Gå til innhold

Anbefalinger ved kjøp av pc til musikkproduksjon og filmredigering?


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket en pc med komponenter fra rundt 2012 og vurderer å bygge en ny pc. 

Pcen skal primært brukes til musikkproduksjon. Ingen overklokking.

Viktig at pcen er så stille som mulig. Har i utgangspunktet ikke noe budsjett, viktigere med kvalitetskomponenter og gode løsninger.

 

Nå som LGA2066 har kommet tenker jeg å gå for det, ellers hadde jeg LGA2011/3 i tankene.

Tenker også Core i7 med 6 eller 8 kjerner og et Asus hovedkort. Fractal Design Define R5 har lest mye bra om og kan kanskje være en bra start. 

 

Vil gjerne ha litt innspill om hva som kan være gode løsninger/alternativer for mitt bruk og hva som burde vektlegges ved kjøp av nye komponenter. Takker for inspill:)

Endret av kocmoc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for øyeblikket en pc med komponenter fra rundt 2012 og vurderer å bygge en ny pc. 

Pcen skal primært brukes til musikkproduksjon. Ingen overklokking.

Viktig at pcen er så stille som mulig. Har i utgangspunktet ikke noe budsjett, viktigere med kvalitetskomponenter og gode løsninger.

 

Nå som LGA2066 har kommet tenker jeg å gå for det, ellers hadde jeg LGA2011/3 i tankene.

Tenker også Core i7 med 6 eller 8 kjerner og et Asus hovedkort. Fractal Design Define R5 har lest mye bra om og kan kanskje være en bra start. 

 

Vil gjerne ha litt innspill om hva som kan være gode løsninger/alternativer for mitt bruk og hva som burde vektlegges ved kjøp av nye komponenter. Takker for inspill:)

 

Jeg vil anbefale en Ryzen 7-1800x med et Asus Crosshair 4 hovedkort X370.

 

Anandtech har nettop oppdatert sin CPU guide: http://www.anandtech.com/show/9793/best-cpus, her er det mye bra anbefalinger og informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...