Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere mulighet for å si litt om kvaliteten på selve lyset? Og hvordan er kvaliteten sammenlignet med andre alternativ?

 

Tenker da på:
Lys temperatur, hvor nøyaktig og jevn er den?

Lys styrke, får en hva som loves, i alle temperaturer?

Lys vinkel, lyser den opp som en klassisk wolfram pære, eller fremover?

Lys dimming, dimmer den jevnt? korrekt? Endrer hvit temperatur seg når det dimmes?

PWM kvalitet, blinker pærene, hvor mye, mer når det dimmes? Avhengig av temperatur? Film gjerne pæren med slow motion, eller vift med hånden foran om en ikke er særlig følsom for å oppdage blinking.

RA indeks?

 

Har selv prøvet ikea sin pære med forskjellig temperatur og dimmbar, Må si at selv føler jeg kvaliteten på lyset er meget bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere mulighet for å si litt om kvaliteten på selve lyset? Og hvordan er kvaliteten sammenlignet med andre alternativ?

 

Tenker da på:

Lys temperatur, hvor nøyaktig og jevn er den?

Lys styrke, får en hva som loves, i alle temperaturer?

Lys vinkel, lyser den opp som en klassisk wolfram pære, eller fremover?

Lys dimming, dimmer den jevnt? korrekt? Endrer hvit temperatur seg når det dimmes?

PWM kvalitet, blinker pærene, hvor mye, mer når det dimmes? Avhengig av temperatur? Film gjerne pæren med slow motion, eller vift med hånden foran om en ikke er særlig følsom for å oppdage blinking.

RA indeks?

 

Har selv prøvet ikea sin pære med forskjellig temperatur og dimmbar, Må si at selv føler jeg kvaliteten på lyset er meget bra!

 

Hei, og takk for innspill. Vi skal komme tilbake med en samletest av flere slike IoT-lyspærer, og da skal vi se mer på de tingene du nevner (lover ikke at vi ser på alle, men i alle fall flere) :-)

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet dimmeren sammen med tre GU10 pærer. Batteriet har vært i ca en uke så jeg gav opp etter å ha byttet 4 batterier. Enten er det noe feil med min dimmer eller så er den alt for følsom.

 

Er det noen som vet hvordan denne dimmeren egentlig fungerer? Det kan ikke være en mekanisk dimmer for den har ingen bevegelige deler.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet dimmeren sammen med tre GU10 pærer. Batteriet har vært i ca en uke så jeg gav opp etter å ha byttet 4 batterier. Enten er det noe feil med min dimmer eller så er den alt for følsom.

 

Er det noen som vet hvordan denne dimmeren egentlig fungerer? Det kan ikke være en mekanisk dimmer for den har ingen bevegelige deler.

Tror den benytter et magnetfelt. Den fungerer mye bedre hvis man har en plate av stål el.l. på baksiden, f.eks. et kjøleskap. Jeg personlig er ikke videre begeistret for akkurat den fjernkontrollen. Den med knapper fungerer bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kjøpte 4 slike pærer (+ hub og kontroll) forrige uke. Det virker supert med Apples Hjem-app.

 

... MEN, når man drar strømmen ut av hub-en og setter den i igjen, så finner ikke Hjem-appen pærene lenger. De virker fortsatt i Trådfri-appen, men umulig å få de til å virke igjen i Hjem-appen. Ser andre rundt om på nettet har samme problem - noen som har tips til fiks for dette uten å måtte nullstille hele Trådfri-systemet og sette det opp på nytt? :)

 

Finnes det forøvrig små smartstøpler som man kan knytte til Apples Hjem-app, om man bare vil slå lamper (eller andre ting) på/av? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nullstilte alt og satt det opp på nytt. Har kommet opp i 12 pærer totalt nå. Har montert sensor i gangen, og den skal ifølge manualen merke bevegelser opptil 5 meter unna, men jeg må gå nesten helt inntil sensoren før den merker meg, ca 1 meter ifra - tips til hvordan den kan forbedres? Har testet fra 3 ulike retninger :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...