Gå til innhold

USb deling til VM - HyperV


Anbefalte innlegg

Hei. 


 


Har nå gått fra vmware til hyperv på server maskina, og har en virtuell winxp maskin jeg bruker til diagnose på bil. Tidligere har jeg benyttet meg av vpn og vmware sin remote console. Dette fungerte veldig bra med å dele usb enheter som var tilkoblet laptoper med serveren som stod hjemme. 


 


Nå som jeg har gått over til hyperv, så har ikke consolen der noen muligheter til dette ser det ut til. 


Så da blir litt spørsmål, hva slags software til remote connection er det som støtter både usb deling og winxp? 


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Microsoft rdp kun støtter USB minnepenner og skrivere, så veldig begrenset. Den finner ikke USB enheten jeg skulle hatt til å fungere i xp maskina.

 

VMware fant denne uten problemer, men har jo gått over til hyper-v, og savner denne muligheten.

 

Ser at det finnes en del løsninger på nett, men dette koster jo $200 og oppover. Leter helst etter en gratis løsning, noe som jeg håper finnes.

 

Har dere noen forslag til software jeg kan teste ut? :)

 

Edit: kan eventuelt oppgradere til win7 32bit istedet for xp, softwaren skal støtte det, men ser ut til å fungere best i xp. Om det ikke Finns noen løsninger som støtter xp, så må jeg nok bare oppgradere

Endret av The Crusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...