Gå til innhold

Gaming laptop til 4000-7000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en gutt på 23år som har lyst til å kjøpe en laptop til gaming og personlig bruk. Personlig bruk vil si kun surfe på nettaviser og youtube. 

 

Jeg har ikke mye peilig på prossessor og grafikkort. Jeg er ikke kresen når det kommer til kvalitet på grafikk.. jeg vil gjerne spille de fleste spillene på høy/ultra men jeg kan gå ned til meduim innstillinger uten å sutre..

 

Mine kriterier: Spille på high/ultra settings, bra/brukbart batteritid, ikke lag når jeg spiller, gjennomsnitt 50 FPS. 

 

Jeg vil gjerne spille spill som csgo, need for speed(de nyeste), fifa, gta V, assasins creed, COD, battlefield osv..

 

Jeg vurderer å kjøpe brukt pc via finn.no. Da ligger budsjettet mer på 4000kr, hvis dere finner noen link derfra hadde hjulpet meget.. Vil finne beste pcen jeg kan få med specs til high settings til billigst mulig penge.

 

Jeg fant denne, men vet ikke om det er noen bedre der ute pga det finnes 1000 forskjellige CPU og grafikkort.. så aner ikke hva jeg får for beste mulig pris. 

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96329967

 

Setter pris på alle svar, spør spm hvis det er noe dere lurer på. :)

Endret av Bitonii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God dag Bitonii!

 

For og starte rett på saken så jeg vil helst hoppe ifra den laptopen du fant på finn. 

 

Jeg skal prøve og hjelpe deg så godt jeg kan. Litt synd at 7000kr er max, 7k + er hvor vi kan snakke om skikkelig maskinvare ;)

 

Jeg har forøvring en meget god laptop på bordet her som jeg kjøpte for 2 månder siden.

 

Jeg vil poste 2 produkter for deg nedenfor og skrive litt om de

 

Acer Aspire VX 15 uB5DvkF.png

 

lCFunl6.png

Tekt ifra "Komplett"

 

Acer Aspire VX 15

Den nye Acer Aspire VX 15 er en likefrem gaminglaptop med en aggressiv gamingdesign. Den har en matt 15,6" Full HD-skjerm, og med det nye grafikkortet NVIDIA® GeForce® GTX 1050 kan du nyte den nyeste gamingteknologien uten å sprenge budsjettet ditt.

  • Den nyeste 7. generasjons Intel® Core™ i5-7300HQ-prosessoren
  • Fyr løs med det nye grafikkortet NVIDIA® GeForce® GTX 1050
  • Aggressiv gamingdesign med jernrødt bakgrunnsopplyst tastatur
  • Doble vifter som sparker i gang det termiske systemet for jevnt spill
  • Opplev alle intense kamper med Dolby Audio™ Premium

 

Prosessor / Chipset CPU Intel Core i5 (7. generasjon) 7300HQ / 2.5 GHz Minne RAM 8 GB (1 x 8 GB) Maks støttet RAM 32 GB Skjerm Type 15.6" - TN LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning Oppløsning 1920 x 1080 (Full HD) Lyd & Video Grafikkprosessor NVIDIA GeForce GTX 1050 - 4 GB GDDR5 SDRAM

Denne (laptopen) passer seg meget godt for spilling, kontor & annet arbeid. Den har 2 vifter som er plassert med luft utgang bak skjermen (nedre del) Jeg har spilt alle "Dagens" populære spill med denne og den har ikke sviktet meg med kvalitet enda. Med Geforce har du også muligheten til og optimalisere spill ytelsen til (vær enkelt spesifikt spill)

 

 

Jeg har brukt denne laptopen til og ta opp spill i full 60FPS gameplay, og den svikter heller ikke når du (Recorder) skjermen med OBS, Shadowplay eller andre program varer for recording.

 

 

Så kommer vi til prisen.

Etter og ha sjekket produktet på Komplett så er varen lengre ikke på deres lager lenger. Men det betyr heller ikke at du kan høre med de hva maskinen koster nå

 

Når jeg kjøpte denne laptopen så betalte jeg 6800 KR

Link til produktet: https://www.komplett.no/product/903338#technical-details

____________________________________________________________

 

BONUS TIPS

 

Mye gode komponenter i denne laptopen (Prisen er litt høyere enn hva du tenker deg) https://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LE80WK000GMX/lenovo-legion-y520-15-6-barbar-gaming-pc-sort?scid=Pricecomparison2989

 

 

_______/////////////_________

Andre produktet under:

_______\\\\\\\\\\\\\_________

 

 

 

 

 

Dette produktet har jeg konsentrert meg mer om prisen. Jeg vil uansett finne en som tøyer din grense på 7000 kr, alright, la oss se her

 

 

Lenovo V110-15ISK 15.6" HD B4B1H5T.png

 

Her har vi en Levovo laptop. Jeg gjorde et meget enkelt søk på komplett. ved og søke etter de beste komponentene som du kan få inn i en laptop for underkanten av 7000 KR! Det er klart det finnes flere gode produktet til den pris klassen. Så hvorfor valgte jeg og gå for Lenovo? vell, de har rett og slett i (min mening) aldri sluttet og levere skikkelige varer. Kvalitet i produktene dems vil jeg streke under på

 

 

vT7QsX5.png

 

Tekt ifra "Komplett"

 

Lenovo™ V110

Lenovo V110 er PC-en som enkelt glir inn i arbeidslivet ditt. Den følger deg gjennom år med effektivt arbeid, både på og utenfor kontoret.

Det ypperste en jobb-PC kan oppnå er at du begynner å ta den for gitt – at den starter opp uten ventetid, krever minimalt vedlikehold og, fremfor alt, gjør arbeidsdagen fri for irritasjonsmomenter. Lenovo V110 sikrer deg alt dette, med fremtidssikre komponenter for lang holdbarhet.

 

 

Generelt Produkttype Notebook Operativsystem Windows 10 Pro 64-bit Edition Generelt Produkttype Notebook Operativsystem Windows 10 Pro 64-bit Edition Prosessor / Chipset CPU Intel Core i5 (6. generasjon) 6200U / 2.3 GHz Max Turbo-hastighet 2.8 GHz Minne RAM 8 GB (1 x 4 GB + 4 GB (loddet)) Maks støttet RAM 8 GB Lager Hovedlager 256 GB SSD - (2.5") SATA Skjerm Type 15.6" LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning Oppløsning 1366 x 768 (HD) Lyd & Video Grafikkprosessor Intel HD Graphics 520 Kamera Ja Oppløsning 0,3 megapiksler

Utifra det jeg leser om dette produktet så kan jeg se at dette kan passe de fleste meget godt om dette er for kontor arbeid eller "data spill" Som du også skriver selv så går det helt fint og sette ned kvaliteten litte grande ned. dette kan kanskje være noget for deg.

 

Jeg vil helst ikke at du kjøper deg en maskinvare til 4000k, (om kring rundt den prisen) Bruk noen ekstra kroner så har du en stabil maskin vare gjennom årene som kommer

 

 

 

Prisen på denne laptopen koster deg: 6,290 KR (under max pris for deg)

 

Link til produkt: https://www.komplett.no/product/921406/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/lenovo-v110-15isk-156-hd#

 

 

 

Jeg lar dette være slik for nå, så høres vi når du har fått tenkt litt og sett litt på laptopene.

 

 

Lenke til kommentar

Hei Web King!

 

Først og fremst vil jeg si at jeg setter stor pris på din dype analyse og alt av informasjon.

 

Etter mye websearch og lest litt, så har jeg heller kommet frem til å kjøpe en stasjonær. Jeg er ikke noe hardcore gamer, jeg er egentlig fornøyd med å spille de fleste spill på medium innstillinger. Jeg spiller nå på min bærbare hp pavillion x360 11-n035no.. jeg har prøvd flere spill som nfs (rivals, hot pursuit), cod de nyere versjonene.. som lagger så jeg måtte slette dem med engang.. kriger med CSS og cod 2 nå på lav innstillinger.. skulle bare ønske jeg hadde litt bedre setting enn det, hvor jeg ikke kan skylde på pcen fordi jeg taper.

 

Jeg spiller ikke ofte, så tenkte jeg har jo denne laptopen som jeg kan bruke når jeg driver med skole og når jeg reiser. Også heller ha en bærbar med skjerm, tastatur og mus. Regner med at det er mye billigere, siden går ikke akkurat for en "gaming pc" mer heller at jeg kan spille de fleste nye spillene, men jeg kommer som regel til å kun ha maks 3 spill om gangen. 

 

Nå må jeg begynne å lete etter stasjonær med alt utstyr under 4k. eventuelt bygge? hvis det er noe rimeligere. Ville selvfølgelig trengt hjelp.

Lenke til kommentar

God dag igjen!

 

Det er helt i orden, dette er noe man finner ut av etter man har tenkt seg litt om

 

La oss se om vi kan finne noe til rundt 4 lapper for deg

 

Jeg poster kun et tips til deg, så får du svare meg om dette er noe du kanskje kan tenkte deg. Det er et lite marked for datamaskiner når prisen blir 4000:)

 

 

Lenovo IdeaCentre 510s Pentium G4560,8GB RAM,1TB HDD,WiFi,Win 10 Home

 

Fri frakt
3.995,-

 

Link: https://www.komplett.no/product/915935#

 

 

PHSwn3p.png

 

 

Gode sider om dette produktet:

 

1: komponentene i denne datamaskinen er i pris klasse like bra som 5000 kr klassen

2: Den har 8GB ram, og et (ok) graffik kort

 

 

Mindre gode sider om produktet:

 

1: Den har desverre ikke SSD harddisk, men SSD harddisken klarer du deg også fint uten :)

Endret av Web King
Lenke til kommentar

God dag igjen!

 

Det er helt i orden, dette er noe man finner ut av etter man har tenkt seg litt om

 

La oss se om vi kan finne noe til rundt 4 lapper for deg

 

Jeg poster kun et tips til deg, så får du svare meg om dette er noe du kanskje kan tenkte deg. Det er et lite marked for datamaskiner når prisen blir 4000:)

 

 

Lenovo IdeaCentre 510s Pentium G4560,8GB RAM,1TB HDD,WiFi,Win 10 Home

 

Fri frakt
3.995,-

 

Link: https://www.komplett.no/product/915935#

 

 

PHSwn3p.png

 

 

Gode sider om dette produktet:

 

1: komponentene i denne datamaskinen er i pris klasse like bra som 5000 kr klassen

2: Den har 8GB ram, og et (ok) graffik kort

 

 

Mindre gode sider om produktet:

 

1: Den har desverre ikke SSD harddisk, men SSD harddisken klarer du deg også fint uten :)

 

Tusen takk, denne pcen er veldig fin.. Jeg skal kjøpe brukt pc, så om prisen ligger på 5-6 tusen går bra.. siden brukt vil koste litt billigere.. vil heller kjøpe en bedre pc brukt billigere, enn ny pc. f.eks jeg fant denne du viser til 2500kr som er bra pris men kan gå litt mer opp i pris. 

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98461594

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...