Gå til innhold

FEATURE: De største kanselleringstragediene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blues and Bullets - Et spill som hadde lovende story med selveste Al Capone med i en birolle. En Crime Noir stil. Men mange som har kjøpt spillet er rasende. Det ser ut som det bare ble med 2 episoder av de 5 som skulle ble laget. Og mange har jo betalt for alle. Men firma er nu utilgjenglig. Dere kan lese alle som har kommentert sin vrede på Steam i kommentarfelt om Blues and bullets. Mange var positive etter de to første episodene, men oppgitt over at det sannsynligvis aldri blir ferdigstilt. Jeg kjøpte det, men ser ikke ut som det noensinne vil bli fullført. Selv om det ikke kostet en formue, så er jo det trist og man tenker seg jo litt om før man kjøper episodebaserte spill før alle episoder faktisk er kommet. Bare et lite innspill i debatten fra meg :-)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

 

 

 

 

 

 

Dungeon Keeper 3?

Command & conquer Generals 2, dog det skulle jo være free to play, så kunne jo forsåvidt endt som en polert dritt.

De kunne jo ha lansert et fullverdig Generals 2 når de kansellerte f2p spillet...

 

 

 

 

Faen... DK3 var en sak i sin tid :(

 

Kjøpte faktisk en Xbox pga Scalebound. Det om den saken.

 

 

 

- DK3 ble jo et faktum, men på grunn av vinklingen så ble det kalt "War of the Overworld".

 

Men DK1 var og fortsatt er det beste spillet i serien.

Dog DK2 hadde noen små forbedringer i UI'en relatert til resource-management som hadde gjort DK1 enda bedre.

Lenke til kommentar

Når dere først skal nevne Blizzard spill så er det jo særdeles merkelig at dere snakker om et spill som kun har blitt omtalt ved en eller annen anledning offisielt.

 

Blizzard har faktisk 2 spill som er mye større kanselleringstragedier enn Titan.

Først tar vi turen tilbake til 1998 og spillet Warcraft Adventures: Lord of the Clans. Mye omtalt og ble presentert med skjermbilder og det som var. Klistret utover sider i diverse spillmagasin, blant annet PC-Gamer, som jeg selv husker veldig godt da jeg abonnerte på det direkte fra USA i mine yngre dager.

I dag finnes det også videoer på Youtube av spillets gameplay.

Spillet var et point-and-click adventure spill som kunne minne mye LucasArts sine spill.

Skal ha vært veldig nære å være ferdigutviklet.

 

Spol fremover noen år og vi kommer til Starcraft: Ghost. Et spill som er enda mer omtalt og hadde også en offisiell gameplay trailer.

Spillet hadde kommet et stykke i utviklingene, men byttet blant annet utvikler underveis og ble til slutt kansellert.

Ville nok ikke skjedd i dag siden utviklingene av konsoll spill i dag er mye lettere enn den gang og Blizzard har i dag selv den nødvendige kompetansen for å utvikle det.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag finnes det også videoer på Youtube av spillets gameplay.

Spillet var et point-and-click adventure spill som kunne minne mye LucasArts sine spill.

Skal ha vært veldig nære å være ferdigutviklet.

Vist du kikker litt rundt så finner du spillet, blei lagt ut av ein russer for eit par år siden. Spiller fint på win10 med kompabilitets modus på start filen.
Lenke til kommentar

Husker for sann 20 år siden(!) at det skulle komme en oppfølger til Super Mario 64 på samme system eller om der var til den oppgraderingen (disc drive?) som var planlagt. Var så sykt hyped på det spillet at jeg kjøpte hver eneste Nintendo magasin på den tida for å lese om siste nytt :p Tror de endret navnet fra Super Mario 64-2 til Super Mario 128 også men det ble visst aldri noe konkret bortsett fra noen bilder her og der. Ble utrolig skuffa men så kom jo Sunshine omtrent helt ut av det blå :)

Lenke til kommentar

Er et hav av spill jeg ble skuffet av at forsvant. I tillegg til de allerede nevnte Star Wars 1313, originale Beyond Good & Evil 2, og Silent Hills så er dette bare noen:

 

Timesplitters 4 til PS3

Eight Days til PS3

Indiana Jones til PS3

Killing Day til PS3

The Agency til PS3 og PC

Starcraft Ghost til PS2, Xbox og Gamecube

This is Vegas til PS3

Agent til PS3/PS4

City of Metronome til PS3 og X360

Ink Quest

Faith and a .45 til PS3

The Crossing

LMNO

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
4 hours ago, Gavekort said:

Sjokkert at ingen har nevnt Half Life 2 Episode 3. Det er vel så godt som kansellert.

HL Alyx post credits hinter ganske kraftig til ep 3 (eller evt hl3). (obs obs, se for all del ikke post credits om du ennå ikke har spilt gjennom Alyx, voldsomt til spoiler).

Jeg lever nå i håpet.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Sjokkert at ingen har nevnt Half Life 2 Episode 3. Det er vel så godt som kansellert.

Har vel aldri offisielt vært annonsert? Bare fans som har håpet.

De fleste andre titlene som nevnes, både i artikkelen og kommentarfeltet har hatt offisielle annonseringer, noen til og med med screenshots, trailere eller lignende i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...