Gå til innhold

Min første tur til Usa


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bestilt tur til Usa i perioden 7. til 20. oktober. Lander i Boston, og reiser tilbake til Norge fra Fort Lauderdale Florida.

 

Har begynt å bekymre meg for at det er for lang avstand mellom ankomst- og avreisested, og at det blir for mye kjøring med bil.

 

Ønsker for turen; Boston, Washington, Asheville, Sevierville, Smokey Mountains, (Nashville), New Orleans, Pensacola, Savannah, Orlando, Key West - før retur Fort Lauderdale.

 

Dere kjennere av Usa, hva tror dere? Tips tas i mot med stor takk :-)

 

Mvh

 

GL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er målet med turen? Om du ønsker å se mest mulig på kortest tid er det jo bare å kjøre på. Jeg har selv hatt en rundtur i Texas/opp Mississippi-elva hvor vi kjørte så mye som dette. Men da hadde vi i tillegg et par uker ekstra der vi hadde basen vår.

 

Mer enn annenhver dag vil bestå av 6 timer eller mer på veien. Er det ok for deg? I så fall er det jo ikke noe problem. Men du kommer ikke til å få særlig mye tid til å ligge på stranda i Florida akkurat. Ei heller besøke parker i Orlando.

Lenke til kommentar

Helt grei tur for 2 uker dette.  Legg opp til lange reisedager (når det passer), og ta noen dager helt uten kjøring innimellom, det blir kjedelig å kjøre noen timer hver dag. Regn med mye trafikk og lange køer fra Boston til grensen New Jersey/Delaware, og i storbyene, eller er trafikken moderat. Vær obs på forskjeller i trafikkreglene mellom Norge/Europa og USA.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har en formening om hvor mye ekstrakostnader man må påregne ved levering av leiebil i heeelt annen stat?

Det må du sjekke selv, da dette varierer VELDIG avhengig av leiebilselskap og sesong. Kan fort bli dyrt. Lurt å bestille snart, prisene har lett for å stige når det nærmer seg. Bestill alltid med mulighet for avbestilling, da de også kan gå ned. Jeg har, for enkelte turer, bestilt og avbestilt både 3 og 4 ganger, da prisen for samme bil hos samme selskap kan gå ned 30% (eller opp).

Lenke til kommentar

 

Noen av dere som har en formening om hvor mye ekstrakostnader man må påregne ved levering av leiebil i heeelt annen stat?

 

Det må du sjekke selv, da dette varierer VELDIG avhengig av leiebilselskap og sesong. Kan fort bli dyrt. Lurt å bestille snart, prisene har lett for å stige når det nærmer seg. Bestill alltid med mulighet for avbestilling, da de også kan gå ned. Jeg har, for enkelte turer, bestilt og avbestilt både 3 og 4 ganger, da prisen for samme bil hos samme selskap kan gå ned 30% (eller opp).

 

Noen av dere som har en formening om hvor mye ekstrakostnader man må påregne ved levering av leiebil i heeelt annen stat?

 

Det må du sjekke selv, da dette varierer VELDIG avhengig av leiebilselskap og sesong. Kan fort bli dyrt. Lurt å bestille snart, prisene har lett for å stige når det nærmer seg. Bestill alltid med mulighet for avbestilling, da de også kan gå ned. Jeg har, for enkelte turer, bestilt og avbestilt både 3 og 4 ganger, da prisen for samme bil hos samme selskap kan gå ned 30% (eller opp).
Lenke til kommentar

 

Noen av dere som har en formening om hvor mye ekstrakostnader man må påregne ved levering av leiebil i heeelt annen stat?

Det må du sjekke selv, da dette varierer VELDIG avhengig av leiebilselskap og sesong. Kan fort bli dyrt. Lurt å bestille snart, prisene har lett for å stige når det nærmer seg. Bestill alltid med mulighet for avbestilling, da de også kan gå ned. Jeg har, for enkelte turer, bestilt og avbestilt både 3 og 4 ganger, da prisen for samme bil hos samme selskap kan gå ned 30% (eller opp).
Lenke til kommentar

Har sjekket følgende med Avis:

 

1) Leiebil fra Boston til Fort Lauderdale; Ford Fusion, 9540,-

 

2) Leiebil i samme tidsperiode, fra Fort Lauderdale med levering samme sted; Ford Fusion; 6560,-

 

Da har jeg ikke lagt inn ekstrautstyr. Gps ordner jeg selv.

 

Tanker?

Endret av Sommerfulg77
Lenke til kommentar

Noen av dere som har en formening om hvor mye ekstrakostnader man må påregne ved levering av leiebil i heeelt annen stat?

Det må du sjekke selv, da dette varierer VELDIG avhengig av leiebilselskap og sesong. Kan fort bli dyrt. Lurt å bestille snart, prisene har lett for å stige når det nærmer seg. Bestill alltid med mulighet for avbestilling, da de også kan gå ned. Jeg har, for enkelte turer, bestilt og avbestilt både 3 og 4 ganger, da prisen for samme bil hos samme selskap kan gå ned 30% (eller opp).

 

## rettet opp i feil bruk av sitteringsfunksjonen. ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

3000 hørtes fair ut. Alternativet deres er jo å bruke to døgn på å kjøre tilbake og fly hjem fra samme sted.

 

Husk relevante forsikringer. Spesielt den som forsikrer deg mot amerikanere uten forsikring. Da jeg var der å kjørte for noen år siden hadde Hertz alt (ja alt - også egenandeler og ansvar osv) av forsikring inkludert. Det var ganske greit. Men kanskje det er standard å få med alt om man leier via Norge.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Avis og Budget (samme eier) er de selskapene som ser ut til å ha lavest tillegg på enveisleie av bil fra Boston til Florida. De tar 300 USD + tax. Hvis de prisene du oppgir er inkludert denne avgiften er de helt ok. Jeg hadde nok lagt på litt og kjørt en stor SUV :) Som du har funnet ut av selv er det mye billigere også å leie bil i Florida og kjøre motsatt vei, men det er kanskje for seint å vurdere.

 

Ruta er helt ok men personlig hadde jeg kanskje droppet turen bort til New Orleans og heller reist fra Smoky Mountains rett ut til Savannah og så brukt litt mere tid i Florida. Jeg hadde også droppet å kjøre bil fra Boston ned til Washington, her går det fine hurtigtog fra Amtrak. Mye trafikk den strekningen og dyrt å parkere i Washington så jeg hadde tatt toget her og så leid bil i Washington. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...