Gå til innhold

Kan man spille Elder Scrolls Online alene, som singleplayer?


Anbefalte innlegg

Jeg er særdeles glad i Elder Scrolls serien på PC, men har ca null interesse av å spille ESO. Det jeg imidlertid veldig gjerne skulle visst er om det er noe poeng i å kjøpe spillet ene og alene for å reise rundt og se verdenen?

 

Altså: kan en fersk spiller uten videre reise rundt på hele kontinentet (de områdene som foreløpig finnes, i alle fall), eller finnes det restriksjoner i så måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller meste kan gjøres som om det var et single-player spill. Du vil tidvis se andre, men de vil ikke hindre din leveling etc.

 

Men du bør gjøre quests etc. for å være sterk nok for nye områder. Den det er ikke levelscaling i ESO som i Oblivion etc. ihvertfall ikke på samme måte. Men questene i ESO er av de bedre man finner i MMO'er vil jeg si.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er, som alle andre MMORPG, avgrenset i soner etter hvilken level du er. Men som i alle andre MMO kan man fint soloe alt sammen. Det er noen obligatoriske gruppequester i storyen men det går stort sett av seg selv.

 

Å bare gå rundt er nok vanskelig siden du treffer monstre som er langt over din egen level, blir slakta på 1-2 slag og må repetere store deler.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, du kan spille ESO som solo spiller for verden sin del. Etter Tamriel Unlimited kan du accesse alle områdene uten å bekymre deg for levels. Du kommer til å slite med å ta det meste av world bosses solo, og det området som var end game når ESO ble sluppet er stort sett group content, men bortsett fra det synes jeg ESO går fint å spille solo.

 

Du har forsåvidt et par DLC/expansion områder som du ikke vil unlocke med mindre man kjøper de områdene eller ESO plus.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje folk fremdeles misforstår spørsmålet en smule, siden spilling nevnes hele tiden. Jeg har som nevnt ingen interesse av å beseire bosser, gjøre oppdrag, rense dungeons eller på noen annen måte spille eller engasjere meg i selve spillet. Det eneste jeg er ute etter er å gå/løpe/ri/reise rundt på kontinentet for å se hva det har å by på av byer, ruiner, landskap og andre ting som er verdt å se. That's it.

 

Kan jeg gjøre det uten spilltekniske hindringer?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke hjelpe så mye, men er litt nysgjerrig på det samme. Men kan det være forskjeller på XBOX, PS4 og PC versjonen? Og hvilken versjon snakker du om å eventuelt spille?

 

Jeg tenker uansett det vil være lurt å levle opp litt, så man ikke blir one shot'et av høyt level monstre før man rekker å komme seg unna. Det optimale for deg, om du ikke vil spille i det hele tatt, ville vel vært om det fantes en "guest mode" i spillet? Jeg har googlet litt etter det, men ikke sett noe som tilsier at det finnes..

Lenke til kommentar

Det er snakk om PC her og som du sier virker det som om det ikke finnes noen "Guest Mode". Dessverre.

 

Når det gjelder leveling så har jeg inntrykk av at man, som Yngve05 nevner over, nå blir autolevlet hvor enn man drar. Det var delvis bakgrunnen for tråden, siden en utflukt til Tamriel plutselig virket som en interessant mulighet.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje folk fremdeles misforstår spørsmålet en smule, siden spilling nevnes hele tiden. Jeg har som nevnt ingen interesse av å beseire bosser, gjøre oppdrag, rense dungeons eller på noen annen måte spille eller engasjere meg i selve spillet. Det eneste jeg er ute etter er å gå/løpe/ri/reise rundt på kontinentet for å se hva det har å by på av byer, ruiner, landskap og andre ting som er verdt å se. That's it.

 

Kan jeg gjøre det uten spilltekniske hindringer?

Null problem, men ikke forvent at du kan dra overalt uten å møte på mobs.

Lenke til kommentar

Det er, som alle andre MMORPG, avgrenset i soner etter hvilken level du er. Men som i alle andre MMO kan man fint soloe alt sammen. Det er noen obligatoriske gruppequester i storyen men det går stort sett av seg selv.

 

Å bare gå rundt er nok vanskelig siden du treffer monstre som er langt over din egen level, blir slakta på 1-2 slag og må repetere store deler.

Det er endret så du er levelt til alle soner. 

Du har fortsatt mye som kun kan tas av grupper om du ikke er veldig god men etter one tamriel er det mye greiere å queste. 

Du kan også hoppe mellom soner fritt og utforske.

Quest er gode for et MMO men du kan fort brenne deg ut, prøv andre ting også, er en egen pvp område for lav level spillere. 

Dungeons er også morsome

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje folk fremdeles misforstår spørsmålet en smule, siden spilling nevnes hele tiden. Jeg har som nevnt ingen interesse av å beseire bosser, gjøre oppdrag, rense dungeons eller på noen annen måte spille eller engasjere meg i selve spillet. Det eneste jeg er ute etter er å gå/løpe/ri/reise rundt på kontinentet for å se hva det har å by på av byer, ruiner, landskap og andre ting som er verdt å se. That's it.

 

Kan jeg gjøre det uten spilltekniske hindringer?

Ja, ingen problemer du kan dra overalt, nå er det en event som gjør at du kan besøke alle dlc sonene. inklusive Kvatch 900 år før oblivion. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ESO per d.d. lar deg gå hvor som helst når som helst. Alle som er under lv 50, champion lv 160 scaler opp dit. Forskjellen mellom en lv 1 spiller som blir scalet og en "ekte" c160+ spiller er bonuser og kvalitet på gear, hva som er unlocket av skills (separat leveling for det), og noen andre småting. Du blir derfor ikke oneshottet av normale fiender selv om du på lv 1 skulle sette kursen for andre enden av kartet.

 

Du må dog beregne å ta turen til fots. Mounts er veldig trege når du først starter, da det er et oppgraderingssystem i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...