Gå til innhold

Den automatiske tannbørsten skal gjøre hele jobben på ti sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussetid på 2 minutter handler vel først og fremst om virketid for tannkremen. Spesielt fluortannkrem krever litt tid for å virke skikkelig. En enkelt tannflate trenger ikke mer enn ~2 sekunder puss om smuss og plakk er løst av vann og tannkrem.

 

Edit:

120 sekunder / (32 tenner * 3 flater / 2 flater dekt av tannbørste) = 2,5 sekund gjennomsnittlig pussetid per tannflate

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pussetid på 2 minutter handler vel først og fremst om virketid for tannkremen. Spesielt fluortannkrem krever litt tid for å virke skikkelig.

 

Slik jeg har forstått det så var 2 minutter en "tommelfinger regel" for at folk flest skal ha "grei nok tid" på å rekke over å pusse alle tennene.

 

Angående flouren så er det vel det at man ikke bør skylle munnen med vann etter tannbørsting, men bare spytte ut og dermed la flouren virke. Var det ikke en artikkel om det på VG for en stund tilbake?

 

 

Håper virkelig dette produktet viser seg å være reelt og funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pussetid på 2 minutter handler vel først og fremst om virketid for tannkremen. Spesielt fluortannkrem krever litt tid for å virke skikkelig.

Angående flouren så er det vel det at man ikke bør skylle munnen med vann etter tannbørsting, men bare spytte ut og dermed la flouren virke. Var det ikke en artikkel om det på VG for en stund tilbake?

 

Du skal aldri skylle munnen eller på annen måte vaske bort fluoren etter en tannpuss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

pusse i to minutter? Det tror jeg at jeg sluttet med da jeg var 8 år. HELT unødvendig. MEN det kommer sikkert ann på genetisk tannkvalitet. Mine er svært gode og jeg pusser aldri tennene om kvelden. kun om morgenen. Jeg bruker ca hmm 20-30 sek. Men 10 sek høres jo ekstra bra ut så om det funker så er jeg med:)

Lenke til kommentar

pusse i to minutter? Det tror jeg at jeg sluttet med da jeg var 8 år. HELT unødvendig. MEN det kommer sikkert ann på genetisk tannkvalitet. Mine er svært gode og jeg pusser aldri tennene om kvelden. kun om morgenen. Jeg bruker ca hmm 20-30 sek. Men 10 sek høres jo ekstra bra ut så om det funker så er jeg med:)

 

Du rekker ikke over alle flatene på 30 sekunder, ei heller mellom tennene. Det er i utgangspunktet vanskelig for voksne å få betydelige hull, men barn og tenåringer har mye mykere emalje og får lett hull. Hvor myk emalje man har varierer, og er genetisk. Jo mykere emalje man har, så viktigere er tannpuss.

 

Jeg har ikke så god kjennskap til tannhelse at jeg kan si noe om hvor mye ulike mennesker klarer seg med, men din personlige tannhelsehistorikk er jo ikke interessant om du har hatt ett eneste hull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

pusse i to minutter? Det tror jeg at jeg sluttet med da jeg var 8 år. HELT unødvendig. MEN det kommer sikkert ann på genetisk tannkvalitet. Mine er svært gode og jeg pusser aldri tennene om kvelden. kun om morgenen. Jeg bruker ca hmm 20-30 sek. Men 10 sek høres jo ekstra bra ut så om det funker så er jeg med:)

 

Du rekker ikke over alle flatene på 30 sekunder, ei heller mellom tennene. Det er i utgangspunktet vanskelig for voksne å få betydelige hull, men barn og tenåringer har mye mykere emalje og får lett hull. Hvor myk emalje man har varierer, og er genetisk. Jo mykere emalje man har, så viktigere er tannpuss.

 

Jeg har ikke så god kjennskap til tannhelse at jeg kan si noe om hvor mye ulike mennesker klarer seg med, men din personlige tannhelsehistorikk er jo ikke interessant om du har hatt ett eneste hull.

 

 

Er den ikke? Den viser jo at hans tannpussing er god nok i hans tilfelle?

 

Min erfaring er liknende med hans, har ikke telt akkurat hvor lang tid jeg bruker, men langt under 2 minutt. Mulig man ikke når alle flater, men i mitt tilfelle er det åpenbart godt nok til å aldri ha fått et eneste hull.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Pussetid på 2 minutter handler vel først og fremst om virketid for tannkremen. Spesielt fluortannkrem krever litt tid for å virke skikkelig.

 

Slik jeg har forstått det så var 2 minutter en "tommelfinger regel" for at folk flest skal ha "grei nok tid" på å rekke over å pusse alle tennene.

 

Angående flouren så er det vel det at man ikke bør skylle munnen med vann etter tannbørsting, men bare spytte ut og dermed la flouren virke. Var det ikke en artikkel om det på VG for en stund tilbake?

 

 

Håper virkelig dette produktet viser seg å være reelt og funker.

http://www.altomtenner.no/node/63

Tannkrem anvendes ved at en liten mengde tannkrem doseres på tannbørstens børstehår. Ofte fyller mange hele tannbørsten med tannpasta, hvilket ikke er nødvendig. Du skal påføre en dosering tilsvarende en ert eller lillefingernegl.

 

Etter tannpuss skal du spytte resten av tannkremen ut. Tannpasta skal ikke svelges. Du bør unngå å skylle munnen en halv time etter tannpussen, da får tannkremen virke enda lenger i munnen.

Lenke til kommentar

Har skyllet kjeften grundig etter hver tannpuss, hele livet. Liker ikke tanken på å ha kjeften full av grumsete tannkrem/spytt/fluor/matrester når jeg sover... Eller utover dagen. Pusser'em gjerne om morran/eftan også. Deilig å spise middag med kjeften full av en slik blanding ^^

Lenke til kommentar

 

Du skal aldri skylle munnen eller på annen måte vaske bort fluoren etter en tannpuss.

 

Æsj. Spytt ut, skyll og bruk skyllevann med fluor.

 

 

Hvis du vil bruke penger på noe som er mindre effektivt, vær så god. Munnskyll er unødvendig, er ikke effektivt for bedre ånde, og gir ikke bedre tannhelse.

Endret av Augural
Lenke til kommentar

 

 

Du skal aldri skylle munnen eller på annen måte vaske bort fluoren etter en tannpuss.

 

Æsj. Spytt ut, skyll og bruk skyllevann med fluor.

 

 

Hvis du vil bruke penger på noe som er mindre effektivt, vær så god. Munnskyll er unødvendig, er ikke effektivt for bedre ånde, og gir ikke bedre tannhelse.

 

 

Jeg ville ha vært forsiktig med så bastante uttalelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...