Gå til innhold

– Samsung skal snart avduke Galaxy Note 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hvis denne får batteriltrøbbel igjen vil da samsung gi opp denne?

 

Det finnes vel ingen som helst grunn til at denne skal få mer batteritrøbbel enn noen annen telefon fra Samsung, men MANGE grunner til at den vil få minst like bra om ikke bedre enn alle andre. Så trolig er det en irrelevant problemstilling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

- Hadde vurdert den om skjermen hadde vært 6,1"(16,00:9,00) ved bruk av QHD("2560*1440", eller rettere sagt "1440*2560" på mobil-TLF'er).

Da 6GB RAM og 256GB lagringskapasitet virker jo lovende.

 

Er litt usikker på akkurat dette med lagringskapasitet.

Har aldri hatt Android.

 

Min N97 var reklamert til å ha 32GB lagringskapasitet.

Noe som den faktisk hadde via en egen User-disk.

Men uheldigvis så er OS-disken alt for liten så jeg får støtt og stadig beskjed om å slette noe.

Da Symbian tar en MS når det kommer til installerte apper.

Selv om jeg installerer apper på User-disken som har en god del plass til overs, så legger den deler av appene på OS-disken.

Og det er et problem eller rettere sagt et irritasjonsmoment.

 

Mulig at Android gjør det samme, bare at OS-disken har større kapasitet enn på min N97, så det ikke blir et like stort problem selv om OS'et tar en MS.

Som sagt så har jeg aldri hatt Android, så jeg har ikke anelse om hvordan det fungerer.

 

Men om denne Mobilen har en egen dedikert User-disk på hele 256GB så er det supert.

Kan godt være at de 256GB'ene er den kliniske størrelsen på kapasiteten i Mobilen, og at den bare blir partisjonert opp for bruk av OS og User-Apps.

Uansett så blir det et stort hopp i kapasitet fra 32GB+128MB og opp til 256GB totaltsett.

 

Som andre også nevner så er jeg litt skeptisk på det der med batteriet.

Synd at så godt som alle mobiler i dag har praktisk talt ikke-byttbart batteri.

Bare for at mobilene skal være så tynne som mulig.

Etter at jeg skaffet meg et batteri med 3000mAh kapasitet så måler mobilen 1cm+/-3mm i tykkelse.

Noe som får folk til å grøsse når dem ser den, men jeg ser heller på det som en fordel med tanke på bedre grep.

 

Bedre med lien og tykk enn stor og tynn i mitt hode.

Selvsagt så kommer det an på oppløsningen.

Som f.eks...

3,0"(16,00:9,00) ved HD("1280*720", eller rettere sagt "720*1280" på mobil-TLF'er), 4,5"(16,00:9,00) ved Full-HD("1920*1080", eller rettere sagt "1080*1920" på mobil-TLF'er) og 6,1"(16,00:9,00) ved QHD("2560*1440", eller rettere sagt "1440*2560" på mobil-TLF'er).

Høyere oppløsning enn det på mobil-TLF'er er totalt meningsløst i mitt hode, og mye av det kommer av dårlig skalering.

Men som sagt...

"Smaken er som baken... Den er delt."

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Hva hvis denne får batteriltrøbbel igjen vil da samsung gi opp denne?

Er vel ingen større sjanse for at Note 8 får problemer enn hva som skulle oppstå på feks Samsung S8.

Bruker ikke akkurat annen type batterier på S8 fremfor Note 8 (annet en kapasitet). Ellers så gjør de nok jobben litt "grundigere" denne gangen enn hva som ble gjort med batteriet på Note 7 :p

 

 

lov å håpe på flat skjerm og 16:9 format??

Tviler. Da blir nok telefonen alt for bred. Spesielt nå som de fjerner så mye som mulig av bunnen og toppen (slik at skjermen dekker mer av overflaten på front)

 

Formatet på S8 er absolutt ikke dårlig :)

Lenke til kommentar

 

Tviler. Da blir nok telefonen alt for bred. Spesielt nå som de fjerner så mye som mulig av bunnen og toppen (slik at skjermen dekker mer av overflaten på front)

 

Formatet på S8 er absolutt ikke dårlig

 

Vel, ganske uenig, s8(+) oppleves som lang og tynn :) hadde fint klart med med stor en 16:9

Lenke til kommentar

 

lov å håpe på flat skjerm og 16:9 format??

 

Lov å håpe ja.. Med Note 8 må du nok belage deg på å strekke hånda opp i taket for å dra ned status baren med den lange skjermen.

Neppe, da de sannsynligvis har en enhånds funksjon på den som er bedre enn den på s8+. Som for øvrig også går fint å bruke med en hånd.

 

Dubious; det er nok samme format. Jeg liker formatet ganske så greit selv, så for meg er det kjempegreit. Hvorfor liker du ikke formatet?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Svært lite formatet egner seg til, inkludert det at den ikke vil passe i lommen

Egner seg til all visning som ikke er videoavspilling? Det er da ikke svært lite, vel?

 

Størrelsen på telefonen kan bety begrenset lommeplass avhengig av hvilke lommer man bruker, ift feks en s8. Pga høyden. Men samme størrelse i 16:9 blir igjen problem med bredden, så da er man like langt egentlig.

 

Jeg er mer spent på hvorvidt denne blir umulig å ta med på fly pga begrensninger i størrelsen på telefoner jeg har hørt litt om at blir mer og mer vanlig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...