Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite dilemma her, som faktiak blir stort for meg. Jeg har vert sammen med en mann (22) i 1år. Lang historie kort: Han ble kastet ut av huset til moren, og flyttet inn gratis hos meg og budde der i 6mnd før vi fikk vår egen bolig. Han jobber mandag - fredag fra 07.00 - 19.00 eller 22.00 og har da fri i helgene. Vi spiser ikke middag ilag, fordi det blir så seint og han spiser på jobb. Men, jeg liker å lage middag selv hjemme men liker ikke spise alene. Jeg har også angst, så får vondt i magen, blir svimmel og blir utrolig varm i hele kroppen når jeg besøker andre folk. Begge våres foreldre er skilt, så det er 4 familier vi må besøke. Men, hver uke må vi på middag med foreldrene hass 1-2 ganger. Enten moren hass eller faren. Det er jo koselig, jeg liker det! MEN, det blir for mye. Skulle vi spist like mye med mine foreldre hadde det blitt 4 dager i uken. Man får jo ikke tid til venner eller hobbyer. Eller alenetid for oss! Føler vi bare sover ilag, så når det er fri er det middag med hans foreldre. Det er nesten slik vi ikke kan fare på en liten "ferie" i 4-5 dager for det er middag med foreldrene hass. Det er IKKE bursdag eller feiring av noe slag. Det er helt vanelig middag, og jeg begynner å bli lei. Har tatt det opp med han 4 ganger nå, og dette er det eneste vi har noen gang kranglet om. Jeg synest det er en utrolig "teit" krangel men det irriterer meg ganske mye. Han sier vi kan trappe det ned til "1 gang i uken". DET SYNEST JEG ER MYE? Føler det er bare besøk og middag hele tiden. Ikke ta meg feil, jeg liker det. Men ikke så ofte. Jeg blir så stresset itillegg om ting blir for mye. Synest det er nok med 1 ganger i mnd til 1 familie. Da har vi de 3 andre ukene til de andre 3. Hva tenker dere? Føler uansett hva jeg sier til han, hjelper det lite.

 

Anonymous poster hash: c2c02...4ce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Familien bør komme først, men når man har dame/kone så blir hun jo en del av familien (duh?).

 

Det går an å dra mye på middag og alikevel få tid til hverandre, men da går det ikke an å kun prioritere hans mor og far. Hva om du kanskje "tar igjen" med samme mynt, at dere drar like mye på middag med din familie. Lurer på hva han hadde sagt da.

 

Enten så er han ikke glad i deg nok til å prioritere deg også eller så er han redd eller noe for å si nei til familien sin. Uansett så er det et problem å ikke bruke litt av fritiden på alenetid sammen. Det kan rett og slett ødelegge forholdet.

 

Edit; Jeg tenker at en 2-3 middager i måneden er mer enn nok. Hvis det handler om kommunikasjon og samhold så finnes det rimelig mange alternativer til middag.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...