Gå til innhold

SNIKTITT: Mount and Blade II: Bannerlord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck

Skru ned hvor mange som er på kartet ,

Kampene er jo best på bakken.

 

Og ri på hesten er bare feigt.

Og da forsvinner masse av greia med spillet. Man spiller ikke M&B for å spille 5 vs 5

Lenke til kommentar

Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck

 

Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene.

Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket.

Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt.

 

Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten.

 

Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder.

Lenke til kommentar

 

Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck

Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene.

Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket.

Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt.

Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten.

Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder.

Alle sider prøvde å unngå cluster fucks. Da det ville føre til enorme tap på begge sider. Som du sier soldater prøvde alt de kunne for å holde formasjoner og kontroll.

Det er ikke de som er best til å drepe som vinner slag. Det er de som som holder formasjonen og hvor lederne har control som vinner.

 

Det som må gjøres i M&B og alle andre spill satt til slike perioder. Er at aien må "bindes" til en formasjonen. På en måte lager du enheter ala total war. Må legge inn ai kode som "tvinger" soldatene til å holde en front.

 

Det vil ikke stoppe en haug av fiender å angripe deg når du er alene. Men generelt vil fot-slag bli mer kontrollerte.

Må også fikse bloke saken som er ganske ubrukelig når man kjemper til fots.

Lenke til kommentar

Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene.

Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket.

Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt.

 

Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten.

 

Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder.

 

 

 

Alle sider prøvde å unngå cluster fucks. Da det ville føre til enorme tap på begge sider. Som du sier soldater prøvde alt de kunne for å holde formasjoner og kontroll.

Det er ikke de som er best til å drepe som vinner slag. Det er de som som holder formasjonen og hvor lederne har control som vinner.

 

Det som må gjøres i M&B og alle andre spill satt til slike perioder. Er at aien må "bindes" til en formasjonen. På en måte lager du enheter ala total war. Må legge inn ai kode som "tvinger" soldatene til å holde en front.

 

Det vil ikke stoppe en haug av fiender å angripe deg når du er alene. Men generelt vil fot-slag bli mer kontrollerte.

Må også fikse bloke saken som er ganske ubrukelig når man kjemper til fots.

 

Finnes flere mods som benytter seg av en ganske mye mer avansert formasjons-AI enn i "vanilla". Mener også å huske at dette har blitt nevnt i noen av gameplayvideoene fra Bannerlord også.

 

Bannerlord kommer til å bli århundrets spill hvis de faktisk klarer å forbedre Warband på alle punktene de har lovet,

hvis det noen gang blir lansert.

 

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...