk i ca 15min om den blir slått av med fjernkontroll eller auto off.

Spille av en film første gangen jeg skrur den på? Hva er grunnen til det? Og hvorfor bør den skrus av etter 4 timer?

Ut av eska er alle Oled tvr ikke så gjevn på full skjerm grå bilder. Men rense prosessen har en posetiv effekt med å gjevne ut bildet spesielt de første 3 gangene.

 

Kjør noe full skjem filmer Kalibrerings mannen.no tar ikke i en Oled før 300 timer er kjørt in.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

65" b6 holdt seg vel på rundt 60k fram til september før den begynte å rase, først til 45k, så 35 og 25k i løpet av 2-3 måneder, 65" c7 er allerede nede på 35k fra 56k, så fortsetter det sån er den fort nede i 25k godt før jul, å kanskje black friday tilbud til såvidt over 20k 

Er hvertfall det jeg venter på, min 8 år gammle plasma får holde noen måneder til.

Endret av kaje
Lenke til kommentar

Ut av eska er alle Oled tvr ikke så gjevn på full skjerm grå bilder. Men rense prosessen har en posetiv effekt med å gjevne ut bildet spesielt de første 3 gangene.

Kjør noe full skjem filmer Kalibrerings mannen.no tar ikke i en Oled før 300 timer er kjørt in.

 

 

Når det gjelder kalibrering... kan jeg bare kopiere innstillingene fra en kalibrert TV av samme type, eller er det individuelle forskjeller fra panel til panel som gjør at det ikke blir særlig nøyaktig?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Tingen er at på LG sine OLED-TVer fungerer ikke "lysstyrke" som du skulle tro:

På en vanlig LCD-TV skal lysstyrke justere hvilket HDMI-nivå TV-en vil skru av pikslene 100%

På en LG OLED TV vil lysstyrke justere lysstyrken for alle HDMI-nivåene i bunnen av skalaen.

Enda mer klønete med LG OLED er at under 2-punkt hvitbalanse på en OLED fungerer nivå "lav" på lik måte som lysstyrke gjør med unntak av at man kontrollerer subpikselnivåene.

 

Kort sagt: LG OLED TV må du kjøre lysstyrke på standard 50, og dette kutter vekk detaljer som skal være nesten sort. Alternativet er å vise alle detaljene nær "absolutt sort", men da med et sortnivå som er på LCD-nivå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spør her ang denne tv'en.

 

Var på Elkjøp i dag og skulle kjøpe denne, men var en foran meg i køen og han tok den siste... Men selger advarte både meg og han andre om det han kalte innbrenning, og sa de hadde måtte bytte 3 av denne modellen i sin butikk. Ser også dinside hadde en sak på dette i mars (http://www.dinside.no/bolig/produsenten-sier-innbrenning-ikke-gar-pa-garantien-men-ikke-la-det-stoppe-deg/67383986), er dette noe å være redd for? Har veldig lyst på denne, men ble litt skeptisk når selger nevnte dette.

 

Er det noen som har erfaringer eller tanker her?

Endret av kjejohan
Lenke til kommentar

Tven har innebygget vaskeprogram. Når du slår av tven med fjernkontroller starter det automatisk. Har ikke hatt noen problemer med det hjemme.

 

Har opplevd såkalt innbrenning på flere OLED i butikk og grunnen til at det ofte skjer der er at alle tvene står på en strømbryter. Når butikkene stenger skrur de av bryteren og strømmen til tven blir kuttet. Dvs tven går aldri i standby og får aldri startet vaskeprogrammet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...